مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: استقبال عربستان سعودی از پهلوگرفتن ناوهای ایرانی در ساحل جده
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.


وزارت دفاع عربستان در بیانیه ای تاکید کرد: دو ناو ایرانی که از سه هفته پیش در ساحل جده پهلوگرفته اند در راستای انجام دوره آموزشی به دریانوردان ایرانی و مواجهه با ایران هراسی بوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت دفاع عربستان در بیانیه ای اعلام کرد: مقامات سعودی با درخواست سفارت ایران در زمینه عبور و پهلوگرفتن ناوهای ایرانی در ساحل جده طی روزهای اول فوریه و هفتم فوریه ماه جاری در راستای دوره آموزشی دریانوردان ایرانی موافقت کردند.

برخی رسانه های منطقه ای طی روزهای اخیر در گزارشهایی تلاش داشتند، پهلوگرفتن ناوهای ایرانی در منطقه را در راستای ایران هراسی مطرح کنند که در بیانیه اخیر وزارت دفاع عربستان این مسئله به طور کامل تکذیب شده است.
[تصویر:  758793_orig.jpg]
پیش از این "حبیب الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ایران تاکید کرده بود که هدف از ورود ناوهای ایرانی به ساحل جده، ارتباط با کشورهای منطقه و مواجهه با ایران هراسی است. وی همچنین این مسئله را بیانگر عزت و اقتدار ایران اسلامی در آبهای بین المللی دانسته بود.

خاطرنشان می شود پیش از این عبور ناو گروه ایرانی از کانال سوئز برای دومین بار طی یک سال اخیر و ورود آنها به دریای مدیترانه با ابراز نگرانی شدید مقامات رژیم صهیونیستی همراه شده بود.