مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: توصیه های پدرم در 25 سال قبل ...
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پسرم ...

در آینده ای نه چندان دور ، وسیله ای ارتباطی به نام موبایل در جامع فراگیر می شود پس آنچه می گویم به گوش بسپار تا نگویند پسر فلانی بی ادب است ...
1- شخصی که با او در حال مکالمه هستید بر کسی که پشت خط است مقدم است . در جواب کسی که اصرار بر صحبت با شما دارد خیلی محترمانه بگویید : « ببخشید در حال حاضر با کسی صحبت می کنم ، در یک فرصت مناسب با شما تماس می گیرم . »
2 - در جلسات رسمی ، موبایل خود را خاموش نموده یا در حالت سکوت و پیامگیر قرار دهید .

3 - سعی کنید برای زنگ زدن زمان مناسبی را در نظر بگیرید . در وقت استراحت دیگران یا شلوغی کار آنها از تماس حتی الامکان خودداری کنید .

4 - به هنگام صحبت از بلند کردن تن صدا یا پرخاشگری پشت تلفن خودداری کنید و چنانچه احتمال می دهید توان کنترل خود را ندارید به جایی خلوت پناه ببرید .

5 - به کسانی که در حضور شما به طور مرتب از تلفن همراه خود استفاده می کنند و با آن صحبت می کنند خیلی محترمانه بگویید : « می توانم خواهش کنم تا وقتی در کنار هم هستیم تلفن همراه خود را خاموش کنید یا با آن خود را سرگرم نکنید . »
6 - هنگامی که با دیگران مکالمه تلفنی دارید ؛
*اول شما سلام کنید .
*خودتان را به شخص مقابل معرفی کنید ، از قایم باشک خودداری کنید ، چه اصراری دارید که مخاطب حتما شما را باید بشناسد ؟
* اگر نام و نام خانوادگی مخاطب را فراموش کرده اید ، خیلی محترمانه نام و فامیل وی را بپرسید و خجالت به خود راه ندهید .
* به شخصیت مخاطب احترام بگذارید . مخاطب را با عناوین سخیف و شوخی های بی مورد و بی جا خطاب نکنید . هر کسی برای خود شخصیتی دارد .
* سعی کنید شنونده خوبی باشید . این امر کمک می کند که مخاطب اطلاعات رایگان و در عین حال ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهد .
سعی کنید از نوع رفتار مخاطب به هنگام مکالمه تعریف کنید تا نشان دهید که از مصاحبت با او خوشحالید .
7 - در سفر حتی لامکان موبایل خود را خاموش کنید . خبرهای بد گاهی سفر و اعصاب شما و همراهان را به هم می ریزد .
8 - سعی کنید با مخاطب با الفاظ گزنده ، انتقادی و سرزنش آمیز صحبت نکنید . مثبت نگر باشید .
9 - همواره به سطح فکر ، تحصیلات و برداشت های مخاطب توجه داشته باشید .

10 - با مخاطب خود با لبخند صحبت کنید . باید محبت و گرمای آن در صحبت شما معلوم شود . وضعیت ارتباطی خود و مخاطب را بسنجید . اگر عاطفی است ، شما هم عاطفی باشید و اگر منطقی است ، شما هم منطقی باشید .