مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دغدغه منتظران لطفابخوانید ونظر بدهید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

متین

لطفا بخوانید ونظر بدهید.‏
دغدغه ی منتظران ‏

قافله منتظران ظهور مهدی موعود ارواحنا فداء.از گذشته بسیار دور تا به امروز واز امروزتا آستانه ظهور دو دغدغه ی ‏بسیارمهم دارند.که با مثال ساده ای آنها را مورد بررسی قرار می دهیم: ‏
مسافری برای نخستین بار در جاده ای ناآشنا گام برمی سپارد.وبه سوی مقصدبسیار دورو دراز حرکت می کند.از لحظه حرکت ‏معمولا دو نوع دغدغه دارد. ‏
‏1-اول می خواهد از اوضاع کلی راه باخبر شود.برسر دوراهی ها از مسیر خود منحرف نشود.از پیچ وخم ها به راحتی عبور کند ‏از دست اندازها ودیگر خطرات احتمالی راه مطلع گردد فاصله اش را تا پمپ بنزین ها وایستگاه ها.ورستورانها ودیگر جایگاهها ‏بداند.

چشم براهان منجی ومنتظران آخرین مصلح غیبی نیز از نخستین روزی که به خیل عظیم منتظران ظهورپیوسته اند در مسیرطولانی ‏خود تا رسیدن به کعبه ی مقصود وقبله ی موعود همین دغدغه را دارند.آنها همیشه در این اندیشه اند که آیا مسیر خود را درست ‏برگزیده اند؟آیا این مسیر همان راهی است که به سوی یوسف زهرا(س)منتهی می شود؟آیا چه خطراتی آنها را تهدید می کند؟برای ‏عبور از این راه پر پیچ وخم چه تجهیزاتی لازم است؟برای رو در رویی با دزدان راه چه اندوخته هایی ضرورت دارد؟برای رسیدن ‏به کوی محبوب از چه موانعی باید عبورکند؟اصولا راه وصال چیست ومانع راه کدام است؟ ‏
نشانه های ظهور: ‏
بطوریکه در اتوبانها وجادههای بین شهری تابلوهایی نصب شده که رانندگان را از سرعت وسبقت مجاز .پیچ وخم ها –‏فاصله پمپ بنزین ها-نزدیک شدن به پلها وتونل ها-ورودی شهرها –مسیرهای کمربندی ودیگر اطلاعات لازم آگاه ‏سازد.درمسیرمنتظران مهدی موعود ارواحنافداءآیات وروایات ونشانه های ظهور حکم همان تابلوها را دارد. ‏
باتوخه به راه طولانی وجدی بودن خطر گمراهی .مشاهده ی این آیات و روایات ونشانه ها-منتظران ظهور را درمسیری که ‏برگزیده اند ثابت وپابرجا می سازد.از صحت و اصالت راه خودمطمئن می کند-راه عبور از موانع را به آنها آموزش می ‏دهد.آنها را تا رسیدن به سرمنزل مقصود رهنمون می شود. ‏
این نشانه ها .تقوا وپرهیز از گناه را مهم ترین راه وصال دانسته وانتظاروچشم به راهی بستر راه را تشکیل می دهد. ‏
ودعای مداوم برای تعجیل در امر فرج توشه راه است .وشناخت حجت خدا تنها راه رهائی از گمراهی می باشد.و نهایتا ‏استواری وپا بر جایی در مسائل عقیدتی بیمه ی حوادث است وغوطه ورشدن درگناه مهم ترین مانع است. ‏

قافله نوربه سوی منبع نور در حرکت است وبرای رسیدن به کعبه دلها با تلاش وتکاپوی زائدالوصفی کوشش می کند. ‏
اما طولانی شدن راه ودشواربودن عبور از موانع .گاهی موجب میشود که یاس ونومیدی اورا فرا گیرد و اورا در مسیریکه ‏پیش گرفته دچار شک و تردید نماید واز رسیدن به قله ی امال وآرزوهایش باز دارد در این هنگام یکی از راههای بازگشت ‏به مسیرـ مراجعه به نشانه های ظهوراست وبا امید واطمینان به آینده از تردید ودو دلی نجات می دهد. ‏

بخش مهمی از نشانه ها به آخرالزمان اختصاص دارد که در این نشانه ها سیمای آخرالزمان به صورت دقیق ترسیم شده ودر ‏برابر دید و داوری جهانیان قرارگرفته است. نشانه هایی که در ذیل خواهد آمد.اکثرا اتفاق افتاده وهمین امر امید به آینده را ‏در انسان تقویت می کند.خوانندکان عزیز پس ازمطالعه خود به این نتیجه خواهند رسید.فقط کمی حوصله ومطالعه دقیق لازم ‏است. ‏
از تمامی عزیزان خواننده تمنا دارم چنانچه در مورد هر کدام ازعلائم ذیل مصداقی دارند .آنرا با پیام خصوصی برایم ارسال ‏فرمایند تاحقیر بتوانم در تحقیقاتم مورد بهره برداری قرار دهم وهمچنین نظر خود را در مورد تمام نشانه ها اعلام بفرمائید ‏وبفرمائید که به نظر شما تاکنون چند درصد این علائم ظهور پیدا کرده زیرا شاید از این طریق بتوان آمار اینکه تاکنون چند ‏درصد از علائم غیر حتمی اتفاق افتاده را بدست آورد( هرچند تقریبی ). پیشاپیش اززحمات تان تشکر می کنم. ‏
2 ‏- دغدغه دوم بحث زمان است که مسافرمی خواهد بداند چه زمانی بمقصد خواهد رسید.برای پی بردن بطول مسیر ‏وآگاهی از فرا ‏رسیدن وقت ظهوربه تابلوهای دیگری نیاز داریم که فرا راه منتظران ظهورقرار گیرد و هنگامه ظهور رابه ‏روشنی ترسیم نماید وراه ‏گذاران را از سر درگمی رهایی بخشد.حکمت بالغه حق تعالی ایجاب کرده که این تابلوها فقط ‏درآستانه ظهورنصب شود.که آنها فقط ‏پنج نشانه است وبه هنگام مشاهده نخستین تابلو وقت ظهوربه طور حتم برای همگان ‏قابل پیش بینی است ومنع تعیین وقت برداشته میشود. ‏ ‏‏ ‏همانگونه که می دانید علائم ظهوربر دو نوع می باشد1- علائم حتمی که فقط پنج تاست 2- علائم غیرحتمی که هزاران ‏علامت است: ‏
در این مقاله فعلا با علائم حتمی کاری نداریم زیرا این علائم که پنج تا هم بیشتر نیست تاکنون اتفاق نیفتاده وفعلا باید منتظر ‏آنها باشیم لذا این علائم پنجگانه را جهت آشنائی فقط نام می بریم: وسپس به تشریح علائم غیرحتمی که هزاران حدیث و ‏روایت می باشد.می پردازیم و در آینده نزدیک بطور مفصل علائم حتمی راتشریح کرده و به سمع ونظرتان خواهد رسید ‏انشاالله. ‏
علائم حتمی:
پیشوای به حق امام جعفر صادق (ع)فرمودند: ‏
پیش از قیام قائم آل محمد (ص)پنج علامت حتمی وجود دارد:1-خروج یمانی از یمن2-خروج سفیانی ازیابس شام3-بانگ ‏آسمانی که همگان در کل جهان هرکس به زبان خودش خواهد شنید4- کشته شدن نفس زکیه که15 شب قبل از ظهوررخ ‏خواهد داد5-فرو رفتن لشکر سفیانی در سرزمین بیداء واقع درحدود20کیلو متری مابین مدینه ومکه. ‏
علائم غیر حتمی: ‏
درذیل حدیثی ازامام صادق (ع)سوال شد که تا کی بنی العباس حکومت می کنند.حضرت فرمودند: ‏
‏1-هرگاه دیدی که حق وطرفداران آن ازبین رفتند وجهان پر ازجور وستم شده .قران کهنه گشته وچیزهایی که در قران ‏نیست به آن نسبت می دهند وبر طبق هوی وهوس خود توجیه می کنند. ‏
‏2-ودیدی دین همانند ظرف وارونه گردیده .طرفداران باطل بر پیروان حق برتری یافته اند وشرظاهرشده.کسی را ازآن نهی ‏نمی کنند ومجریان شررا معذورمی دارند.‏
‏3-ودیدی که فسق در اجتماعات رواج یافته است /مردها به مردها اکتفا میکنند وزنها به زنها .افراد با ایمان خاموش نشسته اند ‏و اگر حرف بزنندسخن آنها را رد می کنند.(حتمااطلاع دارید که دربعضی از کشورهای غربی همجنس بازی بایکدیگر آزاد ‏است) 4-ودیدی مردم در عین حال که ازدروغ گوشناخت دارند دروغش را رد نمی کنند5-افراد کوچک به بزرگترها احترام ‏نمی گذارند.ومردم قطع رحم می کنند6- ودیدی که با افرادی که به گناه مباهات می ورزند باخنده برخورد می شود وحرف ‏بدآنان را به ایشان بر نمی گردانند.7-ودیدی که پسربچه ها مانند زنان خود فروشی می کنندودیدی عده ای از زنان بازنان ‏ازدواج می کنند(از چند سال پیش در بعضی از کشورهای غربی ازدواج هم جنس ها با هم قانونی شده است) ‏

‏8-ودیدی مرد اموال خود را در راه غیر مشروع به مصرف می رساند وکسی او را نهی نمی کند ودیدی همسایه همسایه را ‏اذیت می کند و احدی او را باز نمی دارد(مثلا افرادی مایحتاج مردم را می خرند وآنها را احتکار می کنند تا به قیمت ‏گرانتربفروشند یا در عروسی ها مبالغ کلانی صرف مطرب می شود) ‏
‏9-ودیدی که کفار از رنجی که اهل ایمان به خاطرشیوع فساد در زمین می برند خوشحال می شوندو علنا شراب خواری می ‏شود.وافرادی که از خدا نمی ترسند.مجلس شراب را گرم می کنند. ‏
‏10-ودیدی کسی که امر به معروف می کند در بین مردم ذلیل وطرفداران فساد اخلاقی درجامعه محترم هستند وصاحب آیات ‏کوچک شمرده می شود.و دیدی که راه خیربسته شده وشر وبدی باز است. خانه ی خدا به فراموشی سپرده شده امر به ترکش ‏می شود.و مرد چیزی را می گوید که به آن عمل نمی کند. ‏
‏11-ودیدی مردها برای مردها وزنها برای زنها خود را فربه می کنند .معیشت مرد از دبرش ومعیشت زن ازفرجش می ‏باشدوزنها برای خودمجلس می گیرند چنانچه مردها مجلس می گیرند.ودیدی که در فرزندان عباس کارهای زنانگی ‏آشکارشود وخضاب را ظاهر سازند وسر خود را شانه زنند چنانچه زن برای شوهرش شانه زند. ‏

‏12-ودیدی صاحب مال از مومن عزیزتر باشد .ربا ظاهر شود وعیب ندانند وزنها بر دادن زنا ستایش شوند.و دیدی زن برای ‏نکاح شوهر خود همکاری کند و بیشتر مردم و بهترین خانواده ها کسی باشد که زنها را در جهت فسقشان کمک کند. ‏
‏13-و دیدی مومن محزون وحقیر وذلیل باشد وبدعتها وزنا علنی شود مردم به شهادت ناحق اعتماد کنند .حرام را حلال کنند ‏وحلال را حرام گردانند .دین به رای باشد و کتاب خدا واحکامش معطل شود و به آن عمل نشود.ودیدی که مردم از روی ‏جرات بر خدا برای انجام کارهای گناه وزشت منتظر شب نمی مانند ومومنان در مقابل منکرات جز با قلبشان .توان انکار ‏ندارند.و دیدی که استانداران و امیران .اهل کفر را مقرب خود واهل خیر راازخود دور می سازند وحکام در حکم رشوه می ‏گیرند وحکومت برای کسی قباله شده که پول زیادی می دهد.(مثل حاکمان کشورهای عربی ومتاثر از وهابیت) ‏
‏14-ودیدی که خویشاوندان با محارم خود زنا کنند وبه همانها اکتفا کنند.مردبه تهمت وگمان کشته شود ودر راه رسیدن به جنس ‏نر برای کار زشت ازمال وجان می گذرند.و دیدی مرد برای آمیزش با زنان .مورد سرزنش قرارگیرد .مرد از کسب زنش ‏که از زنا بدست آورده ارتزاق می کند در حالی که به آن یقین دارد واقدام به آن می نماید.ودیدی زن بر شوهرش غالب می ‏شود وکارهایی را که شوهرنمی خواهد انجام می دهد وجهت همسرش نفقه می پردازد.ودیدی مرد زن وکنیزخود را کرایه می ‏دهد وبه خوراکی وآشامیدنی پستی رضایت می دهد.ودیدی زنان خود را به کفار عرضه کنند.اسباب لهو ولعب وسازظاهر ‏وعلنی گشته واحدی کسی را منع نکند وجرات بر منعش نیز نباشد. ‏
‏15 ودیدی که ایمان به خدا بالاجبار صورت پذیرد وقماربازی علنی گردد ومانعی هم نداشته باشد.ودیدی انسان شریف توسط ‏کسی که از قدرت او هراس دارد خوار وذلیل گردد ونزدیکترین مردم به حکومت کسی است که به دشنام ما اهل بیت مدح ‏وستلیش شود وهرکس ما را دوست دارد او را مزور ودورغگو دانند وشهادتش راقبول نکنند وحرف زور وناحق مورد قبول ‏واقع شود.ودیدی همسایه .همسایه اش را ازترس اکرام کند. ‏
‏16-ودیدی شنیدن قران بر مردم سنگین آید ولی شنیدن باطل آسان باشد.ودیدی حدود خدامعطل مانده ومردم به هوای نفس و ‏رای خود نسبت به حدود عمل می کنند ومساجد را زینت کنند(آیا زینت مساجد واجب است یا کمک به افراد فقیر ومستمند) در ‏روایات آمده است وقتی که امامزمان ارواحنافدا ظهور فرمایند بعضی از مساجد را خراب خواهند فرمود زیرا برای رضای ‏خدا ساخته نشده اند/ وَ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِراراً وَ كُفْراً وَ تَفْرِيقاً بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِرْصاداً لِمَنْ حارَبَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَ ‏لَيَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنا إِلاَّ ‏الْحُسْنى‏ وَ اللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكاذِبُونَ (107) و كسانى كه مسجدى براى ضرر زدن و (تقويت) كفر و تفرقه ‏ميان مؤمنان و به انتظار ‏كسى كه از پيش با خدا و رسولش ستيزه كرده ‏ساخته‏اند، و قسم مى‏خورند كه جز نيكى منظورى ‏نداريم و حال آنكه خدا گواهى ‏مى‏دهد كه دروغ گويند (107).‏ ‏‏ ودیدی چون به نیازمند چیزی بدهند به او بخندند و برای غیر خدا کمکش کنند ومردم ومجالس از غیر ثروتمندان متابعت نکنند ‏وآیات آسمانی را اهمیت ننهند و از آن نترسند.ودیدی که شخص مال زیادی را در راه غیر طاعت خدا انفاق می کند در حالی ‏که در راه خدا از مال کم هم دریغ دارد. ‏
‏17 ودیدی عاق والدین علنی شده و به پدر ومادر به نظر حقارت نگاه می شود و درنظر فرزندانشان از همه کس خوار وذلیل ‏ترند وفرزند خوشحال است که به پدر ومادرش افترا بندند.و دیدی زنها بر حکومت و هرکاری را که خواهند غالب شوند ‏وکاری جز آن چه به میل وپسند ایشان باشد انجام نشود ودیدی پسر به پدر خود افترا می زند واقامه دعوی بر علیه پدر ومادر ‏کند وبه مرگشان خوشحال شود.ودیدی که همه مردم در ترک امر به معروف ونهی از منکر مساوی باشند (هیچ کس به آن ‏عمل نکند)ودیدی پرچم منافقین و اهل نفاق بلند وپابرجاست وپرچم اهل حق حرکت نداشته باشد (در حال حاضر در دنیا به جز ‏جمهوری اسلامی ایران در چند کشور پرچم اسلامی پا برجاست. ‏
‏18- ودیدی که اذان و نماز مورد کسب واقع شود .مساجد مملواز کسانی است که از خدا نمی ترسند وبرای غیبت کردن ‏وخوردن گوشت اهل حق در آن جمع شده اند وشراب را برای یکدیگر توصیف کنند.وشخص مست بی عقل برای مردم نماز ‏جماعت بخواند وحال آنکه مستی او را ایراد نگیرند وچون مست گردد گرامیش دارند واز او تقیه کنند و بترسند و مواخذه اش ‏نکنند ومعذورش دارند ودیدی که هر کس اموال یتیمان را بخورد او راستایش کنند وصالحش دانند.قضات برخلاف اوامر الهی ‏قضاوت کنند(فکر کنید احکام وشرایع اسلام در چند کشور از کشورهای جهان حاکم است )و دیدی حکام خائنین را به خاطر ‏طمع امین خود دانند ودیدی حکومتها میراث را به دست افراد فاسق وجرات دار نسبت به خدا سپرده اند .از ایشان (رشوه ‏‏)می گیرند وآنها را رها می کنندتا هر چه بخواهند (نسبت به آن اموال )به جا آورند/ ‏
19-ودیدی که راستگوترین افراد کسی است که از روی دروغ افترا زند.شر وسخن چینی آشکار وظلم وستم فاش ‏وعلنی گردد غیبت را سخن ملیح ونمکین شمارند ومردم به واسطه آن همدیگر را مژده وبشارت دهند.ودیدی که حج ‏وجنگ را برای غیر خدا طلب می کنند.سلطان به خاطر کافری مومن را خار وزلیل گرداندو دیدی خرابی بر آبادانی ‏بلندی جسته است.ودیدی مردمعیشتش از کم فروشی است ودیدی خون ریزی را آسان شمارند.مرد به خاطرامور دنیوی ‏طلب ریاست کند وخود را به بد زبانی مشهور کند تا از او بترسند و کارها را به او واگذارند ودیدی نماز را سبک ‏شمارند وشخص مال زیادیبدست آورده واز هنگامی که ثروتمند گشته زکاتش را ندادهاست.ودیدی که میت را نبش قبر ‏کرده اذیتش کنندو کفنش را بفروشند.هرج ومرج زیاد شده مرد در روز نشئه است وشب در حال مستی به صبح می ‏رساند ودیدی مرد به مسجد رود وچون برگردد لباس ندارد مردم دچار قساوت شده واشک از چشمانشان نیاید وذکر بر ‏آنها سنگین آید حرام علنی گشته مردم به آن رغبت دارند ونمازگذار نماز می خواند تا مردم ببینند.ودیدی فقیه .فقه را ‏برای غیر دین وبرای دنیا وریاست طلب میکند.ودیدی روی منبرها امر به تقوا می شود ولی گوینده به آنچه امر می کند ‏به آن عمل نمی کند. ‏
‏20-ودیدی که مردم باکی نداشته باشند که چه می خورند (حلال یا حرام) ویا با کی نکاح می کنند.ودیدی دنیا به مردم ‏روی آورده ودیدی آثار حق کهنه گشته پس برحذر باش ونجات را از خدا بطلب وبدان که مردم در سخط خدای عز ‏وجل هستند وایشان را مهلت داده برای امری که نسبت به ایشان اراده دارد پس مواظب ومنتظر باش وجدیت کن که خدا ‏تورا بر خلاف ایشان ببیند .پس اگر عذاب خدا رسید وتو در بین ایشان باشی زودتر به رحمت خدا رسیده ای واگر عذاب ‏بتاخیر افتاد آنها مبتلا شده اند وتو از آنچه آنها از بی باکی نسبت به خدا عمل می کردند نجات یافته ای و بدان که خداوند ‏اجر نیکوکاران را ضایع نگرداند ورحمت خدا به نیکوکاران نزدیک تر است. ‏‏ ‏‏ 21- از عمیره دختر نفیل نقل شده که گفت:از امام حسین علیه السلامکه فرمود :این امری که شما انتظارش را دارید ‏‏(یعنی ظهور حضرت امام زمان ارواحنا فداء)نخواهد شد تا وقتی که بعضی از شماها از بعضی دیگر بیزاری جوید ‏وبعضی به صورت بعضی دیگر آب دهان بیندازد. ‏
از این دست علائم ونشانه ها فراوان است اما جهت رعایت اختصار فعلا به همین اندازه بسنده می شود. در پایان مجددا ‏درخواست می کنیم نظرات خودتان را ارسال بفرمائید با تشکر قبلی.‏
لطفا درباره علایم حتمی نیز توضیح دهید:atamalek (17):