مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دلایل نامهای متعدد،صاحب الزمان،ولیعصر، مهدی موعود،(عج)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

متین

 دلایل نامهای متعدد  صاحب الامر، امام زمان، حضرت مهدی موعود،(عج)  

 پس از آنکه خداوندمتعال آخرین وکاملترین دین خود را توسط پیامبر اکرم (ص) به علمیان ابلاغ فرمود ، طبق وعده خود استقرار حکومت عدل را به امیر المومنین علی بن ابیطالب (ع) ویازده تن از فرزندان حضرت سپرد لیکن جباران وستم پیشگان با عصب حکومت     الهی حتی یازده تن از ائمه علیه السلام رابشهادت رسانیدند.

دوازدهمین امام حضرت مهدی موعود در نیمه شعبان سال 256 هجری قمری متولد شد.حضرت حجت به چندین نام معروف هستند ،که دلایل این نامهای متعدد بشرح ذیل می باشد.

-1(-موعود): چون ظهور او وعده داده شده است و خداوند وپیامبراکرم وائمه (ع) وعده داده اند که او می آید وجهان را پر از عدل وداد می کند لذا موعود نامیده شده است .

2-( قائم) :چون برای نشر دین حق و بر پا داشتن عدالت به پا می خیزد و قیام می کند، قائم نامیده شده است.

3- (منتقم): چون انتقام انبیاء و مردان خدا رااز جباران می گیرد ،وهمچنین انتقام خون های پاک وشهدای راه حق و عدالت را از ستم پیشگان می ستاند منتقم نامیده شده است.

4-( منتظر):چون مسلمانان در انتظار اویند .بلکه بشریت در شعور معقول و وجدان اجتماعی خویش –چنان معلمی و نجات دهنده ای را می طلبند و انتظارمی کشند  .امام منتظر نامگرفته است.

5- (امام غائب) و چون از دیدگان عموم پنهان هستند . ودر زمان غیبت همگان قادر به دیدن حضرت نمی باشند ،امام غائب نام یافته است.

6- (صاحب الامر ) چون امر الهی بدست ایشان محقق خواهد شد. صاحب الامر نامیده شده است .

7- (صاحب زمان) چون به جز ایشان امام دیگری نیست و هر زمانی برای خود امامی داشته است.لذا امام زمان گفته می شود.

8- (ولی عصر):چون تنها ولی خداوند درآخرالزماندر زمین حضرت مهدی می باشد .ولیعصرنام گرفته است.

9- (حجت الله) چون در تمام اعصار خداوند در زمین حجتی داشته و تا قیامت هم زمین خالی از حجت نخواهد شد .لذا یکی از نامهای ایشان حجت است.
10-(مهدی ) مهدی یعنی نجات دهنده وچون حضرت در آخرالزمان که دنیا پر از ظلم وجورشده .مردم را از گرفتاریها نجات خواهند داد .در نتیجه مهدی نامیده شده است.  والسلام. تهیه کننده: متین