مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: نگرانی،از افزایش،مصرف،مواد مخدرصنعتی،
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بعضی از دخترها و پسرها دلشان می‌خواهد به مهمانی‌هایی بروند که دور از چشم والدین در آن جا خوش‌گذرانی کنند و برای حضور در این مجالس هم باید انرژی زیادی داشته باشند، بنابراین محرک‌ها بهترین گزینه برای آنها هستند.
کد خبر: ۳۰۷۷۱۴

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۵۸

یکی از معضلات جامعه جوان ایران امروز بحث گسترش مصرف مواد مخدر در بین اعضای این جامعه است، به گونه ای که در سالیان اخیر میانگین سن اعتیاد به صورت تصاعدی رو به کاهش گذاشته است. هر چند برخی از آمارها از کاهش سن اعتیاد به زیر 10 سال خبر می دهد، اما امین گوشه مسئول واحد سلامت روان و سوء ‌مصرف مواد مخدر مرکز بهداشت شهرستان کرمان ضمن تایید کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر در ایران، می گوید: سن ابتلا به سوء مصرف مواد صنعتی کاهش یافته و به سن 15 تا 25 سال رسیده است. 

این کاهش سن به این علت است که فرهنگ ما عوض شده و بعضی از دخترها و پسرها دلشان می‌خواهد به مهمانی‌هایی بروند که دور از چشم والدین در آن جا خوش‌گذرانی کنند و برای حضور در این مجالس هم باید انرژی زیادی داشته باشند، بنابراین محرک‌ها بهترین گزینه برای آنها هستند.

اما تازه ترین آمارها حاکی از شیوع مواد مخدر صنعتی در بین معتادان است که در این بین مواد مخدر شیمیایی همچون شیشه، کراک و... سهم قابل توجهی دارد و متاسفانه نوعی گرایش از مواد مخدر سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی در بین مصرف کنندگان مواد مخدر مشاهده می‌شود.

محمدحسين قرباني در گفت وگو با خبرنگار تابناک علت اصلي گرايش جوانان به مواد‌مخدر صنعتي، القائات بيهوده در جوانان داناست و افزود:  لازم است دستگاه‌هاي قضايي براي جمع‌آوري لابراتوارهاي توليد مواد‌مخدر صنعتي تلاش كند.

وی از افزايش گرايش جوانان به مواد‌مخدر صنعتي اظهار نگراني کرد و افزود: متأسفانه هم‌اكنون در جامعه مواد‌مخدر صنعتي به‌وفور و با قيمت ارزان يافت مي‌شود كه اين موضوع بر افزايش آمار مصرف‌كنندگان تأثير گذاشته است.

به عقيده وي علت اصلي گرايش جوانان به مواد‌مخدر صنعتي آن است كه هم‌اكنون اين مواد در ميان جوانان به‌عنوان مواد انرژي‌زا، نشاط‌آور و تحرك‌زا شناخته مي‌شود، اين در حالي است كه مواد‌مخدر صنعتي به‌شدت اعتيادآور است.

وي با يادآوري تبعات استفاده از مواد‌مخدر صنعتي، تصريح كرد: زودرنجي، حمله‌هاي خشم، شك و ترديد عصبي، افكار وهمي و توهمات شنيداري و ديداري از تبعات اوليه مصرف اين مواد است.

اين نماينده مجلس نهم، با بیان اینکه قوانين موجود براي مبارزه با توليد و مصرف مواد‌مخدر صنعتي كافي است، اظهار داشت: براساس قانون مجازات قاچاق و فروش اينگونه مواد مانند هروئين و مرفين در نظر گرفته شده از اين‌رو قوانين كنوني بازدارندگي خوبي دارند.

قرباني بر لزوم كنترل دستگاه‌هاي قضايي براي جمع‌آوري لابراتوارهاي توليد مواد‌مخدر صنعتي تأكيد كرد و افزود: متأسفانه هم‌اكنون هر فرد مجرمي به‌راحتي اقدام به ايجاد لابراتوارهاي توليد مواد‌مخدر مي‌كند، كه اين موضوع به‌طور حتم بر سلامت جامعه تهديد بزرگي به‌شمار مي‌آيد.

 به باور اين عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، آموزش يكي از راه‌ها براي كاهش گرايش جوانان به مواد‌مخدر است اما متأسفانه موضوع آموزش يكي از مواردي است كه در دستگاه‌هاي آموزشي به‌ويژه مدارس مغفول مانده است