مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: جلسه هم‌اندیشی شهردار و شوراهای جوین و جغتای در شهرداری جغتای
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بی نظیر ترین مطلبی که در سایت نسیم جوین در این چند ساله درج شده خبری با موضوع "  جلسه هم‌اندیشی شهردار و شوراهای جوین و جغتای در شهرداری جغتای " هست که چندیست به صورت دنباله دار در  سایت مذکور به صورت دنباله دار  درج می شود خوب دیدم که برای خوانده شدم بیشتر این خبر در اینجا هم منتشر کنم


دومین نشست هم اندیشی شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر های دوقلوی  جوین و جغتای روز گذشته در ساختمان شهرداری جغتای  انجام گرفت.
مسوول کمسیون فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه بدنبال  تقاضای مکرر شهروندان جوینی در مورد بازدید میدانی از شهر زیبای جغتای   و نیز دیدار با متولیان شهرستان مجاوردر جهت استفاده از تجارب یکدیگر ،واستفاده از ظرفیت های موجود دو شهرستان ،
[تصویر:  DSC00112.jpg]
میدان وحدت در مرکز جغتای


روز گذشته اعضای شورای شهر و شهر دار نقاب (جوین)  پس از دیدارو نشست هم اندیشی از پروژه های فضای سبز و عمرانی جغتای بازدیدکردند.
در این گزارش ضمن بررسی نقاط قوت و آسیب های موجود بر سر راه عمران و آبادانی این دو شهرستان دو قلو و همسایه ،و با تشکر از حسن برخورد و میهمان نوازی دوستان شورا و شهرداری جغتای ، مقایسه ای تطبیقی از دو شهرستان را به مرور زمان از زبان مسوول کمسیون فرهنگی و نایب رئیس شورای اسلامی شهر نقاب خواهیم داشت.
- چرا بودجه شهرداری نقاب و جغتای تقریبا یکسان ولی عملکردها متفاوت است؟؟؟
بودجه سالانه شهرداری هردو شهرستان دو قلو تقریبا در حدود ۳۰ میلیارد ریال است
الف: تفاوت در بکار گیری نیروهای خدماتی و فنی و عمرانی  یکی از مسائل مهم در علت اختلاف در عملکرد این دو شهرداری است.
به طور مثال: امور برق و روشنایی شهر جغتای توسط یک پیمانکار خبره و دارای  گرید و سابقه فنی اداره می شود و تمامی مسیر های برق و نور افشانی و چراغانی و … با اصول فنی و با اتوک د و.. پی ریزی شده  در حالیکه در شهر نقاب امور روشنایی این شهر توسط یک شخص غیر فنی که صرفا به دلیل بیکار بودن به این کار مهم گمارده شده،  اداره می شود. و کاری جز تعویض لامپ و آنهم بسیار کج دار و مریض را  انجام نمی دهد و کابل  سیم های برقی که در برخی موارد زیر خاک می خواباند و در اولین برخورد بیل کارگر شهرداری سیم قطع می شود.


ب: واگذاری اراضی شهرداری به عنوان سرمایه های شهروندان به سایر ادارات:
بر اساس قانون،  واگذاری هرگونه اراضی شهری که در اختیار شهرداری است به هر سازمان یا اداره و یا اشخاص ممنوع است:
بر اساس اظهارات شهردار و اعضای شورای اسلامی جغتای هیچ گونه زمینی به صورت رایگان در اختیار ادارات و سازمان ها ی شهرستان جغتای قرار نگرفته است، در حالیکه در شهر نقاب تمامی اراضی شهر درسه  دوره شوراهای اسلامی این شهرستان به ادارات و نهاد ها و سازمان ها به طور رایگان واگذار گردیده است!
بر اساس اظهارات شهردار جغتای فقط در یک نقطه از شهر در مجاورت هتل رضا بیش از ۱۰ هکتار زمین متعلق به شهرداری است و شهردار هرموقع برای پیشبرد پروژه هایش لازم باشد این زمین ها  را فروخته و برای آبادانی شهر هزینه می نماید.
در خور ذکر است که یکی از دلایل واگذاری زمین رایگان به ادارات  در شهر نقاب ، وجود حس رقابت در جذب به اصطلاح  ادارات در یکی از محله های شش گانه شهر است .به طوری که قسمتی از پارک شهر در یکی از محلات تخریب وبه صورت رایگان تحویل یک اداره می شود!
[تصویر:  DSC00106.jpg]نمایی از میدان تره بار جغتای
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ج: وجود شش محله در شهر نقاب با ساختار روستایی قدیمی [تصویر:  icon_sad.gif]اختلاف فاحش مساحت دوقلو ها)

وجود شش محله  با مساحت حدود ۶۷۰ هکتاری نقاب ، و  در حالیکه شهر زیبای جغتای یک محله یک پارچه با مساحت  حدود ۱۵۰ هکتار (حدود یک چهارم نقاب ) است   البته با شرایط مناسب شیب  و ساختار و شکل مناسب مهندسی و سایر توانمندی های  لازم  شهری است


د: عدم نظارت کافی بر امور شهری و شهرداری در جوین:
یکی از وظایف اصلی شورای شهر نظارت است . واین مسئله در شهر ما  مورد بی مهری قرار گرفته است. و از طرفی خود شهردار هم  به دلیل حضور نداشتن در شهرستان،   اشرافیت کامل بر امور شهرداری ندارد و از طرفی کارکنان  هم هیچ توجهی به  دستورات شهردار ندارند. نه تنها کارکنان ، حتی پیمانکاران نیز توجهی به دستورات شهرداری نمی نمایند .
یک مورد از صدها موردی که این عضو شورای شهر شاهد بودم قابل توجه است : یک روز قبل از پایان سال گذشته در حضور بنده  شهردار به پیمانکار روشنایی شب عید شهرداری گفت: چراغ های تزیینی و آبشاری ویژه  داخل بلوار را در سمت غرب شهر نصب کنید  چون بلوار اصلی درسمت محله های دیگر در مسیر غرب شهر بیشتر به نور پردازی نیاز دارد. و بنده نیز به پیمانکار گفتم : افتاد!
علی رغم دستور شهردار و تاکید عضو شورای شهر فقط یک پایه چراغ آبشاری در سمت غرب میدان امام حسین (ع) نصب و مابقی را در سمت شرق میدان نصب نموده اند! و شهر دار نیز علی رغم تذکرات ما  تاکنون هیچ اقدامی ننموده است!
این نمونه و سایر نمونه ها را شهروندان از نزدیک می بینند.
و کسانی هم که در شهر ساکن نیستند و در اقصی نقاط کشور بسر می برند نیز  بوسیله سایت شهرداری در فضای مجازی  از بی نظارتی در این شهرداری و هرج و مرج آگاه می شوند!
چون  وقتی  شخصی در اقصی نقاط کشوروارد سایت شهرداری نقاب می شوند. با کمال تعجب می بینند کهشهرداری در فضای مجازی هم هیچ نظارتی نداشته و … علی رغم تذکر مسول کمسیون فرهنگی شورا هیچ عکس العملی تا کنون انجام نداده است .
برای نمونه برای اینکه مشاهده شما رسمی و دقیق باشد به سایت فرمانداری جوین وارد شوید و سپس در سایت فرمانداری  در قسمت پیوند ها  که سایت شهرداری  نیز در آن  لینک شده است و  وقتی آن را باز می کنید با کمال تعجب مشاهده می کنید که  سایت  مربوط به شهر داری نبوده و  و تحریف شده است!!!


ه: شهردار جغتای ساکن مشهد و شهردار جوین ساکن اسفراین:
اگرچه زندگی شهردار جغتای مشهد مقدس است ، اما شهردار جغتای،  تمام وقت به صورت شبانه روزی در جغتای حضور داشته و در پایان هفته به مشهد می رود. و این اتفاقا بسیار به نفع شهر جغتای شده است.
اما شهردار جوین علی رغم اینکه در شهر اسفراین ساکن است با رفت و آمد روزانه به اسفراین تقریبا کمتر از یک سوم  از ایام شبانه روز را در محل و شهر نقاب حضور داشته و این علت اصلی عدم اشراف ایشان به امور شهرداری است.
در خور ذکر است که در ابتدا ی انتصاب ایشان به عنوان شهردار، سکونت وی نیز شرط شد و به هر حال بنا به وجود مشکلات موجود برای زندگی وی در نقاب ،  شورا و شهردار به توافق رسیدند که شخص شهردار در نقاب سکونت داشته و و در پایان هفته و یا حداقل پایان شب و یا … رفت  و آمد نماید.  ولی با گذشت ایام  حتی اسکان یک یا چند شب در هفته خود شهردار در نقاب نیز به تدریج فراموش شد و رفت و آمد هر روزه گردید به طوری که شهردار از ساعت ۷ الی ۱۴ عصر بیشتر در شهر حضور ندارد.
علی رغم تاکید اعضای شورای شهر و حتی رضایت این شورا به اینکه در هر هفته ۳ الی ۴ روز شهردار بعد از ظهر ها  در شهر حضور داشته باشد ولی عملی نشد.
 
ویک اپیدیمی هم در اعضای شورا و هم در شهرداری رسوخ پیدا کرده و آن  اینکه
” خودت را خراب نکن”  موقعیت خود را داشته باش و …
د:  تفاوت در اختلافات فرهنگ  شهروندی در دو شهر دو قلو:
…ادامه دارد




http://nasim.joveyn.ir/?p=5838
جانا سخن از زبان ما ميگويي.
 با اين اوصاف تا 10 سال ديگه هم شكل جوين شهري نميشه.