مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دویدن به صورت ناشتا چه تاثیری بر اشتها دارد ؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 دویدن به صورت ناشتا چه تاثیری بر اشتها دارد ؟ 
دویدن به صورت ناشتا چه تاثیری بر اشتها می‌گذارد؟
یکی از دغدغه‌های افرادی که اضافه وزن دارند، کاهش وزن و کم کردن اشتهاست. تحقیقاتی در زمینه تاثیر دویدن به صورت ناشتا بر کم شدن اشتها، انجام شده است.
به گزارش نامه به نقل از ایسنا ، دویدن به صورت ناشتا باعث سازماندهی چربی‌های بدن می‌شود. این نوع فعالیت چه تاثیری بر اشتها و تعادل انرژی بدن می‌گذارد؟ محققان انگلیسی به این سوال پاسخ داده‌اند.
[/font]
دویدن به صورت ناشتا تاثیرات مثبتی بر چربی‌های بدن می‌گذارد. بدین شکل ساز و کار بدن بیشتر از چربی‌ها به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند. دویدن به صورت ناشتا روشی مناسب برای آمادگی مسابقه ماراتن است، اگر از این روش به درستی استفاده شود، دوندگان می‌توانند با کمک آن کار کشته شوند.
این نوع دویدن چه تاثیری بر اشتها دارد؟ از آنجا که این نوع دویدن بر روی چربی‌های بدن تاثیر گذار است، باعث کاهش وزن می‌شود. محققان انگلیسی تاثیر این دویدن را بعد از تمرین بر روی اشتها و تعادل انرژی بررسی کردند. آنها متوجه شدند که اشتها پس از انجام این فعالیت کم می‌شود، به خصوص 30 دقیقه اول پس از دویدن. این مساله بر تعادل انرژی نیز تاثیر گذار است.
محققان متوجه شدند که اختلاف زیادی بین افراد مختلف وجود دارد. بعضی از افراد سعی می‌کنند، ذخیره انرژی خود را جبران کنند بنابراین غذای بیشتری دریافت می‌کنند و بعضی دیگر این طور نیستند. این نوع جبران انرژی به وضعیت تغذیه پیش از دویدن بستگی ندارد. البته این مطالعات تنها تاثیر این نوع دویدن را بر کسب انرژی و اشتها در طول صبح نشان داده است و همچنین اختلافات زیادی نیز بین افراد مختلف دیده شده، ضمنا این مطالعات بر روی ورزشکاران حرفه‌ای انجام شده است.
[font]

[/font]