مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: احسان حدادي:ديگر براي ايران مسابقه نمي دهم!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دارنده مدال نقره پرتاب ديسک المپيک لندن که در اولين مسابقه خود در فصل جديد رکورد 64 متر و يک سانتي متر در دانشگاه U.V.A ويرجينياي آمريکا به ثبت رساند، مي گويد که ديگر براي ايران مسابقه نخواهد داد.
[تصویر:  ehsan.jpg]


احسان حدادي اظهار کرد: از نتيجه اي که در مسابقات آغاز فصل گرفتم راضي هستم چون در شرايط سخت يعني بدون مربي و بدون آن که کسي از من سراغي بگيرد به اين رکورد رسيدم. من ديگر با کساني که خيلي راحت ورزشکار را بعد از مدال رها مي کنند کاري ندارم. يک ورزشکار آزاد هستم و ديگر آزاد در مسابقات شرکت مي کنم.


به گزارش ايسنا ، وي در پاسخ به اين که آيا فدراسيون دووميداني در اين مدت تماسي با شما داشته است؟ گفت: دو هفته پيش با آقاي داوري صحبت کردم و گفتم که با اين شرايط نمي توانم براي شما مسابقه بدهم . ايشان هم مثل هميشه گفتند که ا‌ن‌شاءلله درست مي شود. من نمي دانم اگر اين انشاءلله نبود چکار مي کردند؟ واقعا دليلي ندارد که من بخواهم براي ايران در مسابقات شرکت کنم چون دين خود را به کشورم و مردم ادا کرده ام و فکر مي کنم مي توانم جايي بروم که قدرم را بدانند وحداقل امکانات اوليه که مي خواهم را برايم فراهم کنند.


حدادي افزود: زماني که به آمريکا آمدم هم مربي و هم ماساژور پيدا کردم و به فدراسيون و کميته ملي المپيک اطلاع دادم. مبالغ آن ها را هم گفتم اما متاسفانه از آنجايي که همه به دنبال مسائل ديگري هستند هيچ کس پيگير کار من نبود . با اين شرايط ديگر براي خودم ورزش مي کنم. هميشه براي خودم ورزش کرده ام و فکر مي کنم که دينم را به کشور و مردم ادا کرده ام وحتي از آن چيزي که بايد، بيشتر ادا کرده ام. کاري کردم که در تاريخ دووميداني تا کنون کسي انجام نداده بود. به قول خود مسوولان عزيز، مثلث را تبديل به مربع کردم اما انگار اگر همان مثلت مي ماند، امکانات ما بهتر بود. مربع که شد امکانات را از ما گرفتند!


دارنده مدال نقره پرتاب ديسک المپيک درباره اين که آيا ديگر نمي خواهد به ايران بازگردد ؟ اظهار کرد: ايران مي آيم چون ايران کشورم است و اينجا به دنيا آمده ام اما ديگر تا زماني که اين شرايط باشد براي ايران مسابقه نمي دهم. فعلا در مسابقات دايموند ليگ که مسابقات انفرادي است شرکت مي کنم. فعلا برنامه خاصي ندارم و خودم به تنهايي تمرين مي کنم. چند مسابقه در آمريکا دارم و پس از آن به اروپا مي روم. بعد از آن به ايران بازمي گردم و براي تمريناتم دوباره به آمريکا بازخواهم گشت.


وي ادامه داد: گفته ام تا زماني که حرف هايي که زده اند را عملي نکنند و امکانات را در اختيارم نگذارند هيچ وقت براي ايران مسابقه نمي دهم و از کسي نمي ترسم. خيلي از دوستان برايم پيغام مي گذارند که "وطن فروشي کرده اي" . اما فکر مي کنم که اين اسمش وطن فروشي نيست. مردم ايران خودشان عاقلند و مي دانند. خدا و پيغمبر هم گفته است که هر جا مي دانيد مي توانيد پيشرفت کنيد آنجا برويد. من هم براي آينده ورزشي خودم بايد کاري کنم. نمي خواهم که همين جا تمام شوم و مطمئن هستم اگر قرار باشد با اين شرايط بمانم دوستان مي خواهند من را هم تمام کنند، مثل بسياري ها که تمامشان کردند. ما آدم هاي بزرگي داشتيم که متاسفانه تمام شدند.


حدادي ادامه داد: من افکارم به شکلي است که دوست دارم با تلاش خود نقره المپيک را تبديل به طلا و طلا را تبديل به رکورد جهان کنم و اين توانايي را در خودم مي بينم. اما زماني که هچ امکاناتي به من نمي دهند و حداقل ها را برايم فراهم نمي کنند دليلي ندارد که حرفي بزنم يا از کسي انتقادي بکنم. من مي روم جايي که قدرم را بدانند و امکانات برايم فراهم کنند. شايد رفتنم براي بسياري از مسوولان اهميتي نداشته باشد و بگويند که اين هم رفت مشکلي نيست اما من براي دل خودم مي خواهم بروم تا بهترين باشم . فکر نمي کنم حد من اين مدال نقره باشد.