مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: شب قدر؛ شب تعهد انسان برای بازگشت به خویشتن خویش
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ خداوند در شب های قدر مهربانتر از همیشه است، تنها باید بساط اشک راه انداخت و به چشم ها باید گفت که ببارید چشم های روسیاه من، شاید که اشک ها، آبروی از دست رفته تان را بازگرداند، امشب شما وظیفه سنگینی دارید، باید هر چه توان دارید در طبق اخلاص بگذارید، شما باید جور تمام تن را بکشید.
به حال دستانم گریه کنید؛ به حال پاهای ناتوانم گریه کنید، که فردا، بر پل صراط، نلغزند، به حال شانه هایم گریه کنید که زیر بار سنگین گناه هانم در حال شکستن هستند، امشب، خدا به این اشک ها پاداش می دهد، این قطره های حقیر، کارهای بزرگی می کنند، این اشک ها، خاموش کننده شعله های خشمی هستند که قرار است تنم را به آتش بکشند، ببارید، ای چشم های روسیاه من که من به امید این ناله زدن ها دل به دریا زده ام و گرنه، دستانم تهی است و شرمساری ام را حدی نیست.
شب های قدر بهترین فرصت برای نزدیکی به خدا و آمرزش گناهان است
حجت الاسلام سید مهدی قریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه شب های قدر را بهترین فرصت برای نزدیکی به خدا و آمرزش گناهان برشمرد.
وی با اشاره به فضایل شب های قدر بیان داشت: اعمال مختلفی را برای این شب ها توصیه کرده اند که از جمله آنها می توان به  زیارت قبر امام حسین (ع) و خواندن دو رکعت نماز مخصوص این شب اشاره کرد که در روایت نبوى (ص) آمده است که از جاى خود برنخیزد تا حق تعالى او را و پدر و مادرش را بیامرزد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه گفت: وقتی انسان قرآن را بالای سر خود قرار می دهد و دعای بک یا الله را قرائت و 10 مرتبه خدا را به ذات مقدسش و چهارده معصوم (ع) قسم می دهد از خداوند می خواهد تا او را از اهل نجات قرار دهد.
قریشی خواندن دعای جوشن کبیر را از پرفضیلت ترین دعاها در این شب ها عنوان کرد و افزود: شب های قدر بهترین فرصت برای استغفار از درگاه خداوند متعال است.
وی تصریح کرد: بهترین خواسته از خداوند در شب های قدر مغفرت و بخشش از درگاه خداوند است تا خداوند مقدرات سال بعد وی را خیر گرداند.
جوانان در شب های قدر برای ظهور امام زمان (عج) زیاد دعا کنند
حجت الاسلام کیومرزی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد آذربایجان غربی گفت: ماه رمضان ماه رحمت است و درهای رحمت خداوند در این ماه بطور ویژه برای بندگان باز است.
وی با اشاره به اینکه شب های قدر بهترین فرصت برای توبه و استغفار است، افزود: بهترین اعمالی که در این شب ها زیاد سفارش شده غسل گرفتن و شب زنده داری است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد آذربایجان غربی خواندن قرآن و تدبر و دقت در آیات آن را از افضل ترین اعمال عنوان کرد و بیان داشت: سوره های قدر، رم، عنکبوت، یاسین و دخان از جمله سوره هایی است که باید در این شب ها خوانده شود.
حجت الاسلام کیومرزی قرآن به سرگرفتن و متصل شدن به اهل بیت پیامبر(ع) را از مهمترین اعمال در لیالی قدر دانست و تصریح کرد: خواستن حاجت از خداوند نوعی عبودیت است و بیانگر این است که ما بندگان در برابر خداوند ضعیف هستیم.
وی ادامه داد: در شب های قدر که از آن به عنوان قلب ماه رمضان یاد شده است دانشجویان وجوانان از خداوند بخواهند تا توان صبر در برابر گناه و ترک معصیت را داشته باشند و برای زندگانی، ازدواج، عاقبت بخیری خودشان دعا کنند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: جوانان به عنوان قشری که دلهایشان پاک است، در این شب های قدر برای ظهور امام زمان (عج) بیشتر دعا کنند.