مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: مستند «پرونده‌های K.S»
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، نادر طالب زاده در نشست خبری مستند «پرونده‌های K.S» که امروز در سازمان هنری – رسانه‌ای اوج برگزار شد، گفت: ما هر چه به جلو حرکت می رویم در حوزه رسانه در سطح جهان موفق تر عمل  می کنیم؛ امیدوارم بتوانیم در عرصه رسانه های تصویری نیز گام های موثرتری برداریم ؛ به ویژه باید بدانیم که در حوزه مسائل سیاسی چه گام های می توانیم برداریم .
وی با اشاره به مستند «پرونده های K.S» اظهار داشت: این مستند بر اساس مشاهدات یکی از شاهدان عینی واقعه 11 سپتامبر ساخته شده است؛ ما در حالی از این مستند حمایت می کنیم که مطمئنا طرف مقابل یعنی آمریکا از این کار عصبانی می شود ؛ آمریکایی ها به گونه ای از صحبت کردن درباره وقایع 11 سپتامبر عصبانی و نگران می شوند که در جریان این واقعه یا شواهد موجود را از بین می برند و یا با پرونده سازی و خراب کاری اسناد و مدارک موجود را از درجه اعتبار ساقط می کنند.
 
این منتقد سینما بیان اینکه  کرت ساننفلد تنها فردی بود که مجوز و اجازه تصویر برداری از صحنه حمله 11 سپتامبر را داشت، افزود: به همین دلیل وی توانست بهترین تصاویر را از این وقایع ضبط کند؛ علاوه بر این حادثه  کرت ساننفلد به دلیل اینکه زمانی مامور سیا بوده توانسته  تصاویر بسیاری از انبار سلاح های اتمی و انبار سلاح های شیمیایی آمریکا را تهیه کند.  سوال مهم این است که با توجه به تصاویر گرفته شده از انبار سلاح های شیمیایی آمریکا ممکن است این کشور عراق را به سلاح های شیمیایی مجهز کرده باشد.
 
طالب زاده با بیان اینکه کرت ساننلفد از انبارهای سلاح شیمیایی آمریکا در ایالت های کلورادو، یوتا و ویرجینیا تصویربرداری کرده است، اظهار داشت: همیشه بحث این بوده که  شرکت های آلمانی مواد مورد نیاز ساخت سلاح های شیمیایی را به صدام تحویل دادند که  دولت آلمان هم در یک زمان 52 شرکت را در همین رابطه به دادگاه کشاند ولی نباید نقش آمریکا در این مسئله را فراموش کرد.
وی با بیان اینکه 30 درصد تصاویر این مستند مربوط به انبارهای سلاح شیمیایی آمریکا است، گفت: با این وجود امروز آمریکا دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی بر علیه مردم خود کرده است و قصد دارد به همین بهانه به این کشور حمله کند.
این منتقد با بیان اینکه ساننفلد در سال 2002 شروع به ساخت فیلمی درباره 11 سپتامبر می کند، اظهار داشت: همین کار  باعث می شود که دولت آمریکا وی را زیر نظر بگیرد و دستگیرش کند. ساننلفد گفته بود که دولت آمریکا در رابطه با واقعه 11 سپتامبر دروغ می گوید؛ چرا که 21 روز بعد از این اتفاق هنوز مواد فلزی برج های دوقول در حال سوختن بود.
 
طالب زاده در همین زمینه افزود: کارت ساننلفد بعد از این اتفاق و از ترس جان خود به کشور آرژانتین پناهنده می شود؛ با این حال وی هنوز تحت تعقیب دولت آمریکا قرار دارد و اصرار دارد تا این تصاویر را در اختیار محققان و دانشمندان قرار دهد تا بررسی های آنها به طور علمی ثابت کند که 11 سپتامبر فریبی بیش نبوده است.
 
وی با بیان اینکه درباره 11 سپتامبر فیلم های زیادی ساخته شده است، ادامه داد: اما «پرونده های K.S» مستندی از یک شاهد عینی است که خوشبختانه کار خوش ساختی از آب درآمده؛ در واقع این مستند به کل ماجرای امریکا می پردازد؛ آمریکایی که امروز سوریه را به اتهام استفاده از سلاح های شیمیایی مورد تهدید قرار می دهد.
 
این منتقد با بیان اینکه آمریکا امروز فیلم هایی مانند آرگو و گلاب را می سازد، افزود: کارشناسان 40 درصد از فیلم آرگو را واقعی نمی دانند؛ به همین دلیل ما هم باید به این عرصه وارد شویم و از چنین مستندهایی حمایت کنیم که خوشبختانه امروز این اتفاق افتاد؛ با این حال ما به موقع پاسخ دشمنان را نمی دهیم و این مسئله یکی ازضعف های ما به شمار می رود.
 
وی در تشکیل قسمت اول این مستند سه قسمتی گفت: در قسمت اول این مستند کلیات موضع‌های آمریکا نشان داده می‌شود و سلاح‌های شیمیایی و اتمی آمریکا به نمایش درمی‌آید. دست آمریکایی‌ها جنایات مختلف خونی است. آنها سلاح‌های شیمیایی پیچیده‌ای دارند.
طالب زاده با بیان اینکه سال ها گفته ایم که در عرصه رسانه می توانیم کارهای تاثیرگذاری انجام دهیم، اظهار داشت: امروز ثابت کردیم که می توانیم گام های موثری در این عرصه برداریم؛ چرا که تولید و اکران چنین مستندهایی قطعا دشمنان ما به ویژه آمریکایی را عصبانی خواهد کرد. با این حال بایدتبلیغات مناسبی برای این مستند در سطح جهانی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دوران کنونی دوران جنگ نرم و دیپلماسی عمومی است؛ ما نباید جنگ نرم را شوخی تلقی کنیم، افزود: مستند «پرونده های K.S» می توان امیدی برای انسان های حقیقت جو باشد.
 
این منتقد با اشاره به تعویق افتادن زمان برگزاری کنفرانس افق نو اضافه کرد: قطعا این کنفرانس برگزار خواهد شد و دلیل به تعویق افتادن آن همزمان شدن آن با انتخابات بوده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا اکران این مستند با سیاست های دولت اعتدال گرا تطابق دارد، گفت: طبیعتا اکران این مستند هم راستا با سیاست های دولت است؛ درست است که برخی اظهارنظرها و یا کتاب های منتشر شده از مسئولین مخالف سیاست ها باشد؛ ولی این ها مسائل شخصی است و اکران این مستند هیچگونه مغایرتی با سیاست های دولت ندارد.
 
گفتنی است، در این نشست خانم کوتان وکیل مدافع ایران در شکایت بر علیه فیلم آرگو و آقای بسن یکی از نویسنده‌های مطرح فرانسوی و همچنین غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس افق نو حضور داشتند.