مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: آثار انتظار در انسان چگونه است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

متین

http://www.ya-abasaleh.com/dl/digital-so...m%2015.mp3 



حالت انسان منتظر :



آثار انتظار چگونه است و چه حالتی را ایجاد می کند؟ 



انتظار دو حالت ایجاد می کند 1-حالت دورونی 2-حالت بیرونی :



در حالت دورونی : انسان بیقرار است و رنگ رخسارش پریده ْو حالت اضطراب دارد؛  استرس تمام وجودش را فرا می گیرد. فکر می کند چیزی را گم کرده  ؛و دائما چشمانش به اینطرف و آنطرف می چرخد تا شاید گم شده اش را بیابد...!هر بار که صدای زنگ درب را بشنود.بیدرنگ بطرف درب رفته و درب را باز میکند. چهره اش نشان می دهد که نگران است و حال وحوصله ندارد!



در حالت بیرونی انسان  هر لحظه منتظر ورود سفرکرده اش می باشد  به ساعت نگاه می کند. از اطرافیان سوال میکند که آیا از مطلوبش خبری دارند یاخیر؟اینطرف آنطرف می رود و هر چند دقیقه یکبار تماس می گیرد .هر دم از درب یا پنجره بیرون را نگاه میکند.فرض کنید فردی مجلس مذهبی(روضه خوانی) را تشکیل داده و از سخنرانی برای سخنرانی دعوت کرده است .اما او چند دقیقه ای تاخیر کرده صاحب مجلس نگران می شود.و برای اینکه در برابر میهمانان شرمنده است . حالت های فوق به او دست می دهد.و حرکات وحالتهای گفته  شده را از خود بروز می دهد. یک منتظر واقعی امامزمان(عج) نیز بایداین حالت ها را داشته باشد . ما هم از خداوند متعال بخواهیم تا این حالت ها را 
به ما هم عنایت بفرماید: زیرا اگر اینچنین حالت ها را داشته باشیم و صادق و مومن هم باشیم. اگر قبل از ظهور فوت هم  کرده باشیم؛ انشاالله در هنگام ظهور مهدی موعود (عج) رجعت خواهند داد.لذا  اگر دوست دارید در زمان ظهورحضرت ؛ حضور داشته باشید و در رکاب ایشان دین خدا را یاری کنید.و دنبال یافتن راه رسیدن به این امر مهم هستید. لطفا به پست ؛ آیا می توانیم در زمان ظهور جزو یاران و سربازان امام زمان (عج) باشیم؟ مراجعه بفرمائید و با دقت آنرا مطالعه کنید.تا با هم راههای رسیدن به این هدف مهم و ارزشمند را بیابیم.انشاالله.  


متین

در کتاب شریف مکیال المکارم بیش از80  نوع ثواب برای کسیکه  در حق امام زمان (عج)دعا کند نوشته شده است یکی از آنها رجعت است که اگر فردی صادقانه برای امام (ع) دعا کند ومنتظر ظهور باشد چنانچه در زمان ظهور وفات کرده باشد به امر خداوند قادر متعال رجعت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به کتاب یاد شده مراجعه فرمائید.