مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: آموزش بارانداز در کشتی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بارانداز مهارتى است که کشتى‌گیر مجری، کمر حریف را به تنهائى و یا قسمت‌هائى از بدن او را در خاک به روش‌هاى مختلف مانند کلید بارانداز، فتیله‌پیچ بارانداز، عوج‌بند بارانداز (نلسون بارانداز)، سالتو بارانداز، بارانداز مشک سقا، بارانداز با کمک پا، سگک بارانداز و غیره، درشرایط تهاجمى و یا در وضعیت تدافعى مى‌گیرد و سپس با حرکت به سمت اجراء فن‌ بارانداز، زانوى پاى همان سمت را جلوى زانوى پاى حریف مى‌گذارد و پاى او را سد مى‌کند و سپس در حالت نشسته و یا ولو شده، حریف را با انجام عمل پل‌سازى و رفتن به زیر مرکز ثقل بدن او و چرخش روى پل، به روى سینهٔ خود مى‌آورد و با وارد ساختن ضربهٔ شکم به بدن حریف، او را در همان سمت مى‌غلتاند و یا اینکه بدن خود را از زیر بدن حریف خارج کرده، فقط او را به روى پل مى‌برد و یا اینکه حریف را از روى تشک بلند کرده، به‌صورت سالتو، فن بارانداز را اجراء مى‌کند و یا اینکه همین فن را در صورتى‌که حریف واکنش نشان مى‌دهد، در جهت عکس انجام مى‌دهد.

[تصویر:  90.gif]
بارانداز کمر (Rear throw)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف درخاک نشسته، کشتى‌گیر مجرى از پشت، کمر او را با دست‌هاى قلاّب‌شدهٔ خود با روش‌هاى مختلف و به‌طور محکم مى‌گیرد به‌طورى‌که امکان حرکت بدن حریف در بین دست‌هاى مجرى وجود نداشته باشد.

 

- روش اجراء :

مجرى با حرکت به سمت اجراء فن و قرار دادن زانوى پاى خود، جلوى پاى حریف، او را از پهلو به روى بدن خود کشیده، در حالى‌که عمل پل‌سازى را از پهلو انجام مى‌دهد، حریف را نیز به روى بدن خود مى‌کشد و در همین لحظه با ضربه‌اى که با شکم خود به زیر مرکز ثقل بدن حریف وارد مى‌کند،آموزش کشتی او را به روى پل مى‌غلتاند و دوباره خاک مى‌کند.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، بارانداز کمر حریف به روى پل رفته، فقط دو امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد (شکل - فن بارانداز کمر).

 
آموزش بارانداز در کشتی
فن بارانداز کمر
به ادامه مطالب بروید



بارانداز از سینه (Rear throw)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف در حالت ولو شده به روى تشک قرار دارد و فضائى براى گرفتن کمر او وجود ندارد، مجرى با عبور دست‌هاى خود از زیر بغل حریف، بدن او را از ناحیهٔ سینه، به‌وسیلهٔ دست‌هاى قلاب‌شدهٔ خود با روش‌هاى مختلف به‌طور محکم مى‌گیرد، به‌طورى‌که امکان حرکت بدن حریف در بین دست‌هاى مجرى وجود نداشته باشد.

 

- روش اجراء :

مجرى با یک حرکت ناگهانى از یک سمت حریف را به روى سینهٔ خود مى‌کشد و با انجام عمل پل‌سازى و رفتن به زیر مرکز ثقل بدن حریف، او را با ضربهٔ شکم و انجام عمل پل چرخشى مى‌غلتاند و دوباره او را خاک مى‌کند.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، بارانداز از سینه حریف به روى پل مى‌رود و امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد (شکل - فن بارانداز از سینه).

 [تصویر:  ywxou6utx7xr11jxqi66.gif]
آموزش بارانداز در کشتی
فن بارانداز از سینه