مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: تهدید خیانت زن و مرد در خانواده های مذهبی و مقید ایرانی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تهدید خیانت زن و مرد در خانواده های مذهبی و مقید ایرانی
 
مشاورینمطرح خانواده از افزایش طلاق های ناشی از خیانت همسران به یکدیگر خبر داده اند. کارشناسان با اشاره به علل پدید آمدن این ناهنجاری اخلاقی در حریم جامعه مذهبی ایران نگرانی خود را از افزایش خیانت و تاثیر آن بر قوام خانواده اعلام کردند.
 
دکترحمید ایروانی مشاور خانواده که با رویکرد جدیدش در ترمیم روابط ناشی از خیانت همسران به چهره ای محبوب و البته گرانقیمت در بین مشاورین خانواده در شمال شهر تهران تبدیل شده است، در این رابطه به خبرنگار همشهری گفت: متاسفانه از هر ده مورد مراجعه ای که به دفتر من می شود ، هشت مورد آن در خصوص خیانت یکی از زوجین بوده است، اگر چه در بسیاری از موارد خیانت از سوی مرد آغاز می شود اما در سالهای اخیر به دلایلی این ناهنجاری اخلاقی از سوی زن نیز به عنوان یک عمل متقابل و به بهانه انتقام از مرد بی وفا و یا بر طرف کردن کمبودهای عاطفی ناشی از بی توجهی همسر به کار گرفته می شود.
 
اینمتخصص موفق مسائل زوجین و عضو گروه مشاورین گرانقیمت درس زندگی در پاسخ به این پرسش که آیا بازگشت زوجین به زندگی تخریب شده پس از خیانت امکان پذیر است یا خیر به خبرنگار ما گفت: به کمک متدهایی که مشاور خانواده بکار می گیرد در 90 درصد از موارد زندگی زوجین ترمیم و زندگی مشترک از سر گرفته می شود البته به شرط آنکه فرد خیانت دیده و یا خیانت کرده بدون اتلاف وقت و بلافاصله با دوری از اتخاذ تصمیم عجولانه با یک مشاور خانواده که در این زمینه تخصص لازم را داشته باشد، مشورت نماید تا مشاور بتواند لایه های تخریب شده در روابط را بصورت گام به گام ترمیم نماید.
 
اینمتخصص مشهور و همسر امیا ازلو میکاپ آرتیست معروف ترکیه ای در ایران افزود: متأسفانه بسیاری از مشاورین تنها راه خیانت همسر را طلاق و جدایی می دانند در حالیکه پاک کردن صورت مساله عقلانی نیست و بلکه بهتر است دلایل وقوع خیانت توسط مشاور شناسایی شده و در صدد رفع آن برآمد. تجربیات من بارها این ادعا را به اثبات رسانده است که بی توجهی همسر به نیازهای روحی و جنسی طرف مقابل نقش بسیار مهمی در شکل گیری خیانت داشته است.
 
 
دکترنازنین محمدفر از مشاورین خانواده نیز به مقوله خطرناک خیانت خاموش اشاره کرد، به گفته وی خیانت به همسر زندگی بسیاری از زوج ها را تهدید می کند و اگر آنها در صدد رفع مشکلات موجود در روابط خود برنیایند به احتمال زیاد روزی خیانت می تواند زندگی آنها را به چالشی جدی بکشاند. از دیدگاه وی خیانت به همسر، خانواده مذهبی یا غیرمذهبی نمی شناسد و خطر آن در خانواده هایی که به ظاهر زندگی خوب و آرامی دارند بیشتر از خانواده های دیگر است.
 
دکترمهرداد احمدیان راد از مشاورین مطرح خانواده نیز معتقد است، افرادی که به همسر خود خیانت می کنند، عموماً از قدرت شخصیتی پایینی برخوردار هستند، از دیدگاه وی صرف نظر از ضعف ایمان و اخلاق، این دسته از افراد دارای شخصیت متزلزلی هستند و نمی توانند خود را با چهار چوب زندگی مشترک تطبیق دهند و سعی می کنند از آن به انحاء گوناگون بگریزند.
 
 
همچنیندکتر محمدحسین شاکرزاده مشاور حوزه خانواده با اشاره به تاثیر مخرب ماهواره بر رویکردهای اخلاقی زوج و زوجه در خانواده آن را عامل مهمی در قبح زدایی از این رفتار غیر اخلاقی برشمردند و تاکید کردند: 90 درصد از افرادی که دچار این انحراف می شوند از ماهواره استفاده می کنند و همچنین این افراد عموماً قبل از ازدواج دارای روابط متعدد با جنس مخالف بوده اند که آنها را تنوع طلب بار آورده است و لذا کمی پس از شروع زندگی مشترک با مقایسه شرایط بی بند و بار پیش از ازدواج ، به سمت این انحراف کشیده می شوند.
 
خانمدکتر مهسا آل احمد روانشناس نیز داشتن چندین موبایل و شماره های تلفن موقت متعدد بدون اطلاع دیگر اعضای خانواده خصوصاً همسر را یکی از مصادیق تکرار شده در بین این افراد دانسته و افزود، همسران البته پس از زمان کوتاهی بر اساس برخی شواهد، متوجه تغییر رفتار یکدیگر می شوند و در صورت عدم برخورداری از توان روحی و دینی مناسب از آن پس بدون کمترین اعتماد اخلاقی به یکدیگر منتظر فرصتی برای انتقام هستند که منجر به رفتارهای غیر اخلاقی متقابل می شود و این رفتار سرانجام خانواده را به نقطه فروپاشی می رساند.
 
 

اینمشاور حوزه خانواده ورود مسئولانه دستگاههای فرهنگی و اجتماعی را در پیش گیری از این رویکرد انحرافی در بین زوجین خواستارشده و نسبت به بی توجهی و سهل انگاری در مقابله با این معضل اخلاقی هشدار داد.
مطلب مفیدی بود. تشکر.