مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: درباره ی مجری گری بدانیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[rtl][rtl]اشكال مشترك در تمام واقعيت‌هاي تلخ روابط و نوع ارتباطات ما با يكديگر، همانا نداشتن روابط عمومي، هنر برقراري ارتباطات موثر، فن بيان و سخنوري است. به عبارت ديگر بسياري از ما بلد نيستيم كه با هم درست حرف بزنيم و از آن دردناك‌تر آن كه بلد نيستيم، حرف درست بزنيم.


سخن شيوا و دلنشين، گفتار پسنديده، شيرين سخني، خوب حرف زدن، جذاب سخن گفتن، بيان روان داشتن، خوش كلام بودن، خوش صحبت كردن، بلاغت و فصاحت در گفتار، برخورد نيكو و محترمانه، كلام نافذ، سخن پر مغز، همه و همه را در دايره‌ي تحت عنوان آئين سخنوري و روابط عمومي قرار مي‌دهيم.


گفتار و سخن ما كه بر زبان جاري مي‌شود، ناشي از تفكر و انديشه و ذهنيت ماست و در نهايت اين انديشه و تفكر و گفتار تبديل به رفتار و انجام عمل و اقدام مي‌شود. همچنين در اين خصوص از فرمايشاتمولاي متقيان حضرت علي(ع)است كه مي‌فرمايند:


مراقب افكارت باش كه گفتارت مي شود. مراقب گفتارت باش كه رفتارت ميشود. مراقب رفتارت باش كه عادتت مي‌شود. مراقب عادتت باش كه شخصيتت مي‌شود. مراقب شخصيتت باش كه سرنوشتت مي‌شود.


پس اگر انديشه، فكر و ذهن درست و پسنديده باشد، گفتار هم پسنديده و دلنشين مي‌شود و هردوي اين‌ها كمك مي‌كنند كه ما، كردار، رفتار و اقدام انساني و مبتني بر انصاف و احترام داشته باشيم. فرهنگ غني ايراني اسلامي ما سرشار از آموزه‌هاي اخلاقي تاثير گذار و سعادت بخشي است كه در صورت آموزش صحيح، به موقع و مستمر مي‌تواند نسخه بي بديل مخصوصا رشد و توسعه فرهنگي ما باشد.




لینک منبع:آموزش مجری گری
[/rtl][/rtl]
از بین مجری های تلویزیون کدوم مجری به نظر شما حرفه ای عمل می کنه توی کارش؟