مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دستور العملهای جدید ثبت برای شرکت ها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[rtl]- مطابق بخشنامه مورخ ۰۱/۰۸/۱۳۸۹ – ۱۳۹۷۱۳۱۸۹ تاسیس شرکتها و موسسات مراقبتی و حفاظتی نیاز به مجوز ناجا دارد.
۲- مطابق بخشنامه مورخ ۱۳/۰۹/۱۳۸۹ – ۸۹/۱۸۵۳۳۸ موسسات غیرتجاری مشمول بند الف آئین نامه مذکور در مرجع ثبت شرکتها برای تاسیس نیاز به مجوز دارند اما برای ثبت تغییرات موسسات مذکور نیاز به مجوز ندارند.
۳- مطابق بخشنامه مورخ ۱۲/۱۰/۱۳۸۹ – ۸۹/۱۸۵۳۳۸ موسسات قرآنی با مجور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی قابل ثبت می باشند.
۴- مطابق بخشنامه مورخ ۰۲/۰۳/۱۳۹۰ – ۹۰/۳۹۸۵۲ برای تاسیس و تغییرات نهادهای پولی و اعتباری از قبیل بانکها، موسسات اعتباری، تعاونی های اعتباری، صندوقهای قرض الحسنه، صرافی ها و شرکتهای واسپاری (لیزینگ) نیاز به اخذ مجوز از بانک مرکزی می باشد.
۵- مطابق بخشنامه مورخ ۱۹/۱۰/۱۳۹۰ – ۹۰/۱۸۹۷۵۱ ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای مدیران (مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره) و بازرسین شرکتهای تجاری در مرحله تاسیس ضروری و به هنگام تغییرات، اظهار و تایید عدم سوءپیشینه کیفری مدیران و بازرسین در ذیل صورتجلسه مجامع عمومی و عادی (سالیانه و یا فوق العاده) کفایت می نماید.
۶- مطابق بخشنامه مورخ ۲۶/۱۰/۱۳۹۰ – ۹۰/۱۹۲۹۳۸ موسساتی که بدون مجوز از بانک مرکزی فعالیت داشته اند برای تغییرات و انحلال آنها نیازی به اخذ مجوز نمی باشد اما موسساتی که بدون مجوز از بانک نموده اند کماکان با مجوز از بانک یاد شده به عمل خواهد آمد.
۷- مطابق بخشنامه مورخ ۰۲/۰۷/۱۳۹۱ – ۹۱/۱۲۰۲۶۶ ایجاد و تغییرات نهادهای پولی و اعتباری برای تاسیس و تغییرات نیازمند اخذ مجوز از بانک مرکزی می باشند.
۸- مطابق بخشنامه مورخ ۱۳/۰۷/۱۳۹۱ – ۹۱/۱۳۱۱۲۰ برای تاسیس موسسات یا تعاونی های دانش بنیان نیاز به اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.
۹- مطابق بخشنامه مورخ ۳۰/۰۹/۱۳۹۱ – ۹۱/۱۹۰۶۰۴ مرجع ثبت شعب و نمایندگی شرکت خارجی تنها اداره ثبت شرکتهای تهران می باشد.
۱۰- مطابق بخشنامه مورخ ۰۲/۱۰/۱۳۹۱ – ۹۱/۱۹۱۵۳۶ برای ثبت موسسات حقوقی نیازی به داشتن پروانه وکالت نمی باشد.
۱۱- مطابق بخشنامه مورخ ۱۸/۱۰/۱۳۹۱ – ۹۱/۲۰۴۹۴۷ برای تبدیل سهام با نام به بی نام و بالعکس موارد ذیل لازم و ضروری می باشد:
تصویب مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تبدیل سهام
جهت تبدیل سهام بی نام به با نام سه نوبت آگهی تبدیل در روزنامه کثیرالانتشار به فاصله ۵ روز و مهلت حداقل ۲ ماهه
جهت تبدیل سهام بی نام یک نوبت آگهی تبدیل در روزنامه کثیرالانتشار شرکت و مهلت حداقل ۲ ماهه
۱۲- مطابق بخشنامه مورخ ۰۷/۰۲/۱۳۹۲ – ۹۲/۱۷۹۲۷ برای تاسیس موسسات مترجمی اسناد با ارائه پروانه ترجمه امکان پذیر می باشد.
۱۳- مطابق بخشنامه مورخ ۰۱/۰۴/۱۳۹۲ – ۹۲/۵۹۱۸۲ نقل و انتقال سهام همراه بی نام در اداره ثبت شرکتها مورد آگهی ندارد و صورتجلسه نقل و انتقال سهام همراه با کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی به همراه گواهی نقل و انتقال مالیاتی موضوع ماده ۱۴۳ قانون مالیات مستقیم جهت تطبیق و تکمیل بانک اطلاعات جامع سهامداران از متقاضی اخذ می گردد.
۱۴- مطابق بخشنامه مورخ ۲۹/۰۴/۱۳۹۲ – ۹۲/۷۹۸۵۰ برای نقل و انتقال سهام با نام و بی نام نیاز به اخذ گواهی مالیاتی نقل و انتقال سهام موضوع تبصره یک ماده ۱۴۳ قانون مالیاتهای مستقیم می باشد.


لینک منبع:دستورالعملهای جدید ثبت و تغییرات شرکت ها
[/rtl]