مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: افراد چاق مبتلا به کلسترول بالا بخوانند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رژیم لاغری آتکینز بر پایه پروتئین بالا و کربوهیدرات کم، در یک دهه رواج داشته است ولی بسیاری از کارشناسان معتقند که یک رژیم غذایی با درصد بالایی از چربی های حیوانی برای سلامت مضر است. از این رو رژیم لاغری گیاهخواری اتکینز به عنوان جایگزین معرفی شد که به رژیم غذایی اکو آتکینز نیز شناخته می شود.
مطالعات نشان می دهد که رژیم لاغری آتکینز اصلی می تواند به تنظیم انسولین خون کمک کند و کلسترول خوب(HDL) را افزایش دهد ،اما تاثیر کمی بر کلسترول بد(LDL) دارد. رژیم لاغری اکو اتکینز کلسترول بد را نیز کاهش می دهد.
رژیم لاغری اکو اتکینز شامل چربی های سالم، پروتئین سویا، لوبیا، آجیل، دانه ها، بدون نشاسته و محصولات گلوتن، میوه ها، و سبزیجات است. ۳۱ درصد از کالری این رژیم لاغری از پروتئین های گیاهی، ۴۳٪ از روغن های گیاهی، و ۲۶٪ از کربوهیدرات حاصل می شود.
این رژیم غذایی شامل “چربی خوب” از روغن کانولا، روغن زیتون، آوکادو، و آجیل ها می باشد.کسانی که رژیم می گیرند کربوهیدرات را از میوه ها،گیاهان،غلات و حبوبات با یک مقدار محدود از جو دریافت می کنند. اما آنها هیچ غذای نشاسته دار مثل نان غنی شده سفید، برنج، سیب زمینی، و یا محصولات پخته شده نمی خورند.
ادامه مطلب را می توانید در سایت زیر بخوانید:
رژیم لاغری