مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: host-tracker سایتی برای مشاهده آپتایم سایت و سرور میزبانی سایت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آپتایم چیست ؟ و چگونه به مشاهده آپتایم سایت بپردازیم ؟

درباره معنی این کلمه در ویکی پدیا اینگونه می خوانیم : Uptime عبارتست است از زمان در دسترس بودن و کار کردن بدون وقفه و در مقابل آن Downtime قرار می گیرد که به معنی زمان مرده یا زمانی که Uptime وجود نداشته باشد است !

یکی از مزیت های سایتها و شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب که نشان دهنده کیفیت این شرکت ها نیز هست میزان پایداری سرور و Uptime آن است در واقع هر چقدر سایت مان بیشتر قابل مشاهده و آنلاین باشد می توان گفت میزبان مناسبی داریم البته معیارهای دیگری نیز وجود دارند که در انتخاب میزبان هاستینگ مناسب باید به آنها توجه داشت . در برخی مواقع با وارد کردن آدرس سایت مان در مرورگر به اصطلاح سایت بالا نمی آید و نمی توانیم سایت را مشاهده کنیم این مشکل ممکن است چندین دلیل داشته باشید مثلا امکان دارد مشکل از isp مان باشد ، ممکن است مشکل از تنظیمات فایروال کامپیوتر باشد ، ممکن است سرور down شده باشد ، متاسفانه به دلیل کیفیت پایین خدمات isp ها در کشورمان در برخی موارد مشکل از isp است که بعد از تماس با پشتیبان این جواب را دریاقت می کنیم .

مودم تان را خاموش کنید و بعد از 30 دقیقه روشن کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا همچنان پابرجاست .

بعد از انجام راهنمایی های پشتیبان با تجربه ! و کار بلد ! isp با مراجعه به سایت شاهد آنلاین شدن آن هستیم . خب سوالی که اینجا مطرح می شود این است که از کجا باید بدانیم مشکل از چیست ؟

ساده است ، قبل از تماس با پشتیبان هاستینگ و isp می توانید با مراجعه به سایت هایی که امکان ارائه گزارشی از وضعیت سرور از مناطق مختلف جهان را دارند به محل وقوع خطا پی ببرید . یکی از این سایتها که می توان گفت بهترین آنها نیز هست وب سایت host-tracker.com می باشد با مراجعه به این سایت می توانید آدرس سایت مورد نظرتان را در فیلد مربوطه وارد کرده و با کلیک بر روی گزینه check نتیجه بررسی آپتایم سایت و سرور تان را مشاهده کنید.

الاوه بر هاست ترکر سایتهای دیگری نیز هستند که امکان مشاهده آپتایم سایت و سرور را فراهم میکنند که اغلب قابلیت گزارش از طریق ایمیل و پیامک را نیز دارند اما برای استفاده از خدمات آنها باید هزینه بپردازید . Atamalek (21)Atamalek (21)Atamalek (12)