مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دوربین های SPEED DOME
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دوربین های SPEED DOME قابلیت چرخش و زوم دارند و اصطلاحا PTZ هستند

دوربینهای اسپید دام در سیستم های دوربین مداربسته محبوب هستند بطوری که در محیط های باز و سالن های تولیدی بزرگ در مواردی بهترین گزینه انتخاب می باشد. در محیط های خود بجای استفاده از چند دوربین برای کنترل محل می توان از یک دوربین Speed domeاستفاده نمود به این دلیل که این دوربین ها قابل چرخش ۳۶۰ درجه افقی و ۱۸۰ درجه  عمودی می باشند و حتی قابل برنامه ریزی جهت اجرای دستورات از پیش تعریف شده می باشد. این دوربین ها از طریق کیبورد های مخصوص به خود و یا از طریق کامپیوتری و یا خروجی RS232 دستگاه های DVR قابل کنترل و برنامه ریزی می باشند.

 

قابل نصب در محیطهای بسته و محیطهای بیرون می باشد Outdoor , Indoor دوربین فست دام در دو نوع
جهت کار دوربین در محیطهای سرد از هیتر داخلی و محطیطهای گرم از فن استفاده شده بنحوی که این دوربین قابل نصب در محیطهای با۵۰ درجه حرارات و یا -۳۵در جه سرما می باشند.

این نوع دوربین قابلیت بزرگنمایی تصویر بصورت اپتیکال از خصوصیات بارز این نوع دوربین ها می باشد.از معایب این نوع دوربین ها که برخی از کاربران آن ابراز می دارند این است که امکان کنترل و تصویر برداری از همه نقاط در یک لحظه را دارا نمی باشند. دوربین های ثابت این مزیت را دارند که همه وقت از محیط نصب شده تصویر برداری کنند. در مواردی که حساسیت برای ضبط کلیه رخداد های اتفاق افتاده ضروری می باشد دوربین های ثابت توصیه می شود و در کنار آن اگر از این نوع دوربین (چرخشی) نیز استفاده شود که فبها !این نوع دوربین ها در دو نوع (قابل استفاده در محیط داخلی و قابل استفاده در محیط خارج ( عایق در برابر رطوبت و گردو غبار) در بازار موجود می باشد). این دوربین ها به نسبت دوربین های ثابت گرانتر می باشد ولی خیلی خیلی بهتر از دوربین های ثابت کارایی دارد.اکثر دوربین های استفاده شده در این نوع بسته ها قابلیت دید در شب را دارند و با حداقل نور محیط ثابلیت تصویر برداری را دارند.
این دوربین ها بسته به نوع آن از قدرت زوم اپتیکال و سرعت چرخش متفاوتی برخوردار می باشند که معمولترین و متداولترین آنها از زوم اپتیکال ۲۲x و بیشتر برخوردار می باشند. در خطوط تولیدی و یا محوطه های بزرگ جهت اسفاده از چندین دوربین از این دوربین ها استفاده می شود .

سیستم های مشابه کوچک دیگری نیز وجود دارد که با قدرت زوم ۱۰x برای محیط های نسبتا بزرگ اداری مثل بانک ها و سالن های کنفرانس و … نیز وجود دارد که از راه دور قابل کنترل می باشد.

در مقابل این دوربین ها دوربین های چرخشی بی سیم نیز وجود دارند که ارزانتر ازspeed dome می باشد که دارای موتور در پایه می باشند که از طریق ریموت کنترل مربوطه که معمولا تا ۵۰۰ متر هم جواب می دهد عمل چپ و راست نمودن دوربین را انجام می دهد ولی قابلیت زوم و سرعت چرخش در آنها وجود ندارد.

و باز دوربین های مشابه دیگری نیز وجود دارد که از از طریق کیبورد مخصوص speed dome و کامپیوتر قابل کنترل می باشد و حتی دارای زوم ۳۲x نیز می باشند که از طریق یک تله متر قابل کنترل و برنامه ریزی می باشند ولی فقط از سرعت چرخش بالا برخوردار نمی باشند یعنی سرعت چرخش دوربین در اختیار کاربر نیست ولی در دوربین های Speed dome قابلیت تنظیم سرعت چرخش از بسیار آهسته و خیلی سریع وجود دارد. از این دوربین ها نیز میتوان از پایه ثابت استفاده کرد که کاربر فقط عمل Zoom in و Zoom out میتواند انجام دهد که در محل هایی شبیه راهرو و معابر کاربرد خوبی دارد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد.

منبع : دوربین مداربسته