مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: نرم افزارهای آنالیز تصاویر مداربسته
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سیستم های هوشمند نظارت تصویر شما را قادر می سازد تا مدیریت موثر ، آسان و دقق را بر حداکثر تعداد کانال تصویر داشته باشید. سیستم های هوشمند نظارت تصویری جهت تسهیل مدیریت و نظارت طراحی شده است وشامل اخطارها ، شمارشگرها و آنالیزگرهای خودکار می باشند.

با نگاهی دقیق‏تر به آنالیز محتوای تصویری درمی یابیم که چنين نامي معمولاً به آنالیز خودکار تصاویر دوربین‏های مداربسته گفته می‏شود كه از آنها اطلاعات معناداری درباره محتوای تصویری به دست مي‏ آید.

هدف سیستم‏های آنالیز محتوای تصویری بسیار مؤثر است و به صورت مداوم در حال گسترش می‏ باشد: برای مثال می‏توان از این فن‏آوری برای شناسایی اشخاص مهاجم داخلی و خارجی، پایش کارخانه یا ساختمان با هدف ایمنی و سلامت ساکنین ، شمارش افراد ، شناسایی خودکار رویدادها و حوادث ترافیکی ، افزایش ایمنی برای محیط‏های عمومی ، شناسایی دود و آتش و برای شناسایی نقص فنی یا خرابکاری در عملکرد دوربین استفاده کرد.

به بیان صریح: هرگونه رفتاری که در یک تصویر ویدیویی به طور دقیق بتوان آن را دید ، می‏توان به صورت خودکار مورد شناسایی قرار داده و اعلام هشداری در راستاي آن صادر نمود.

در جهت ساده‏ تر کردن مفهوم آنالیز محتوای تصویری ، نقاط مهم موجود در سند آنالیز محتوای تصویری مؤسسه BSIA شامل مؤلفه‏ های اصلی سیستم آنالیز محتوای تصویری و توصیفی از دو نوع اصلی بسترهای این سیستم‏ها می‏شود.

این سند بسته‏ های این سیستم‏ ها را به دو صورت تقسیم می‏كند:

1) هسته‏ ای یا مرکزی که معمولاً برای استفاده در اتاق‏ های کنترل دوربین ‏مداربسته ، بر روی «رک» سوار می‏شوند و منابع تصویری آنها به صورت متمرکز آنالیز می‏گردد.

2) راهکارهای مبتنی بر لبه که در آنها دستگاه‏ های کوچک‏تر و معمولاً قوی‏تر شده درون دوربین یا در محلی نزدیک به آن یکپارچه می‏شود. واژه "ادغام شده" (embedded) همچنین به زمانی گفته می‏شود که نرم‏ افزار آنالیز محتوای تصویری چه به صورت یک طراحی اختصاصی یا کارت افزونه درون دوربین، دستگاه DVR یا دستگاهی دیگر طراحی شده باشد.