مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: انتقال اطلاعات به تلفن همراه با لامپ LED
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در حال حاضر برای برخورداری از اطلاعات بیشتر در مورد اجسام مقابل دید، از اسکن کدهای QR استفاده می‌کنیم، اما مشکلی که این کدها دارند این است که آنها ظاهر شیء را کاهش می‌دهند. اکنون آزمایشگاه فوجیتسو یک سیستم جایگزین را برای افزایش کارایی این کدها ارائه کرده است که با تابش نور بر روی شیء، اطلاعات آن را به گوشی انتقال می‌دهد.

 

این سیستم شامل لامپهای ال‌ای‌دی رایج RGB است که می‌تواند نور قرمز، سبز، آبی و یا ترکیبی از آنها را از یک لامپ ساطع کنند.

 

عموما این لامپ‌ها با یک رنگ و بطور معمول رنگ سفید طبیعی کار می‌کنند اما در سیستم جدید، نور بین آبی و قرمز روشن نوسان دارد؛ رنگ قرمز کد صفر و رنگ آبی کد یک را نمایش می‌دهند.

 

این نوسانات بسیار سریع هستند و رنگ آنها ظریف است، به طوری که چشم انسان نور خروجی سفید رنگ را مشاهده می‌کند.

 

با داشتن نرم‌افزار خاص بر روی تلفن همراه می‌توان کدها را از نور بازتاب شده تشخیص داد؛ همچنین سیستم فوجیتسو می‌تواند این واقعیت را که بخشی از نور توسط سطح جسم جذب می شود، جبران کند. این نرم‌افزار به محض خوانش دستورالعمل کدگذاری، با نمایش محتوای اطلاعاتی، هدایت آن به یک وب سایت و یا انجام هر کار مقرر دیگر واکنش نشان می‌دهد.

 

سیستم‌های دیگری که در حال حاضر وجود دارند، از مختصات جی‌پی‌اس، سیگنا‌ل‌های بلوتوث و یا نورهای چشمک‌زن برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کنند، اما به عقیده فوجیتسو این امکانات دارای محدودیت هستند.

 

این سیستم در کنار دریافت اطلاعاتی مانند محصولات تولیدی و اشیا موجود در موزه‌ها، همچنین قادر به پرداخت پول اجناس خریداری شده، دانلود موسیقی و تفسیر راهنمای تور نیز است.

منبع : پروویژن