مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: بررسي آناليزهاي ويديويي
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در مدت 5 سال اخير، هدف استفاده از آناليز كننده ويديويي براي توقف متخلفان عبوري از ديوارهاي محافظ، دستگيري دزدان فروشگاه‌ها، شناسايي اشيا‌ء دور افتاده ‌و غيره، موضوع دائمي و مكرر بحث‌ها بوده است. در حالي كه آناليز كننده ويديويي هدف والايي دارد، افراد همچنان درباره امكان‌پذيري استفاده از تجزيه و تحليل‌هاي آن در دنياي واقعي، سوال مي‌كنند. 
اين مقاله مشكلات اصلي محدوديت استفاده و رشد آناليز كننده‌هاي ويديويي را بررسي مي‌كند. اين امر به اين معني است كه به مديران امنيتي در بدست آوردن درك بهتري از اصلي‌ترين مسائل مربوطه (‌مشمول‌) كمك مي‌كند.
سه مشكل اصلي‌:
1. حذف آلار‌م‌هاي خطا 
2. نگهداري سيستم بسيار مشكل است. 
3. هزينه سيستم بسيار بالا است. 

حذف آلارم‌هاي خطا:
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
از آنجایي كه هدف آناليز كننده‌هاي ويديويي اين است كه دخالت انسان را حذف نمايد، حذف آلارم‌ها و اعلام خطرات خطا نيز براي رسيدن به اين موفقيت ضروري مي‌باشد. هر آلارم خطا نه تنها نيازمند بررسي به وسيله انسان مي‌باشد، بلكه محروميت و ناكامي سازماني و هيجاني سيستم را نيز افزايش مي‌دهد. 
اغلب افراد با آلارم‌هاي خطاي دزدگيرها و محروم‌سازي و نااميدي كه اين‌ها باعث مي شوند، آشنا هستند. به طور متوسط، آلارم خطاي دزدگير به ازاي هر خانه يا مكان تجاري نسبتاً كم است. اگر شما يك يا دو مورد در ماه داشته باشيد، اين تعداد نسبتاً زياد است. بسیاری از افراد آلارم‌های خطا را در سیستم‌های دزدگیر خود برای ماه‌ها تجربه نمی‌کنند. 
در مقابل، بسیاری از سیستم‌های آنالیز کننده ویدیویی می‌توانند تعداد زیادی از آلارم‌های خطا را در هر روز ایجاد نمایند. این مساله، مشکل بزرگ‌تری را نسبت به آن چه که افراد در آلارم‌های دزدگیر عادت داشته‌اند، ایجاد می‌کند. بعلاوه، با وجود این قبیل آلارم‌ها که تعداد زیادی در کل روز اتفاق می‌افتد، باعث تحميل‌ یک بار اجرایی (‌عملیاتی‌) نيز مي‌گردد. 
در حال حاضر، همه سیستم‌های تجزیه و تحلیل ویدیویی، تعداد زیادی از آلارم‌های خطا را تولید نمی‌کنند‌؛ بلکه بسیاری از آن‌ها این‌گونه آلارم‌ها را ایجاد می‌کنند. این مشکل، به عنوان مشکل اول محدودسازی کاربران نهایی و ائتلافات می‌باشد که من می‌دانم از تجزیه و تحلیل ویدیویی استفاده می‌کنند. 
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
نگهداری سیستم بسیار مشکل می‌باشد: 
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
نگهداری سیستم، تا حدی یک مشکل مخفی و اغلب چشم‌پوشی شده در تجزیه و تحلیل ویدیویی می‌باشد. در طول یک دوره هفتگی یا ماهیانه، تعداد آلارم‌های خطای سیستم‌های تجزیه و تحلیل ویدیویی می‌توانند به طور قابل ملاحظه‌ای به علت تغییرات در محیط، هوا و موقعیت خورشید، افزایش یابد. این مساله می‌تواند به طور ناگهانی و غافلگیرانه مشکلات اصلی و مهمی را در سیستم ایجاد ‌نماید. 
نه تنها افزایش آلارم‌های خطا، یک مشکل محسوب می‌شود، بلکه اخیراً، اين ریسک که سیستم می‌تواند در آینده به طور غیرمنتظره‌ای خراب شود نیز، ‌یک مشکل اساسی و مهم در اعتماد و اطمینان به آن را بوجود می‌آورد. 
اگر محیط نظارتی (تحت مراقبت) شما در یک روز به طور مناسب کار نکند، اکنون شما یک نقص در برنامه امنیتی کلی خود دارید. این مساله باعث توقف‌هایی در تعدادی از سیستم‌های تجزیه و تحلیل ویدیویی می‌شود. 
سیستم‌هایی که اخیراً خریداری شده‌اند، به سادگی کنار گذاشته می‌شوند و یک تعهد بسیار گران و پر هزینه‌ای برای عدم خرید یا استفاده برای همکاران درباره تجزیه و تحلیل‌های ویدیویی می‌باشند. 
مساله مطرح شده این است که، همه سیستم‌های آنالیزی ویدیویی این رفتار را ارائه نمی‌دهند، بلکه شما باید محتاطانه و به دقت مراجع مربوطه را چک نموده و بررسی نمایید که سیستم‌های موجود برای مدت زمان طولانی بدون هیچ‌گونه تخریب اصلی کار نماید. 
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
هزینه سیستم بسیار بالا است:
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
در حالی که امروزه می‌توانید سیستم‌های آنالیز ویدیویی ارزانی پیدا کنید، این سیستم‌ها مشکلات اول و دوم - تعداد آلارم‌های ‌خطای زیاد، وضعیت در نگهداری سیستم - را نشان می‌دهند. 
در واقع، به تجربه من، اغلب سیستم‌های آنالیز ویدیویی از هر دو نوع ‌رایگان یا با هزینه‌ای بین 100- 200 دلار دارای مشکلات عملکردی می‌باشند. یکی از رایج‌ترین ویژگی‌های سیستم‌هایی که کار می‌کنند، این است که قیمت کامل آن‌ها برای سخت‌افزار و نرم‌افزار معمولاً 500 دلار یا بیشتر به ازای هر کانال برای آنالیز می‌باشد. در حال حاضر تنها به خاطر اینکه سیستم آنالیز ویدیویی گران است، به این معنی نیست که سیستم خوبی نمی‌باشد. اگر چه، هزینه‌های ضروری در ایجاد و ساخت چنین سیستم‌هایی نیاز است، که باعث می‌شود در دنیای واقعی بسیار خوب و قوی کار کنند. 
هزینه سیستم‌های آنالیز ویدیویی برای قوی‌سازی آن‌ها در شرایط و رخدادهای دنیای واقعی بکار می‌روند، که همه ما آن را ضروری می‌دانیم و اغلب به آن توجه نمی‌کنیم. این توسعه دهنده نیازمند این است که سیستم آنالیز ویدیویی را به اندازه کافی هوشمند سازد تا تفاوت‌هایی در نور، عمق و موقعیت خورشید، هوا و غیره را تشخیص دهد. 
انجام این امر، نیازمند ساختاری پیچیده‌تر یا برنامه‌های پیچیده‌ای می‌باشد. این قبیل برنامه‌ها، اغلب نیازمند سخت‌افزار محاسبه‌ای بسیار پیچیده برای اجرا و سرمایه‌گذاری ثابت بسیار مهمی در نوشتن، تست و بهبود‌سازی برنامه می‌باشد. 
برآوردن همه این موارد بطور آشکار هزینه را افزایش می‌دهد. چالش این است که به طور اساسی دیدن آن در ارائه‌های بازاریابی امکان‌پذیر نمی‌باشد زیرا از طریق نمونه آزمایش، همه سیستم‌ها قطعاً همانند آنچه هستند به نظر می‌رسند. 
این مساله، قطعاً اثر نادرستی در تشویق افراد به انتخاب سیستم‌های ارزان‌تر دارد که اغلب آن‌ها آلارم‌های خطای زیادی را تولید می‌کنند و قابل نگهداری نیستند. 
اگر شما یک سیستمی را انتخاب کنید که کار می‌کند، برآورد قیمت هر دوربین، قضاوت را درباره هزینه آن مشکل می‌سازد. در واقع، بسیاری از گسترش‌های (‌توسعه‌های‌) نسل اول آنالیز ویدیویی از پورت‌های دولتی ایجاد شده‌اند، که لزوماً هزینه‌های آن‌ها را فرعی و یا نامرتبط می‌سازد. با وجود این، برای آنالیزهای ویدیویی به منظور رشد در بخش خصوصی، آن‌ها نه تنها نیاز به کار کردن دارند؛ بلکه آن‌ها باید یک بازگشت مالی مثبتی را نیز تولید کنند. 
هنگامی که آنالیزهای ویدیویی، کاهش حفاظت یا کاهش اتلاف‌های مکرر با روش بالا را فراهم می‌سازد، قضاوت آسان است و شما مشاهده می‌کنید که کمپانی‌ها در اینجا موفقیت خواهند داشت. (‌در اصطلاحات موردهای مستند مشهور،ioimage در این مورد یک رهبر محسوب می شود.) برای موارد دیگر، جائی که انسان‌ها حذف نمی‌شوند، تلفات فردی کوچک است یا رخداد اتلاف کم است، هزینه می‌تواند یک محدودیت اصلی باشد.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
نتیجه‌گيري:
اگر چه من پیش‌بینی می‌کنم که موفقیت‌های آنالیزهای ویدیویی افزایش می‌یابد، معتقدم که این قبیل موفقیت‌ها، به برنامه‌های کاربردی در جایی که مشخصات اتلافی (‌ضرر‌) و / یا هزینه‌های کاهش افراد بسیار بالا است، تحمیل می‌شوند. 
اگرچه آنالیزها بطور قطعی ارزان‌تر می‌شوند، این قبیل کاهش هزینه‌ها، ‌زمان‌بر خواهد بود و در ضمن (‌در خلال این مدت‌) این‌ها برنامه‌های کاربردی با ارزش بالایی هستند که آنالیزها از طریق آن‌ها می‌توانند موفقیت ثابتی را بدست آورند. 
هر دو تست و تست‌های مرجع به منظور استفاده از آنالیزهای ویدیویی، بسیار مهم و اساسی مي‌باشند.
[color][size][font]


[/font][/size][/color]