مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دکوراسیون آشپزخانه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  59276-BigPic.jpg]


در ميان فضاهاي متفاوت خانه جايي که کمترين توجهي در امر دکوراسيون به آن مي شود آشپزخانه است که از سوي طراحان داخلي «قلب خانه» لقب گرفته است. با اينکه امروزه آشپزخانه به دليل ميزان وقتي که اعضاي خانواده در آن سپري مي کنند يکي از اصلي ترين فضاهاي خانه محسوب مي شود ولي همچنان تمرکز اعضاي خانواده در ايجاد فضايي مطلوب براي زندگي متوجه اتاق نشيمن است. اگر کمي با دقت و حوصله به اين موضوع بنگريد متوجه خواهيد شد که چرا اين سال ها حضور خانواده ها در رستوران ها پررنگ تر از سابق شده است و مطمئناً علت به مرز نهايت رسيدن فروش مراکز تهيه غذا را خواهيد فهميد، وقتي کدبانوي منزل مجبور به کار در يک مطبخ معمولي و غير جذاب است چطور مي تواند براي پخت و پز حوصله به خرج دهد. همان طور که برقراري تناسب ميان دو عنصر رنگ و نور در کارکرد مناسب، زيبايي بصري، هارموني فضايي و انتقال انرژي مثبت ديگر اتاق هاي منزل نقش دارد، در آشپرخانه نيز نوع رنگ بندي اتاق ها و استفاده از نور طبيعي کمک بزرگي به مطلوبيت فضا مي کند.پيشنهاد طراحان داخلي در طراحي آشپرخانه مدرن استفاده از رنگ هاي روشن و درخشان نظير نارنجي، قرمز، زرد و سبز است که حس زنده بودن و شکوه را براي اين آشپزخانه به ارمغان مي آورند. اين حس

حاصل تقابل رنگ هاي ديوارها و وسايل است. جدا از نحوه رنگ آميزي و تامين روشنايي که به وسيله هالوژن، لامپ هاي فلورسنت، چراغ هاي آويزان روي پيشخوان و نصب پرده هاي توري در آشپزخانه هاي مشرف به فضاي بيروني انجام مي گيرد توجه به چيدمان وسايل محيطي دکوراسیون آشپزخانه در ايجاد فضايي که بتوان بدون دغدغه در آن به فعاليت پرداخت نيز اهميت ويژه اي دارد. به طور کلي در آشپزخانه سه مرکز مهم وجود دارد که مکان قرارگيري شان، محل مناسب براي بقيه لوازم را تعيين مي کند.
اين سه مرکز عبارتند از:
1. مرکز نگهداري مواد غذايي (يخچال و فريزر)
2. مرکز پخت و پز (اجاق گاز و فر)
3. مرکز شست وشو (sink و ماشين ظرفشويي)
در واقع اغلب مراحل آشپزي حاصل حرکت هاي متمادي فرد بين اين سه نقطه اصلي است. مثلث کار همچنين اين امکان را دارد تا فرد با آرامش خاطر و به دور از هرگونه حوادث خطرناک که معمولاً در آشپزخانه اتفاق مي افتد، به فعاليت مشغول شود.اگر می خواهید آشپزخانه رویایی در خانه داشته باشید به این نکات توجه کنید.
یک هود با کیفیت و زیبا – شاید شما فکر کنید آشپزخانه شما به اندازه ای بزرگ نیست که لازم باشد در آن هودی نصب کرد و مقدار قابل توجهی از فضای دیواری را به این عنصر اختصاص داد.اما این تفکر کاملا اشتباه و غیر حرفه ای است.تهویه هوای آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به آن توجه شود.از این رو به یک هود با کیفیت که ظاهر خوبی نیز برخوردار باشد برای آشپزخانه های حرفه ای و کامل یک نیاز و باید است.با وجود یک هود با کیفیت زیبا و کم صدا بوی غذایی در خانه نمی ماند و از هوایی سالم تر هم لذت می برید.
وجود یک جزیره ی کاربردی نیز در بسیاری آشپزخانه ها لازم است .اگر علاقه زیادی به داشتن آشپزخانه ای کامل دارید که از جنبه سرگرمی کاربردی در جایگاه بسیار خوبی قرار داشته باشد و فضای کافی و مناسب را نیز در اختیار دارید.حتما جزیره ای کاربرد با فضای ذخیره سازی به آشپزخانه خود اضافه کنید.
انتخاب پوششی زیبا و خیره کننده برای دیوار آشپزخانه نکته بسیار موثری جهت به روز رسانی جلوه دکوراسیون و هر چه جذاب و مطلوب تر کردن آن است.برای پوشش دیوار آشپزخانه تا حد امکان روی ماده ای ایده آل از لحاظ کیفیت و زیبایی سرمایه گذاری کنید و بدانید آنچه انتخاب می کنید نقش بسزایی در سرنوشت دکوراسیون آشپزخانه شما دارد .
یکی دیگر از موارد حیاطی برای داشتن آشپزخانه ای کامل و ایده ال وجود فضاهای ذخیره سازی متعدد و متنوع برای ظروف و عناصر است.بشقاب ها کاسه ها قابلمه و ماهی تابه ها قاشق و چنگال ها و ..هر کدام فضای ذخیره سازی خاص خود را می طلبند.آشپزخانه ای موفق و کامل است که به میزان کافی و در انواع مختلف فضای ذخیره سازی در خود داشته باشد.
برای صرفه جویی در فضا تا جایی که امکان دارد سعی کنید تجهیزاتی مانند فر را به صورت توکار یا دیواری در نظر بگیرید و نصب کنید.
انتخاب و نصب یک سینک ظرفشویی عمیق و جادار از دیگر اقدامات مهمی است که برای داشتن آشپزخانه ای تمام عیار باید روی ان سرمایه گذاری کرد.وجود یک سینک پر عمق در آشپزخانه بیش انچه تصور کنید مفید و کاربردی است .یک سینک عمیق می تواند حجم زیادی از ظروف کثیف را در خود جای دهد و از نظرها پنهان سازد.در کل کار در اشپزخانه ای که سینک ظرفشویی آن عمیق و جادار است به مراتب راحت تر است.
یکی دیگر از ملزومات یک آشپزخانه حرفه ای و کامل وجود یک شیر آب با کیفیت و چند حالتی است.آشپزخانه های حرفه ای خوب می دانند که شیرهایی که آب را به چند حالت جاری میسازندچقدر تاثیر گذار است و به سهولت کار در آشپزخانه و شست و شوی ظروف بزرگ کمک میکند.
سطوح کانتر مرمر در آشپزخانه یک نعمت است.اگر از استحکام و دوام سنگ مرمر برای سطوح کانتر باخبر باشید دیگر نمی توانید از آن چشم پوشی کنید وحتما آن را برای کانتر آشپزخانه خود انتخاب خواهید کرد.این ماده طبیعی و زیبا بهترین و ایده ال ترین گزینه برای سرمایه گذاری است.
زمانی که آشپزخانه رویایی خود را در ذهن تداعی می کنید قطعا واژه کوچک جایی در ویژگی های آن ندارد.اما اغلب مواقع حقیقت موجود فرسنگ ها با آنچه در رویا می گذرد فاصله دارد و امروزه خیلی ها در خانه خانه خود با آشپزخانه ای کوچک و مختصر دست و پنجه نرم میکنند.یک آشپزخانه کوچک مساوی است با سطوح کار مختصر و محدود محیط کاری تنگ و کوچک همچین فضایی محدود برای گنجاندن حجم زیادی از ابزار و تجهیزات مورد نیاز.از این رو یک طراحی دکوراسیون آشپزخانه مناسب مفید و کاربردی برای آشپزخانه ای کوچک امری بسیار چالش برانگیز است.
آشپزخانه در بعضی خانه ها و خانواده ها مانند اتاق نشیمن هست و افراد زمان زیادی را در آشپزخانه هستند و میبایست به طراحی آشپزخانه اهمیت داده شود
امروزه والبته صد تاسف آشپزخانه در خانه های ایرانی تبدیل شده به جزیی از پذیرایی و زن خانه اصلا در آن آرامش ندارد
برعکس قدیم ترهه که آشپزخانه ها پوشیده و محدود بودند