مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ایجاد یه شبکه کامپیوتری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به زبان ساده برای دوستانی که میخواهند بدونند چقدر هزینه داره و چه جنس هایی برای ایجاد شبکه لازم هست . البته به صورت خلاصه بیان میکنم براتون . امیدوارم این اموزش شبکه کردن و انجام کارهای پسیو که در سایت برقکاری برای شما قرار میدهم به معلومات شما اضافه کنه . ما هم در کنار شما در صورت نیاز شما میتوانیم با حداقل قیمت ها برای شما این کار رو انجام دهیم .

برای ۱۵ سیستم کامپیوتر 

فاز ۱ * مهندسی خواسته ها:
۱- شما به یک سوئیچ که حداقل ۱۶ پورت داشته باشد نیاز دارید ( ترجیحا یک سوئیچ ۲۴ پورت بگیرد تا بعدا برای توسعه شبکه مشکلی نداشته باشید.

۲-یک مودم ADSL ( ترجیجا مودم Linksys بگیرد که wifi هم داشته باشد تا از شبکه بی سیم هم استفاده کنید( تقریبا ۱۲۰ تومن قیمتشه)

۳-کابل cat5e و داکت به مقدار لازم ( البته اگه پولتون زیادی هست میتونید از Cat6 استفاده کنید ) . توجه کنید این مقدار لازم به این صورت است که از تمامی سیستم ها باید داکت کشی و کابل کشی بشود و یک سیم به اتاق سرور یا جایی که رک رو میخواهیم قرار بدیم بیاد . خیلی به صورت آمیانه توضیح میدم , دوستان مهندس ایراد نگیرند

۴-در مورد رک یک رک کوچک کار شما را راه می اندازد..البته اگر رک می گیری سوئیچ رو هم از نوع Rack Mounted بگیر..وگرنه سوئیچ دسکتاپ بگیر. اگر رک گرفتی به تجهیزات زیر نیز نیاز داری:

الف)پچ پنل ۲۴ پورت

ب)پچ کورد کوچک

‍ج) پاور ماژول ( البته نخریدی هم نخریدی..یک سه راهی برق می ذاری تو رک ) اینم برای اینکه اگه پولتون زیاده . البته برای کار زیبا و حرفه ای باید این کار رو انجام داد

۵-پریز و کیستون شبکه و پچ کورد به تعداد کامپیوتر ها.

فاز ۲ * پیاده سازی:
در ابتدا باید زیر ساخت رو آماده کنی که عبارت است از داکت کشی و … که قبلا توضیح دادم . از هر سیستم یک کابل cat5e یا cat6 به سمت رک میاریم . سعی کنید به کابل ها فشار نیارید و از خم شدن و ضربه خوردن به کابل خودداری کنید . واقعا بعدا تاثیر داره , بعضا دیده میشه انجام کابل کشی داخل کار ( در لوله ۲ و ۲٫۵) انجام می شود و موقع کابل کشی اصلا رعایت نمیشه در کشیدن و همین جوری کابل رو می کشن, این دقیقا اشتباه و خیلی مشکل ساز است . شاید به جایی برسه که باید دوباره کابل کشی کنید . پس دقت کنید . ( ما تمامی این موارد رو در کارهایمان رعایت میکنیم ) .

پس از آماده سازی زیر ساخت باید تمام کابل هایی که از کامپیوتر ها آمده و به پچ پنل وصل شده را با استفاده از پچ کورد های کوچک به سوئیچ وصل کنی ( این کار برای مدیریت بهتر پورت ها صورت میگیرد)

برای اینکه تمام کامپیوتر ها اینترنت داشته باشند باید مودم ADSL خودت را به صورت autoconnect تنظیم کنی و سپس یک کابل از مودم بگیری و به سوئیچ وصل کنی..اینجوری اینترنت روی تمام کامپیوتر ها به اشتراک گداشته می شه… البته شما مدیریتی روی میزان مصرف آن ها نخواهی داشت ( اگر می خواهی مدیریت کنی باید یک سرور راه بنداری !!!!!)

البته توجه داشته باش که آی پی کامپیوتر ها را اتوماتیک بذاری تا از DHCP خود مودم آی پی بگیرند.اگر می خواهی آی پی دستی بدهی حتما باید defualt gateway را آی پی مودم قرار بدهی که معمولا ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ هست.که البته من این کار را توصیه نمی کنم.

بعد از این کار تمام کامپویتر ها هم باهم شبکه هستند و هم اینترنت دارند !!

منبع : دوربین مداربسته