مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ویژگی های نمایندگی های اپل در دنیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
فروشگاه های اپل در سراسر دنیا برخی نقاط مشترک و برخی تفاوت ها دارند در این گزارش تلاش می کنیم به آنها اشاره کنیم. اپل‌استور یا فروشگاه اپل به مجموعه شرکتهای زنجیره‌ای گفته می‌شود که در سال ۲۰۰۱ به منظور فروش محصولات شرکت اپل تاسیس شد و در حال حاضر ۳۳۰ شعبه در نقاط مختلف دنیا دارد. مانند بوستون, نیویورک سیتی, شیکاگو, سان‌فرانسیسکو, توکیو, اوساکا, لندن, سیدنی, پرت (استرالیا), مونترآل, مونیخ, زوریخ, پاریس, پکن, گلاسگو, هونولولو و شانگهای. بزرگترین شعبه‌های آن کاونت گاردن در لندن, انگلستان و بزرگترین شعبه در آمریکای شمالی در شهر بوستون واقع شده‌است.


اپل در فروشگاه خود بخشی با نام  «آموزش در فروشگاه»( in-store training) برای استفاده از سخت افزارها ، نرم افزارها و خدمات خود دایر کرده. اپل در فروشگاه خود پشتیبانی فنی ارائه می کند این بخش را با نام Apple Genius Bar می توانید در فروشگاه پیدا کنید. اپل در فروشگاه های خود اکثرا خدمات نرم افزاری متنوعی ارائه می دهد که برای هر سلیقه ای جوابگوست.


دسته بندی محصولات در فروشگاه های اپل عبارتند از : محصولات رایانه ای محاسباتی ، بازی ، سرگرمی خانگی ، تحرک پذیری(محصولات قابل حمل) ، عکاسی و  فیلمبرداری و غیره. شرکت اپل فروش محصولات خود از طریق دیگر فروشندگان  را هم در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند سهم خود در بازار را افزایش دهد. شرکت های بزرگ  امروزه  بیشتر و بیشتر به سمت  معاملاتی با سود کلان کشیده شده اند. شرکت خرده فروشی کوچکتر بیشتر «سازمان یافته» و «متمرکز بر نوسانات بازار اند»، تا «متمرکز بر ریسک معاملات با سود کلان» شیوه و محتوای فروش و خدمات پس از فروش  مهم تر از فن آوری های بسیار پیچیده و کمتر کاربردی است. در راهبرد اساسی یک شرکت، فروش خالص سخت افزار کمتر از قابلیت اعتماد مشتری و پیوستگی صمیمانه مشتری و سازنده اهمیت داشته باشد.


یک دهه پس از اینکه استیو جابز موسس اپل به همراه مدیر مسئول فروشگاه های خرده فروشی اپل ران جانسون تصمیم گرفتند طرح ریزی جدیدی برای فروشگاه های اپل انجام دهند و آنها را بازآفرینی کنند؛ فروشگاه های اپل نه تنها بازآفرینی و از نوع آفریده شد بلکه تمام مدل های فروشگاه های خرده فروشی قدیمی در نابود کرد و ساختاری جدید بنا کرد.


به نظر شما راه نفوذ اپل بر دلها چیست؟ اپل چه راهکاریی اتخاذ کرده که با انجام آن دیگران زودتر به این برند اعتماد کنند و حرفش را قبول کنند؟ در این فروشگاه ها اصول روانشناسی و جامعه شناسی رعایت شده است.برای هر بخش چه از نظر طراحی و چه نحوه کارکرد مدت ها فکر و برنامه ریزی صورت گرفته است.


بارز ترین قسمت فروشگاههای اپل طراحی های خواص و جالب آنهاست که تماما از نظم و جذابیت ویژه ای پیروی می کنند و در عین حال هر کدام سبک خواصی با توجه به کشور محل فعالیت دارند که در بین تمام آنها برخی زیبایی واقعا چشم گیری دارند.
منبع : نرم افزارهای اپل