مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: جانمایی مناسب برای دوربین مداربسته
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چهار نقطه بسیار مناسب برای نصب دوربین مداربسته


دوربین های مداربسته خود را در جایی قرار دهید تا بیشترین تاثیر را داشته باشند.

دوربین های مداربسته به 2منظور به کار می روند: تجسس و بازدارندگی. تصاویری که با دوربین مداربسته خود دریافت می کنید، بیشتر اوقات به منظور بررسی دوباره یک تصادف یا جرم به کار می روند. به وسیله آنها می فهمید دقیقا چه اتفاقی افتاده است. اما دوربین مداربسته به خودی خود عاملی بازدارنده است، چون افرادی که بدانند تصویرشان در حال ضبط شدن است، مراقب رفتار خود هستند، برای اینکه دوربین های مداربسته بیشترین عملکرد را از خود نشان دهند بایستی مکان مناسبی برای نصب کردن آنها بیابید. در ادامه به بازگویی چهار منطقه از بهترین جاهایی که می توانید عمده دوربین های مداربسته را نصب کنید، می پردازیم.

ورودی ها و خروجی ها
درهای ورودی و خروجی بهترین جاهایی هستند که می توانید تصاویر چهره را مشاهده و ضبط کنید. از این تصاویر می شود برای شناسایی استفاده کرد. به منظور اینکه تصویر با کیفیتی برای شناسایی گرفته شود دوربین های مداربسته را باید به گونه تنظیم کرد تا تصویری به عرض حدود یک متر را بگیرد؛ این مقدار اندازه میانگین عرض در است. هنگامی که دوربین را به سمت نقاط خارجی تنظیم میکنید، فوق العاده دقت کنید. هنگامی که در باز می شود، تغییر ناگهانی مقدار نور اغلب باعث می شود تا سوژه تصویر کاملا سیاه شود.در نتیجه تصویر به دست آمده چیزی جز یک تصویر سیاهرنگ و تیره نخواهد بود. در بسیاری از موارد، مشاهده از بیرون در خروجی بسیار مناسب تر است. نور در این تصاویر بسیار یکنواخت تر می شود، چون دوربین در این مورد از نور خارجی دور است.

با قرار دادن یک تلویزیون یا نمایشگر نزدیک در ورودی، تصاویر چهره ای با کیفیت خواهید داشت. همانطور که مشتریان و یا ملاقات کنندگان وارد می شوند، توجه شان به صورت ناخودآگاه به صفحه تلویزیون جلب می شود. اگر دوربین خود را نزدیک آن مانیتور قرار دهید، تصویر چهره ای کامل و واضح دریافت می کنید. اگر مانیتور تصاویر نظارتی را نمایش دهد، در آن صورت امتیازی ویژه ارائه می کند و عامل بازدارنده قدرتمندی خواهد بود.

محل های انجام تراکنش های مشتری
دوربین های مداربسته همچنین باید در همه نقاطی که کار تراکنش مشتریان انجام می شود، نصب شوند. مکان هایی از قبیل قفسه، بخش های تحویلداری و همه باجه ها. این نقاط در کنار درهای ورودی و خروجی، بهترین تصاویر ممکن برای تجسس راارائه می کنند. سعی کنید دوربین های مداربسته را در ارتفاع 2متری نصب کنید و طوری باشد که به صورت مستقیم محل را زیر نظر بگیرد. اگر دوربین را بیش از اندازه بالا نصب کنید(مثلا سقف)، در آن صورت چیزی جز تصویر بالای سر افراد را نخواهید داشت.

اهداف احتمالی
منظور ما از اهداف احتمالی، کشوی پول، قفسه های جواهرات، قفسه های مدارک و یا هر جای دیگری است که سارقین ممکن است، آنجا را هدف سرقت قرار دهند. در این جاها، دوربین مداربسته باید تصاویری با پهنای کاملا باز دریافت کند. در اینجا منظور زیاد شناسایی نیست، بلکه در این جا هدف بازنگری یک اتفاق و یا عکس العمل نشان دادن به آن است. همچنین جاهایی هم هستند که دوربین های مداربسته می توانند نسبتا بالا نصب شوند تا درون قفسه ها و کشوها را هم ببیند بخوصوص دوربین های مداربسته اسپید دام یا PTZ.

جاهای پرت
پارکینگ ها و کوچه های پشتی نیز مکان های مناسبی برای نصب دوربین های مداربسته به شمار می روند. تصاویری که از این جاها بدست می آید، برای بررسی خرابکاری و خشونت مناسب است. ویژگی بازدارندگی دوربین های مداربسته شما در این مکان ها باز هم به میان می آید. هنگامی که سارقین احتمالی می بینند دوربین مداربسته به آنان خیره شده ممکن است از اقدام خود منصرف شوند.

نتیجه:

چهار مکان ورودی و خروجی، محل انجام تراکنش مشتری، اهداف احتمالی و جاهای پرت بهترین مکان هایی هستند که می توان دوربین های مداربسته را در آنجاها نصب نمود. با این کار تصاویری به دردبخور برای تجسس ضبط می کنید و از قابلیت سیستم دوربین مداربسته خود در بازدارندگی جرم به خوبی می توانید استفاده نمایید.