مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن، لیزر لیپولیز و لیپولیز اولتراسونیک چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در لیپوساکشن سنتی، پزشک با زدن ضربه به چربیها، آنها را از محل خود جدا کرده، این چربیها توسط ساکشن دستگاه از بدن خارج می شد؛ این ضربه باعث آسیب به عروق شده، با خونریزی و افزایش ریسک آمبولی همراه بود.
در لیزر لیپولیز، لیزر موجب تولید حرارت می شود، این حرارت با خطرات بسیاری نظیر سوختگی و نکروز پوستی همراه است. از طرف دیگر، اشعه لیزر قادر به لیز چربی در زمان کوتاه نیست و پزشک مجبور است جهت از بین بردن حجم زیاد چربی، باز هم طبق روش لیپوساکشن سنتی، ضربه بزند، که این امر موجب اضافه شدن خطرات لیپوساکشن سنتی، به خطرات لیزر لیپولیز خواهد شد.
روش دیگر، که لیپولیز اولتراسونیک است، روشی است که بعلت خطرات و عوارض زیاد، در یکی از کتب اصلی و رفرنس جراحی ( Met’s ) منسوخ شده اعلام شده است اما متاسفانه هنوز در ایران در برخی از مراکز استفاده می شود.
در تمامی روشهای فوق، با توجه به وجود حرارت و اعمال ضربه، امکان برداشت چربی بصورت یکنواخت وجود نداشته، ناهمواری و پستی و بلندی در موضع درمان ایجاد می شود.
اما در تکنیک لیپوماتیک، نیازی به استفاده از ضربه و حرارت وجود ندارد و لذا امکان برداشت چربی از تمامی لایه ها بصورت یکنواخت وجود دارد.

-آیا این روش قادر به درمان سلولیت نیز هست؟
بله. خوشبختانه این روش می تواند چربیها را از سطحی ترین لایه ها بردارد، لذا تنها روشی است که قادر به درمان ظاهر پوست پرتقالی سلولیت است.

-نیاز به پوشیدن گن در این روش چقدر است؟
در این روش تنها به 2 هفته بستن گن نیاز است، در حالیکه در سایر روشها 1 ماه بستن گن ضروری است.

-آیا نیازی به بیهوشی و بستری در این روش وجود دارد؟
خیر. این روش تنها با بی حسی موضعی انجام میشود و نیازی به بستری در بیمارستان و بیهوشی عمومی ندارد.

-آیا پس از انجام لیپوماتیک، احتمال بازگشت مجدد چربیها در نواحی عمل شده وجود دارد؟
خیر. از آنجائیکه سلولهای چربی بطور کامل با تکنیک لیپوماتیکhttp://afateb.org/fa/Product/item/27/Lipomatic برداشت میشود، بازگشت در این روش وجود ندارد.