مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دجالواره
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معمولاً به آدمی که آدم خوبی باشد می گویند چقدر تو ماهی یا نوزادی که خوش قیافه باشد می گویند مثل یه تیکه ماه می مونه . حالا چطور وسیله ای که افکار را سمی ، بنیان های خانواده را متزلزل و صُور قبیحه را منتشر می کند را می توان ماه نامید؟! یا باید شمر نامید یا دجال یا یک چیزی در همین حوالی . در این امر دجال را که جایگزین ماه کنیم ، ماهواره می شود دجالواره .


می گویند چرا خشک سالی است چرا باران نمی بارد وقتی بر روی بام های خانه ها این همه قارچ آهنی سبز کرده است آن گاه نباید توقع داشت که نزول رحت الهی روی این آلات کریه سرازیر شود .



در این زمینه همه چیز برمی گردد به خانواده وپدر ومادر . مثلاً یک پسر بچه می گفت : یه شب بیدار شدم برم آب بخورم دیدم بابام شبکه هایی رو که قفل کرده بازکرده داره خودش می بینه .



به طرف میگن: ماهواره داری ؟ میگه : آره .میگن :خدای نکرده چیزای خاک برسری هم نگاه می کنی ؟ میگه : پس نه می رم یوزپلنگ نگاه می کنم خوب معلومه که نگاه می کنم .



بعضی ها می گویند برای ما دیگه عادی شده . راست هم می گویند گناه اولش سخت است . به طور مثال وقتی با خودکار روی چادر مشکی یک خانم خط بکشی بعد ازش بپرسی خطِ کشیده شده معلوم هست در جواب می گوید نه . اما اگر بپرسی این خطی که کشیده شد جرم داره یا نه میگه : بله .یا اگر لباس یک مکانیک ابتدای کار که گریس مالی می شود اثرش معلوم می شود اما یک مدت زمانی که می گذرد هر چقدر هم که گریس مالی شود احساس نمی شود اما جرم دارد گناه هم همین طوراست بعد از یک مدتی عادی می شود اما اثرخودش را می گذارد.



چه جور وقتی می خواهیم یک خوراکی مثل کیک را بخوریم تاریخ انقضایش را نگاه می کنیم که فاسد نباشد که مبادا جسم مان بیمار نشود آن وقت روح مان مهم نیست که بیمار و فاسد بشود خوراکی که به خورد روحمان می دهیم را هم باید بی آلایش باشد.



محمود تاجیک خاوه