مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: شرایط آلومینیوم در جدول تناوبی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آلومینیوم ، عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی دارای علامت Al و عدد اتمی 13 می‌باشد ودر گروه فلزات بور قرار می گیرد. آلومینیوم که عنصری سفید نقره‌ای و انعطاف‌پذیر است. از نظر فراوانی سومین عنصر (بعد از اکسیژن و سیلیس) کره زمین است. عمدتأ به صورت سنگ معدن بوکسیت و یا لاتریت یافت می‌شود و از نظر مقاومتی که در برابر اکسیداسیون دارد، همچنین سبکی وزن و مقاومت آن ، قابل توجه است. آلومینیوم در صنعت برای تولید میلیونها محصول مختلف بکار می‌رود و در جهان اقتصاد ، عنصر بسیار مهمی است.

اجزای سازه‌هایی که از آلومینیوم ساخته می‌شوند، در صنعت هوانوردی و سایر مراحل حمل و نقل بسیار مهم هستند. همچنین در سازه‌هایی که در آنها وزن پایداری و مقاومت لازم هستند، وجود این عنصر اهمیت زیادی دارد. 
ویژگی‌های قابل توجه 
آلومینیوم ، فلزی نرم و سبک ، اما قوی است، با ظاهری نقره‌ای - خاکستری مات و لایه نازک اکسیداسیون که در اثر برخورد با هوا در سطح آن تشکیل می‌شود، از زنگ خوردگی بیشتر جلوگیری می‌کند. وزن آلومینیوم تقریبأ یک سوم فولاد یا مس است.ِ چکش خوار ، انعطاف پذیر و به راحتی خم می‌شود. همچنین بسیار بادَوام و مقاوم در برابر زنگ خوردگی است. بعلاوه ، این عنصر غیر مغناطیسی ، بدون جرقه ، دومین فلز چکش خوار و ششمین فلز انعطاف‌پذیر است.

لینک منبع:جدول تناوبی آلمینیوم