مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: 7 حدیث مهدویت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
1- قال رسول الله (ص):

لو لم بیق من الدنیا الا یوم لطول الله ذلک الیوم حتى یلى المهدى‏

رسول خدا (ص) فرمودند:

اگر از عمر دنیا جز یک روز باقى نماند خداوند آن روز را آن قدر طولانى مى‏کند که مهدى (علیه السلام) در پى آید.

2 - قال رسول الله (ص):

امنا المهدى ام من غیرنا یا رسول الله؟ قال:بل منا بنا یختم الله کما بنا فتح و بنا یستنقذون من الشرک و بنا یؤلف الله بین قلوبهم بعد عداوة الشرک‏.

رسول خدا (ص) فرمودند:

بلکه از ماست‏خداوند همچنانکه به ما آغاز فرمود به ما هم ختم خواهد کرد به وسیله ماست که مردم از شرک نجات مى‏یابند به وسیله ماست که خداوند بین دلهاى مردم الفت و پیوند ایجاد مى‏کند بعد از آنکه دشمنى حاصله از شرک بینشان جدایى افتاده باشد.
3 - قال على (علیه السلام)

قلت: یا رسول الله امنا آل محمد المهدى، ام من غیرنا؟ فقال: لا بل منا یختم الله به الدین کما فتح بنا ینقذون من الفتنة کما انقذوا من الشرک و بنا یؤلف الله بین قلوبهم و بنا یصبحون بعد عداوة الفتنة اخوانا فى دینهم‏.

حضرت على بن ابى طالب (علیه السلام) فرمودند:

گفتم: اى رسول خدا آیا مهدى (علیه السلام) از بین ما آل محمد (صلى الله علیه و آله) است‏یا از بین غیر ما؟ فرمود: نه، بلکه از بین ماست‏خداوند دین را همچنانکه گشود به وجود او ختم خواهد کرد مردم به وسیله ما از فتنه نجات مى‏یابند چنانکه از شرک نجات یافتند و به وسیله ماست که خداوند بین دل‏هاى مردم الفت و پیوند ایجاد مى‏کند و به وسیله ماست که مردم بعد از دشمنى برخاسته از فتنه بایکدیگر برادر شدند.
4- قال رسول الله (ص):

لتملان الارض ظلما و عدوانا ثم لیخرجن رجل من اهل بیتى حتى یملاها قسطا و عدلا کما ملئت عدوانا و ظلما.

رسول خدا (ص) فرمودند:

زمین پر از ستم و دشمنى مى‏شود وبه درستى مردى از اهل بیت من قیام خواهد کرد تا زمین را از عدل و داد پر کند چنانکه پر از دشمنى و ستم شده باشد.

5- قال رسول الله (ص):

یخرج رجل من اهل بیتى، یواطى اسمه اسمى و خلقه خلقى، یملاها قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا

رسول خدا (ص) فرمودند:

مردى از اهل بیت من قیام خواهد کرد اسمش همانند اسم من و اخلاقش همانند اخلاق من است او زمین را پر از عدل و داد کند چنانکه پر از ظلم و جور شده باشد.

6- قال رسول الله (ص):

و یح هذه الامة من ملوک جبابرة، یقتلون و یخیفون المطیعین الا من اظهر طاعتهم; فالمؤمن التقى لیصانعهم بلسانه و یفر منهم بقلبه و جنانه فاذا اراد الله تعالى ان یعید الاسلام عزیزا قصم کل جبار عنید و هو القادر على ما یشاء ان یصلح امة بعد فسادها. یا حذیفة! لو لم یبق من الدنیا الا یوم لطول الله ذلک الیوم حتى یملک من اهل بیتى رجل تجرى الملاحم على یدیه و یظهر الاسلام لا یخلف وعده و هو سریع الحساب‏

رسول خدا (ص) فرمودند:

واى بر این امت از پادشاهان ستمگر مردم را مى‏کشند و اطاعت کنندگان پروردگار را مى‏ترسانند مگر کسى را که فرمانبرى و اطاعت از آنان را اظهار کند پس انسان با ایمان و پرهیزگار باید با زبانش با آنان بسازد اما در قلب و با جوارحش از آنان بگریزد پس اگر خداى بزرگ بخواهد اسلام را عزیز گرداند هر ستمگر عناد پیشه‏اى را در هم خواهد شکست و او بر آنچه بخواهد تواناست و مى‏تواند امت را بعد از تباهى اصلاح فرماید - و حالشان را نیکو گرداند - اى حذیفه: اگر از عمر دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد خداوند همان یک روز را آنچنان طولانى خواهد کرد که مردى از اهلبیت من به حکومت رسد به دست او پیشامدهایى عجیب به وقوع مى‏پیونند و خداوند - به دست او - اسلام را پیروز مى‏کند و در وعده‏هایش خلاف نمى‏کند و او محاسبه‏گرى سریع است‏.

7 - قال رسول الله (ص):

لو لم یبق من الدنیا الا لیلة، لیملک فیها رجل من اهل بیتى‏

رسول خدا (ص) فرمودند:

اگر از عمر دنیا جز یک شب باقى نمانده باشد خداوند در همان یک شب مردى از اهل بیت مرا به حکومت‏خواهد رسانید.