مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ورود از طریق اکانت شبکه های اجتماعی یا سوشیال لاگین چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سوشیال لاگین یا ورود با اکانت شبکه اجتماعی که با نام social sign-in  نیز شناخته می شود، نوعی از ورود انفرادی با استفاده از اطلاعات شخصی موجود از یک سرویس شبکه اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر یا گوگل پلاس جهت ورود به یک سایت دیگر ؛به جای ایجاد یک حساب کاربری مخصوص برای آن سایت است. این سرویس برای ساده سازی ورود کاربران وب سایت و نیز ارائه اطلاعات آماری مطمئن تر برای صاحبان آن وب سایت است.




[تصویر:  LoginSocial001.png]


[/url]

ورود از طریق حساب کاربری شبکه های اجتماعی چگونه کار می کند؟
[url=http://www.webcade.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA.aspx?ArticleId=109]لاگین با اکانت شبکه اجتماعی
، ورود به یک یا چند سرویس شبکه اجتماعی را معمولا با استفاده از یک افزونه یا اپلیکیشن به یک سایت ارتباط می دهد. با انتخاب سرویس شبکه اجتماعی مطلوب، کاربران به سادگی از استفاده از آن استقبال می کنند . این سرویس نیاز به بخاطر سپاری نام کاربری و رمز عبور برای ورودبه سایت های مختلف را از بین می برد و در عین حال اطلاعات آماری واحدی را که سرویس شبکه اجتماعی ارائه می دهد، به مالکان سایت نمایش می دهد.
بسیاری از سایت هایی که ورود با اکانت شبکه اجتماعی ارائه می دهند، برای کسانی که حسابی در سرویس شبکه های اجتماعی ندارند ویا تمایلی به ورود با شبکه اجتماعی خود ندارند، ثبت نام آنلاین سنتی نیز ارائه می دهند. 



کاربرد این سرویس چیست؟
ورود با اکانت شبکه اجتماعی می تواند به عنوان یک سیستم تایید اعتبار با استفاده از استانداردهایی مانند OpenID  یا SAML  به کار رود. در سایت هایی که پیشنهاد عاملیت اجتماعی به کاربران می دهند، سوشیال لاگین اغلب با استفاده ازاستاندارد OAuth  به کار گرفته می شود.  
از آن جا که سوشیال لاگین می تواند به سایت های شرکتی تعمیم یابد، اکثریت شبکه های اجتماعی و ارائه دهندگان هویت مبتنی بر مشتری، امکان خود اظهاری هویت ها را فراهم می کند. به این علت، این سرویس معمولا برای کاربردهای سخت گیرانه و شدید امنیتی مانند بانکداری یا بهداشت به کار نمی رود.   
ادامه مطلب