مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: خدمات پیش بینی و تحلیل فروش و تقاضا,پیش بینی، خدمات توسعه هوش مصنوعی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
فروش شریان حیاتی یک کسب‌و‌کار است. چیزی که به شما کمک می‌کند حقوق کارکنان را بپردازید، هزینه‌های عملیاتی را پوشش دهید، موجودی کالای خود را افزایش دهید، محصولات جدید ارائه کرده و سرمایه‌گذاری‌های جدید را به سمت خود جذب نمایید. پیش‌بینی فروش بخش مهمی از برنامه‌ریزی مالی یک کسب‌و‌کار محسوب می‌شود و یک ابزار خود ارزیابی است که از آمار فروش گذشته و حال برای پیش‌بینی هوشمندانه عملکرد آینده استفاده می‌کند.


پیش‌بینی فروش بخش مهمی از برنامه‌ریزی مالی یک کسب‌و‌کار و یک ابزار خود ارزیابی محسوب می‌شود.
[تصویر:  demand_management.jpeg]با در دست داشتن یک پیش‌بینی دقیق از فروش می‌توانید برای آینده برنامه‌ریزی کنید. اگر پیش‌بینی فروش شما حاکی از این است که ۳۰ درصد از فروش سالانه شما در ماه دسامبر انجام می‌شود، باید تولید خود در این ماه را بالا برده تا بتوانید با برای مواجه شدن با حجم زیاد تقاضا آماده شوید. همچنین شاید هوشمندانه باشد که برای استخدام فروشندگان فصلی اقدام و کمپین بازاریابی هدفمند را از ابتدای این ماه راه‌اندازی کنید. یک پیش‌بینی فروش ساده می‌تواند شما را از ابعاد دیگر کسب‌و‌کار خود مطلع سازد.از سوی دیگر این پیش‌بینی می‌تواند بخش مهمی از آغاز یک کسب‌وکار جدید باشد. تقریبا تمام کسب‌و‌کارهای جدید به وام‌های بانکی یا سرمایه اولیه برای تهیه محل کار، موجودی، تجهیزات، حقوق کارکنان و بازاریابی نیاز دارند، که برای تامین این سرمایه نیاز به ارائه ارقامی است که نشانگر قابلیت دوام کسب‌و‌کار شما باشد، به عبارت دیگر شما به یک طرح تجاری نیاز دارید که هسته آن را پیش‌بینی منطقی از میزان فروش تشکیل می‌دهد.
هرچه کسب‌و‌کار شما ارتقاء می‌یابد، پیش‌بینی فروش یک ابزار سنجش مهم برای میزان سلامت کسب‌و‌کار محسوب می‌شود. وال‌استریت میزان موفقیت یک شرکت را براساس میزان صحت پیش‌بینی فروش سه ماهه آن می‌سنجد. اگر شرکتی پیش‌بینی کند که در سه ماهه چهارم سال، فروش بالایی دارد اما در عمل تنها به نصف آن مقدار دست ‌یابد، برای سهامداران و سایر ذینفعان به معنی عملکرد بسیار صغیف شرکت و بی‌صلاحیت بودن مدیر آن است. وقتی یک شرکت خصوصی به جذب سرمایه‌گذاری جدید می‌پردازد، پیش‌بینی فروش می‌تواند به عنوان منبعی برای پیش‌بینی بازگشت این سرمایه‌گذاری استفاده شود.
نتیجه کلی پیش‌بینی فروش دقیق، کسب‌وکاری است با بهره‌وری بالا‌تر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش سود و ارائه خدمات بهتر به مشتریان. اما متدهای استاندارد برای پیش‌بینی فروش کدامند؟ آیا این روند نیاز به کاربرد ریاضیات پیشرفته دارد؟


  • متدهای پیش‌بینی فروش
نتیجه کلی پیش‌بینی فروش دقیق، کسب‌وکاری است با بهره‌وری بالا‌تر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش سود و ارائه خدمات بهتر به مشتریان.
برخلاف غالب شرکت های ارایه دهنده خدمات پیش بینی، مهندسی مورد نیاز در این پیش‌بینی در شرکت ما با بهره گیری از الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی انجام میشود . 
در اینجا به برخی از اطلاعات مفید برای انجام این محاسبات اشاره می‌شود:
• تعداد فروش هر محصول در هر ماه سال
• تعداد فروش‌هایی که بازگشت داده‌شده یا لغو گردیده
• عوامل خارجی موثر در فروش مانند پیش‌بینی‌های اقتصادی، تغییر در قیمت مواد اولیه، امکان مذاکره مجدد در قرار داد کارکنان و افزایش رقابت.

هنگام پیش‌بینی فروش باید چندین فاکتور دیگر را نیز بررسی کرده و درصورت لزوم در محاسبات وارد کنیم:
• قراردادهای فروشی که برای سال‌های آینده تمدید نخواهند شد.
• قراردادهای جدید فروش که در برنامه شرکت قرار دارد.
• پیش‌بینی تحلیل‌گران صنعت درمورد رشد یا کاهش سهم بازار شما در آینده
• پیش‌بینی تحلیل‌گران اقتصادی درمورد افزایش یا کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان بازار شما
• تغییرات سیاسی که می‌تواند بر قراردادهای دولت اثر بگذارد.

برای برآورد فروش آینده، یک شرکت می تواند از یک یا ترکیبی از چند روش پیش بینی فروش استفاده کند. این روش ها بر اساس پاسخ به این سوالات متفاوت اند: مصرف کنندگان چه می گویند، چه می کنند یا چه کرده اند؟ برای بررسی این که مردم چه می گویند از روش های بررسی قصد خریدار، ترکیب نظرات فروشندگان و نظریه کا رشناسی استفاده می شود. برای دست یافتن به اینکه مردم چه می کنند از آزمون های بازار استفاده می شود و برای دست یافتن به این که مردم چه کرده اند، باید به روش های تحلیل سری های زمانی، شاخص های راهنما و تجزیه و تحلیل آماری تقاضا روی آورد. انتخاب بهترین روش بستگی دارد به هدف شرکت از پیش بینی، نوع کالا و موجود بودن اطلاعات و میزان اطمینان به آن ها.
یکی از مشکل‌ترین کار‌ها، پیش‌بینی فروش برای کسب‌و‌کار جدیدی است که هیچ سابقه فروش ثبت‌شده‌ای ندارد. در این مرحله وجود این پیش‌بینی برای جذب سرمایه‌گذار و اثبات صلاحیت برای دریافت وام‌های بانکی لازم است. در این مورد روش استاندارد این است که پیش‌بینی خود را برمبنای عملکرد و اطلاعات ثبت شده کسب‌و‌کارهای مشابهی انجام دهید که محصول مشابه شما را در مکان جغرافیایی و با پایگاه مشتری مشابه ارائه می‌دهند. باید بررسی کرد که حجم فروش ماهانه یا سالانه کسب‌و‌کار مشابه به ازای هر متر از فضای خرده‌فروشی چقدر است و بر این اساس اندازه نسبی فروشگاه خود را تنظیم کرد.


پیش بینی تقاضای بازار
[تصویر:  Sales-Forecasting.jpg]یکی از وظایف بازاریابی، برآورد تقاضای موجود است. بازاریاب باید درباره سطوح مختلف بازار ، همچون بازار بالقوه ، بازار در دسترس ، بازار در دسترس واجد شرایط ، بازار هدف و بازار تسخیر شده آگاهی داشته باشد.
مدیران بازاریابی در ایفای نقش خود به اندازه گیری میزان تقاضای فعلی و آتی بازار نیازمندند.بازار به عنوان مجموعه ای از مصرف کنندگان بالقوه و واقعی یک کالا تعریف می شود.در یک بازار ، مصرف کنندگان به کالا علاقه مندند ، صاحب درآمدند و به کالا نیز دسترسی دارند . بازاریاب باید درباره سطوح مختلف بازار ، همچون بازار بالقوه ، بازار در دسترس ، بازار در دسترس واجد شرایط ، بازار هدف و بازار تسخیر شده آگاهی داشته باشد.

از آنجایی که روش های کلاسیک مبتنی بر آمار و فرمول های ریاضی برای پیش بینی فروش و تقاضا کارایی نسبی خود را در بازار پر رقابت و پیچیده کنونی از دست داده اند، شرکت رایان نت مفتخر به ارایه خدمات "توسعه مدل های پیش بینی" به طور اختصاصی بر اساس "شرایط کسب و کار و بازار هدف مشتری" باشد، این مدل ها که از الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در کنار روش های کلاسیک آماری استفاده می کنند، قادر به بکارگیری طیف وسیع تری از اطلاعات ورودی ( و نه تنها داده های لیست و ساختار یافته) و ارایه پیش بینی های منطبق با واقعیت با خطای به مراتب پایین تر نسبت به روش های معمول می باشند.
برای اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات شرکت در این زمینه با ما تماس بگیرید .

اطلاعات تماس

وبسایت : www.itresearches.ir

دفتر : تهران - اقدسیه – نرسیده به مینی سیتی – جنب بانک پاسارگاد – پلاک 113 – طبقه 4

اصفهان - چهارباغ بالا - مجتمع پارسیان - طبقه 3 - واحد 511

دفتر ارمنستان : ایروان، مرکز تجاری سیتادل، شماره 205
شماره تماس : 021284282

بخش برنامه نویسی : 02128429090

بخش محصولات مایکروسافت : 02128429091

دفتر اصفهان : 03195014947

دفتر ارمنستان : +37460640221


ایمیل-مدیریت : Iran@itresearches.co.uk
ایمیل-پشتیبانی : support@itresearches.ir
ایمیل-ارتباطات : info@itresearches.ir
فروش لایسنس های مایکروسافت : sales@itresearches.ir




https://itresearches.ir/%D8%AE%D8%AF...A7%D8%B6%D8%A7