مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ثبت شرکت پیمانکاری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ابتدا میبایست شرکا تصمیم بگیرند که شرکت مسئولیت محدود ثبت نمایند یا شرکت سهامی خاص . توصیه ما به موکلین اینست که ثبت شرکت سهامی خاص مناسبتر میباشد . به این دلیل که مناقصه گذار اعتبار بیشتری برای شرکتهای پیمانکار سهامی خاص قائل است . علت این اعتبار بسیار واضح است چون این نوع شرکتها سرمایه اعلامیشان اظهاری نمیباشد (برعکس شرکتهای مسوولیت محدود) و باید 35% سرمایه در هنگام ثبت و 65% باقی مانده سرمایه در عرض یکسال در حسابی واریز گردد .ضمنا شرکتهای سهامی خاص نیاز به رسیدگی بیشتری دارند چون هر سال بازرسین شرکت سهامی خاص و هر دو سال مدیران و هیات موسس این نوع شرکتها باید تمدید گردند . از این نظر برای این شرکتها میتوان دوره حیات در نظر گرفت . ضمنا هر سال بازرسین و هیات مدیره تشکیل جلسه میدهند تا ترازنامه سالیانه شرکت را در جلسه ای بررسی نمایند . در نتیجه این شرکتها همواره تحت کنترل میباشند . نقش بازرس را نیز نمیتوان در شرکتهای سهامی خاص نادیده گرفت . نقش آنها در کتاب قانون تجارت بطور واضح بیان شده است . البته در مقاله ای جداگانه به بررسی نقش بازرسین خواهیم پرداخت . در نتیجه میتوان گفت برای شرکتهای پیمانکار ثبت شرکت سهامی خاص ارجحیت بیشتری دارد.

ثبت شرکت سهامی خاص که به تفصیل بیان گردید . اما بازهم به طور خلاصه مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را توضیح میدهیم . ابتدا حداقل 5 عضو برای این شرکت در نظر گرفته میشود 2 بازرس و 3 عضو اصلی هیات موسس . برای همه اعضا ارائه کپی مدارک شناسایی و گواهی عدم سوء پیشینه الزامیست . سپس همه اعضا در سایت ثبت شرکتها ثبت نام شده و نسبته به تعیین نام و تعیین موضوع اقدام میگردد .پس از آن نسبت به تهیه اوراق ثبتی (اعم از اساسنامه ثبت شرکت سهامی خاص ، اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص ، صورتجلسات مجمع عمومی و...) اقدام میگردد . پس از امضا اوراق ثبتی و صورتجلسات و پست به اداره ثبت شرکتها و وارد کردن کد رهگیری پست در اداره ثبت شرکتها نسبت به دریافت نتیجه و صدور پیش آگهی اقدام میشود کل زمان ثبت شرکت سهامی خاص 30 الی 35 روز زمان میبرد .
پس از ثبت شرکت با موضوع پیمانکار اعم از پیمانکار نفت و گاز و پتروشیمی ، ابنیه ، تاسیسات ، برق و الکترونیک ، نیرو ، آب و فاضلاب ، تونل راه سد ، فضای سبز پارک و .... نسبت به دریافت رتبه پیمانکاری از نهاد ریاست جمهوری افدام میگردد.
آخرین رتبه برای شرکتهای تازه تاسیس رتبه 5 میباشد .برای دریافت رتبه 5 پیمانکاری شرایط خاصی مورد نیاز میباشد . مثلا باید حداقل یک مهندس 6 سال سابقه کار در آن رشته خاص با یک مهندس بدون سابقه بعنوان دو عضو هیات مدیره در نظر گرفت . یا اینکه 2 مهندس 3 سال سابقه مستقیم در آن رشته فعالیت خاص . مثلا برای رشته آب و فاضلاب باید مهندس در این نوعپروژه ها سابقه بیمه ای و اجرایی داشته باشد . به این نوع مهندسی مهندس اصطلاحا مهنذسین امتیاز آور میگویند .
در نتیجه پس از ثبت شرکت پیمانکاری اقدام به اخذ رتبه پیمانکاری با این روشی که بیان شده مینمایند .
جهت ارتقا رتبه پیمانکاری از رتبه 5 به رتبه 4 و از رتبه 4 به رتبه 3 و از رتبه 3 به رتبه 2 و در نهایت از رتبه 2 به رتبه 1 مینمایند . که برای هر یک شرایط خاصی میباست ایجاد شود مثلا پارامترهایی از قبیل داشتن ماشین آلات و داشتن صورت وضعیت قطعی بیش از یک رقم خاص برای ارتقا رتبه الزامی میباشد .

لینک منبع : ثبت شرکت پیمانکاری

______________________________________________________________________________________

سایر مطالب مرتبط :

شرکت سهامی خاص
برند یا نشان تجاری
تعیین موضوع فعالیت شرکت
تعریف اختراع
طبقات ثبت علامت تجاری