مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: اکتشاف طلا در زاینده‌رود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طبق اعلام رسمی سازمان زمین‌شناسی و اكتشافات معدنی كشور ۳۰۰ تن ذخیره قطعی طلا در ایرن محرز شده كه با پیش بینی‌های انجام شده،انتظار می‌رود این مقدار ذخیره به هزار تن افزایش پیدا کند.
با توجه به جمعیت ۶۸ میلیونی كشوربه ازای هر ایرانی، ۲/۴ گرم ذخیره طلا در ایران وجود دارد كه اگر هزار تن ذخیره طلا را مبنا قرار دهیم. این میزان به ۲/۱۴ گرم افزایش خواهد یافت.
این آمار نشان از طلاخیز بودن كشور دارد.
پیدایش طلا در ایران شرایط خوبی دارد به‌طوری كه تاكنون بیش از ۵۰ ناحیه و منطقه معدنی طلا شناسایی و گزارش شده است.
ازمهمترین مناطق طلایی ایران می‌توان به ذخایر موته اصفهان (با ذخیره ۴-۳ تن طلا و عیار سه ‌گرم در تن)، ارغش نیشابور (با ذخیره شش تن طلا و عیار چهار گرم در تن)، باكرویان سقز (با ذخیره شش تن طلا و عیار سه گرم در تن)، طرقبه مشهد (با ذخیره ۵/۳ تن طلا و عیار چهار گرم در تن) و زرشوران آذربایجان‌غربی (با ذخیره ۵۰ تن و عیار پنج تا هشت گرم در تن) اشاره نمود.
● كشف طلا در زاینده‌رود
به تازگی تعدادی از دانشمندان ازاكتشافات معدن كشور از كشف آنومالی طلا در زاینده‌رود اصفهان خبر داده‌اند. جرقه این اكتشاف از وجود موریانه‌ها در آن منطقه زده شد. رابطه بین موریانه ها و طلا از قدیم بین جویندگان طلا مطرح بوده است. هر چند این رابطه هنوز كاملا علمی و اثبات‌شده نبوده و ماهیت آن نیز مشخص نیست، اما به‌طور كل هر جا موریانه سرك می‌كشد، طلا نیز در آنجا وجود دارد.
البته رودخانه‌ها معمولا به‌طور طبیعی دارای طلا هستند، اما طلای موجود در زاینده‌رود فراتر از حد طبیعی اعلام شده است كه البته این بدان معنی نیست كه مردم عازم زاینده‌رود شده و همانند جویندگان طلا در عهد قدیم مدت‌ها وقت خود را صرف پیدا كرده طلا كنند!
منبع : فلزیابhttp://kxsfelezyab.com/