مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دوربین های مینیاتوری و دوربینهای Tubed
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برای دسترسی بیشتربه دوربینهای CCD اندازه آنها رادر مقیاس کوچکی ارائه داده اند . دوربین های مینیاتوری دارای چندین سبک وظاهر بوده و شامل دو گروه میشوند چه درجایی که دوربین یک واحد کامل باشد وچه درجایی که حسگر تصویری به شکل جداگانه دربخش الکترونیکی دوربین وجود دارد .


هم اکنون دوربینهای کاملی بااندازه بسیار کوچک دربازار وجود دارند درصورت نیازبه اندازه کوچکتر ، این دوربینها دارای رابط سنسور جداگانه با سنسوری به اندازه 25 میلیمتر مکعب است . ازمحدودیتهایی که دردوربینهای اندازه کوچک وجود دارد ضرورت اتصال لنزبه آن و نصب دوربین میباشد . آخرین دوربین ارائه شده ازدوربینهای مینیاتوری تمام الکترونیک وبه اندازه ناخن انگشت میباشد .

درابتدا دوربین مداربسته بر روی تیوب های وکیوم ویژه که پوششی حساس به نور درانتهای آن قرار داشت مورد استفاده قرار گرفته و سپس مدارهای دوربین ، این جریان رابه سیگنالهای ویدئویی تبدیل مینمودند .

دوربینهای tubed به خوبی طراحی شده و دارای حساسیت و وضوح مناسبی بودند ولی این دوربینها بزرگ و عمر تیوپ های آنها نیز کوتاه  بوده و شامل هزینه زیادی برای تعویض تیوپها میشدند با ارائه دوربینهای CCDبه بازارکه هم کوچکتر و سبکتر بوده و هیچ نیازی به تعمیر و نگهداری نداشتند . این مزایا باعث چایگزین شدن دوربینهای  CCDبجای دوربینهای TUBED درسیستم مداربسته شده بود .