مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: موضوع فعالیت ثبت شرکت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
موضوع فعالیت ثبت شرکت :
موضوعات مختلفی جهت ثبت شرکت میتوان در نظر گرفت . تعیین موضوع شرکت از مسائلی است که پیش از ثبت هر شرکتی میبایست به آن توجه شود . دامنه هر شرکت نشان دهنده کارایی هر شرکت میباشد . تعیین موضوع شرکت به نحوی است که هر شخص سومی با دیدن موضوع شرکت میبایست پی به کارآیی و کاربری آن ببرد . اشتباهی که برخی افراد میکنند اینست که برای شرکت خود موضوعی در نظر میگیرند که بسیار جامع میباشد . و همه چیز را در بر میگیرد . این جامعیت گاها به نحویست که تخصص شرکت را زیر سوال میبرد . مثلا شرکتی که با موضوع عمرانی ثبت میشود به طبع نباید در موضوع فعالبت خود تولید مواد غذایی را داشته باشد . یا تولید قطعات خودرو در نظر گیرد . یا شرکت کامپیتوری نمیتواند در موضوع فعالیت خود شرکت تبلیغاتی یا کانون فرهنگی یا مهندسی مشاور یا پیمانکاری در نظر گیرد .
این نوع تعیین موضع شرکت نشان دهنده همه کاره و هیچ کاره بودن شرکت است و میتواند به اعتبار شرکت اطمه وارد کند . پس در تعیین موضوع به این نکته میبایست توجه شود که در عین اینکه به همه موضوع بصورت جامع اشاره شود (بصورت تخصصی ) در عین حال موارد غیر لازم از موضوع حذف شود . ضمنا برای عدم برگشت پرونده از اداره ثبت میباید نسبت به اطلاع از موضوعات مجوزی اقدام نمود . موضوعات مجوزی آن دسته از موضوعاتی هستند که در سایت اداره ثبت شرکتها به آنها طی بخشنامه هایی اشاره میگردد . بخشنامه هایی که معمولا هر چند ماه یکبار مورد بازنگری قرار میگیرند. موضوعاتی از قبیل ثبت موسسه حقوقی ، ثبت شرکت کامپیوتری نرم افزار ، ثبت شرکت حمل و نقل ، ثبت موسسه فرهنگی موسسه فیلم سازی ، کانون تبلیغاتی ، گرافیکی ، موسسه هنری ، موسسه آموزشی ، شرکت تعاونی ، شرکت لیزینگ ، موسسه مالی اعتباری ، شرکت حسابرسی و حسابداری ، شرکت تجارت الکترونیک ، شرکت هواپیمایی ، موسسه گردشگری، موسسه خیریه و .... که به تفصیل در سایت اداره ثبت شرکتها بیان شده است .
هر چند که این دستورالعمل و بخشنامه های ثبت شرکت با موضوعات مجوزی برای بسیاری از افراد در نگاه اول دست و پا گیر به نظر میرسد اما به این علت مجوز آن پیش از ثبت شرکت الزام شده است که آن شرکتهایی که واقعا دارای شرایط احراز مناسب میباشند ثبت شوند . یعنی بررسیهای لازم از نظر داشتن تخصص لازم پیش از ثبت رسمی شرکت از طرف سازمانهای ذیصلاح انجام گیرد . مثلا برای کانون تبلیغاتی میبایست از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اخذ شود . اما برخی از موضوعات میبایست پس از ثبت نسبت به دریافت مجوز اقدام نمایند مثل شرکت پیمانکار ، شرکت عمرانی ، یا شرکت تولیدی .


لینک منبع : موضوع فعالیت ثبت شرکت


_________________________________________________________________

سایر مطالب مرتبط :

ثبت شرکت با مسئولیت محدود
ثبت شرکت سهامی خاص
ثبت موسسه غیر تجاری
ثبت شرکت در مناطق آزاد
ثبت شعبه و نمایندگی خارجی