مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: هتل يخي که سيستم ضد حريق لازم دارد!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خبر بيشتر به يک شوخي شبيه است. سيستم هشدار آتش‌سوزي براي هتلي که از يخ ساخته شده! اما اين خبر درمورد آيس‌هتل در سوئد واقعيت دارد. آيس‌هتل هر سال زمستان با استفاده از آب يخ‌زده دوباره ساخته مي‌شود.
آيس‌هتل که در شهر قطبي جاکاسجاروي، در استان نوربوتن سوئد قرار دارد، امسال به سيستم هشدار آتش‌سوزي مجهز مي‌شود. مسوولان هتل مي‌گويند اين تصميم به‌دنبال درخواست مقامات براي تضمين سلامت مسافران گرفته شده است.
بئاتريس کارلسن، سخنگوي هتل، مي‌گويد: "هر سال بايد براي ساختمان مجوز بگيريم. هنگامي که قوانين تغيير مي‌کنند، ما هم بايد با قوانين تازه هماهنگ شويم. ابتدا از شنيدن اين قانون شگفت‌زده شديم، اما علت درخواست مسوولان اين است که بعضي وسايل ممکن است آتش بگيرند، مانند بالش، کيسه‌ي خواب يا پوست گوزن
مهم‌ترين مساله براي ما، امنيت مهمانان است. پس اين قانون را اجرا مي‌کنيم. اگر دليلش را به مردم توضيح بدهيم، قانع مي‌شوند."
اين هتل از ۶ دسامبر تا ۱۳ آوريل پذيراي مسافران خواهد بود و هزينه‌ي آن از ۱۷۸ پوند براي اتاق يک‌نفره تا ۸۵۰ پولند براي گران‌ترين سوييت، متفاوت است. گردشگران از سراسر دنيا به اين هتل مي‌آيند تا روي تخت‌خواب يخي آن با دماي منفي هشت درجه‌ي سانتيگراد بخوابند!
سيستم هشدار حريق نصب و در همکاري با واحد آتش‌نشاني محلي آزمايش شده است. بئاتريس کارلسن مي‌گويد: «تاکنون هيچ حادثه‌اي نداشتيم. يک بار سيستم به صدا درآمد، سرپرست در محل حاضر شد و علت را روشن بودن سيگار يکي از مهمانان هنگام مرتب کردن کمد لباس اعلام کرد.
منبع : دوربین مداربستهhttp://www.cctvnews.ir/