مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: استفاده از فناوری های نوین در سازمان ثب
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اقای دکتر تویسرکانی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شهر اصفهان از ارائه 85% خدمات الکترونیکی این سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تاریخ چهارشنبه 1394/5/28، ساختمان جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور استان اصفهان در طی مراسمی با حضور معاون رئیس قوه قضائیه اقای دکتر تویسرکانی، مدیران کل ستاد، معاونین و تعدادی از مسئولان اداری و قضایی این استان افتتاح گردید.

طی سخنرانی های اقای تویسرکانی در این مراسم و اشاره به این موضوع که 85 درصد از خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت الکترونیکی ارائه می شود گفت: درگذشته در ازای 30 میلیون خدمت 100 میلیون مراجعه داشتیم اما در حال حاضر با استفاده از فناوری های نوین این سازمان توانسته است با ارائه 58 میلیون خدمت از 20 میلیون مراجعه حضوری و 10 میلیون مکاتبه کاغذی بکاهد.

دکتر تویسرکانی با اعلام این موضوع که هزینه های انجام شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یک نهاد حاکمیتی که بیشتر مردم با آن در ارتباط می باشند را نوعی سرمایه گذاری دانست و در ادامه سخنان خود در این رابطه گفت: این هزینه ها جهت پیشگیری از هزینه ها و مشکلات آینده است.

وی در ادامه سخن خود فرمود: ایجاد فهم مشترک از مسئولیت ها، برنامه ریزی دقیق و استفاده مناسب از امکانات و منابع موجود می تواند راهکاری مناسب و عملیاتی برای ارتقاء بهره وری و سلامت اداری باشد که در نهایت موجبات رضایتمندی مردم را فراهم خواهد کرد.

دکتر تویسرکانی بهترین روش برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد را شفاف سازی در تمام فرایندها اعلام کرد و گفت: ثبت رسمی یکی از راهکارهای جلوگیری از زمین‌خواری است و همه دستگاه‌های ذیربط باید در حفظ عرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی کشور اهتمام جدی داشته باشند.

دکتر تویسرکانی ضمن بیان این موضوع که با هماهنگی و همکاری نهاد های مسئول در رابطه با حفاظت از اراضی در محدوده گسترده امکان پذیر می باشد گفت: سازمان ثبت آمادگی این را دارد برای اراضی دولتی به منظور جلوگیری از تعدی به آن سند صادر کند و برای جلوگیری از سودجویی افراد در این سازمان روش های ثبت نوین اسناد جایگزین شیوه های سنتی شده است.

وی در ادامه و تصریخ سخنان خود افزود: پدیده زمین‌خواری پدیده مذمومی است و توجه به عرصه‌های محیط زیستی و منابع طبیعی کشور نیازمند توجه جدی است و باید به نحوی عمل شود که زمینه‌های بروز فساد و اقدام مجرمانه بسته شود و در آسیب‌شناسی ها اگر بتوانیم روزنه ها را ببندیم وضعیت بهتری در این زمینه‌ها خواهیم داشت.

دکتر تویسرکانی در رابطه با نحوه ی ثبت اختراع در کشور اعلام کرد: در گذشته ثبت اختراعات به شکل اعلامی بوده یعنی تقاضای فرد صاحب فکر ارائه می‌شد و با قبول مسئولیت متقاضی اختراع ثبت می‌شد اما پس از اصلاح سیستم ثبت اختراع به صورت تحقیقی، بنا بر این شد که هر تقاضا براساس ویژگی هایی که قانونگذار مشخص کرده از جمله ابتکاری،‌ اجرایی و صنعتی بودن ایده، آن موقع اختراع ثبت شود.

دکتر تویسرکانی در ادامه سخن خود خاطر نشان کرد: امروز تقاضا برای ثبت اختراع نسبت به گذشته افزایش یافته است اما صدور گواهی ثبت اختراع بر اساس قانون اصلاحی ثبت اختراعات، کاهش یافته است چرا که ثبت به شیوه نوین انجام می‌شود و امروزه دستگاه های متفاوتی با عنوان بازوان ابزاری سازمان ثبت، اسناد و مدارک اختراعات را بررسی می‌کنند و تعدادی از این اختراعات به دلیل مطابق نبودن با ویژگی های قانونگذار، کنار گذاشته می‌شود.
منبع : ثبت شرکتhttp://sabtsherkat.ir/