مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: در مورد مادون قرمز
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
توانایی دیدن نور مادون قرمز برای انسان امکان پذیر نیست درحالی که دوربین مداربسته میتواند آنرا شناسایی کند . بطور کلی دوربینها هم توانایی دیدن نورهای مرئی را داشته و هم میتوانند نور مادون قرمز تا دامنه 940 راهم ببیند .

برای دوربینهای نظارت تصویری ازنور مرئی / سفید به عنوان جایگزین استفاده میشود. یکی ازدلایلی که باعث برتری تابشگرهای مادون قرمز میشود یکی آلودگی نور کم و مخفی بودن نسبی آن است .

ازرایج ترین شعاعهای نوری که برای نظارت تصویری دوربین بکار برده میشود 850 نانومتر بوده که کاملا مخفی نیست ودر شب هنگام نگاه کردن به دوربین مداربسته ما شاهد یک نور مرئی قرمز خواهیم بود . با تابش 940 نانومتر این موضوع کاهش پیدا خواهد کرد ولی فاصله پوشش دهی آن به نصف کاهش می یابد که در افزایش قیمت دوربین تاثیر خواهد داشت .

بنابراین درپروژه های بسیار مهم که محل نصب و قرارگیری دوربین مداربسته مشخص نشده باشد بکار گرفته میشود .البته تابشگرهای 1030 نانومتر نیز وجود دارند که به عنوان نامرئی فروخته میشوند و ازقیمت بالایی برخوردار هستند ولی به دلیل هماهنکی کمتر آنها با بقیه سیستمها استفاده از آنها بسیار محدود خواهد بود .
منبع : خرید دوربین مدار بستهhttp://parsspadana.com/