مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دیتاسنترهای گوگل به آسیا می رسند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گوگل با صرف هزینه 200 میلیون دلار، اولین دیتاسنترهای خود را در آسیا راه اندازی می‌کند تا بتواند به خوبی پاسخگوی کاربران بی‌شمار این قاره باشد.
گوگل دیتاسنترهای جدید را در هنگ کنگ، تایوان و سنگاپور مستقر مي‌كند و در حال حاضر زمین مورد نظر برای ساخت آن‌ها خریداری شده است. تاریخ آغاز ساخت این مراکز مشخص نشده اما بر اساس برنامه اعلام شده، تا دو سال آینده این مراکز به بهره برداری خواهند رسید. رقم اختصاص داده شده برای دیتاسنترهای تایوان و هنگ کنگ، 100 میلیون دلار به ازای هر کدام، اعلام شده اما برای ساخت دیتاسنتر سنگاپور هنوز رقمی اعلام نشده است.
تاج میدوز، مدیر سیاست های ارتباطی گوگل در آسیا گفت: «آسیا بزرگترین بازار در حال رشد اینترنت است و ما هر روزه شاهد آنلاین شدن کاربران جدید هستیم. گوگل این دیتاسنترها را با این هدف راه اندازی می کند که این کاربران بتوانند دسترسی سریع تر و امن‌تری داشته باشند.»
افزایش دیتاسنترهای گوگل از سوی دیگر، به دلیل بالا رفتن تمایل کاربران به استفاده از رایانش ابری (cloud computing) است. در رایانش ابری، کاربر به جای اینکه برنامه‌های کاربردی خود را بر روی کامپیوتر داشته باشد، آن ها را از روی وب راه اندازی و استفاده می‌کند.
[تصویر:  IMAGE634531587349880328.jpg]

طبق گفته میدوز، یکی از دلایل اصلی راه اندازی دیتاسنترهای جدید در آسیا، افزایش شدید تقاضای کاربران آسیایی برای استفاده از چندرسانه ای ها بر روی اینترنت است. بر اساس بررسی های انجام شده از سوی گوگل بیشترین جستجوی انجام شده از سوی کاربران تایلندی حول موسیقی و ویدئو است و بسیاری از کاربران کره جنوبی با استفاده از موبایل خود دائما در حال آپلود کردن ویدئو بر روی یوتیوب هستند.
به گفته مدیران گوگل، دیتاسنترهای جدید در آسیا نیز مانند دیگر دیتاسنتر های این شرکت بر اساس بالاترین استانداردهای زیست محیطی ساخته خواهند شد. این غول اینترنتی در حال حاضر شش دیتاسنتر در امریکا و دو دیتاسنتر دیگر در اروپا دارد. با راه اندازی دیتاسنترهای آسیا، حدود 20 کارمند جدید برای اداره هر کدام از این مراکز به استخدام گوگل در خواهند آمد. در حال حاضر 15 دفتر منطقه ای گوگل در آسیا مستقر است.