مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: اشتباهات متداول طراحان لوگو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اشتباهات متداول طراحان لوگو

[تصویر:  7128305256331586238.jpg]
در دنیای تجارت لوگو نقش بسیار مهمی دارد. طراحی لوگو ، علامت گرافیکی یک کمپانی تجاریست و منحصر به فرد و به یاد ماندنی و اصل بودن آن مهم است. طراحان لوگو باید هنگام طراحی لوگو دقت زیادی کنند اما ممکن است یک طراح نیز دجار اشتباهاتی شود. به چند نمونه از اشتباهات متداولی که ممکن است برخی از طراحان در بروز آن مقصر باشند توجه کنید:

1. کپی برداری طرح ها

هرگز طرح لوگوهای دیگر را کپی برداری نکنید. صاحب لوگو از شما انتظار طراحی لوگوی منحصر به فردی را دارد تا چشم انداز منحصر به فردی را از یک کمپانی به نصویر بکشید.پس وظیفه شما این است که یک طرح اصیل خلق کنید.

2. طراحی یک طرح پر زرق و برق

از به کار بردن بیش از اندازه افکت های هنری مثل سایه و … اجتناب کنید. این کار ممکن است باعث شود طرح شما نمای جذابی داشتشه باشد اما هنگامی که در اندازه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد چنین نخواهدبود.

3. پیام را به طور آشکار منتقل نکنید

مراقب سوء تعبیر یا سوء برداشت ها باشید. مطمئن باشید که نوع فعالیت کمپانی توسط طرحی که شما طراحی کرده اید معرفی و شناسانده می شود. هرگز بیننده لوگو را گمراه نگنید تا با دیدن طرح به اشتباه چیز دیگری ازطرح تعبیر و تفسیر کند.

4. طراحی یک طرح پیچیده

بیش از اندازه از کلمات و جزییات دیگر استفاده نکنید. شلوغ بودن فضا نمای زیبایی برای طرح شما ایجاد نخواهد کرد. استفاده از جزییات زیاد در طرح باعث سنگین شدن طرح و منحرف کرد چشم و ذهن بیننده می شود.طرح های ساده تر حرفه ای تر به نظر می رسند.

5. استفاده از clip-art

بعضی از طراحان از طرح های آماده استفاده می کنند که این نمای جذاب و تاثیرگذاری به طرح شما نخواهد داد. طراحی طرح های اصیل، بکر و بدیع دلیل اصلی درخواست یک مشتری برای طراحی یک لوگو است.

6. طراحی نکردن طرح متناسب با کاربردهای آن

در طراحی لوگو، کاربردهای آن را نیز در نظر داشته باشید، برای مثال ممکن است لوگو روی تی شرت و یا بیل بوردهای تبلغاتی مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین سعی کنید لوگویی طراحی کنید که هر جا مورد استفاده قرار گرفت ظاهر خوب خود را حفظ نماید.

7. استفاده بیش از حد از طرح های انتزاعی

بیش از حد از طرح های انتزاعی استفاده نکنید چون این گونه طرح ها پیام مبهم و گیج کننده ای را انتقال می دهند. در حقیقت لوگوهای انتزاعی تاثیر گذار هستند اما سعی کنید زیاد از آنها استفاده نکنید.

8. مسائل مشتری

به جای این که به مشتری اجازه دهید تا راهنمای شما باشد، از تخصص خود استفاده کنید. با این کتار با استفاده از قوه خلاقیت خود، البته در نظر گرفتن پیشنهادهای مفید مشتری، طراحی کنید. یکی دیگر از آیتم های مهم داشتن قرارداد با مشتری است. مطمئن شوید که همه چیز قبل از شروع کار به طرفین توافق طرفین رسیده است. این باعث می شود تا اطمینان پیدا کنید دستمزد شما به موقع پرداخت می شود.

9. اجتناب از استفاده بیش از حد از رنگ ها

قبل از طراحی لوگو باید کمپانی یا شرکتی را که قصد طراحی کردن لوگو برای آن را دارید بشناسید و اطلاعات کافی در مورد آن کسب کنید، در نتیجه می توانید تشخیص دهید از چه رنگی باید استفاده کنید. همچنین دراستفاده از رنگ زیاده روی نکنید. اما اگر این خواست مشتری است می توانید از رنگ های متعدد و متنوع استفاده کنید، فقط باید مطمئن باشید از ترکیب های صحیح استفاده می کنید.

10. مسائل تایپوگرافیکی و انتخاب فونت نامناسب

از به کار بردن فونت های متعدد بپرهیزید. سعی کنید از فونت های عجیب و غریب و غیر معمولی استفاده نکنید. همچنین فاصله و سایز مناسبی برای فونت ها به کار ببرید. استفاده از تایپوگرافی مناسب سبب می شود پیام به درستی به بیننده منتقل شود. همچنین از فونتی با سبک و حالت مناسب با نوع فعالیت تجاری کمپانی استفاده کنید. می توانید فونت ممناسب برای کار خود را از طریق اینترنت پیدا کنید و یا آن را از سایت های دیگر خریداری کنید. سپس آن را دستکاری کرده تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

11. اجتناب از به کار بردن کلیشه های تصویری

از به کار بردن نشانه ها و کلیشه های تصویری اجتناب کنید. باید خلاق باشید و از ایده های نو و بکر برای طراحی استفاده کنید.