مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: از مداد iPad Pro خوشتان آمده؟ یادتان نرود باید آن را شارژ کنید!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هفته گذشته و در کنفرانس اپل، این کمپانی از سری جدید تبلت های خود به نام iPad Pro رونمایی کرد. آیپد پرو توانسته بحث های زیادی بین کاربران مختلف به وجود آورد. عده ای آن را محصولی حرفه ای و کاربردی از سوی اپل می دانند و عده دیگر، آن را به عنوان مهر تائیدی بر اهمیت Surface Pro 3 مایکروسافت در نظر می گیرند. البته گروه دیگری هم هستند که عقاید تند تری دارند و iPad Pro را صرفا تقلیدی از مایکروسافت از سوی شرکتی می دانند که همیشه دیگران را به تقلید محصولات خود متهم کرده است. هر کدام از این نظرات در جای خود قابل بحث هستند و البته هدف این مطلب هم چنین چیزی نیست. آنچه قصد داریم به آن اشاره کنیم مداد iPad Pro یا آن طور که اپل اعلام می کند Pencil است.

همان طور که می دانید قلمی که مایکرسافت در سری Surface خود از آن استفاده می کند از تکنولوژی Wacom بهره برده و دارای 1024 سطح حساسیت به فشار است. این قلم از نوع Passive بوده و نیروی مورد نیاز برای کار کردن آن تنها از خود صفحه تبلت تامین می شود. تکنولوژی به کار رفته به این صورت است که یک میدان مغناطیسی توسط تبلت تولید شده و جریانی را در قلم به وجود می آورد که نیروی مورد نیاز مدارهای رزونانسی آن را تامین می کند. همین میدان برای تشخیص موقعیت و زاویه قلم نیز به کار می رود. اما در طرف دیگر، مداد اپل به این شکل کار نمی کند و درون آن یک باتری تعبیه شده که به گفته خود اپل، با یک بار شارژ می توان به مدت 12 ساعت از آن استفاده کرد و پس از آن باید آن را مجددا شارژ کنید. البته اپل برای آن دسته از کاربرانی که شاید شارژ کردن مداد را فراموش کنند قابلیتی را در نظر گرفته که می توان به وسیله آن با 15 ثانیه اتصال آن به خود آیپد پرو، به مدت 30 دقیقه شارژ اضافه به دست آورد.

Pencil برای کسانی که خواهان استفاده از آن هستند 100 دلار هزینه مازاد در بر خواهد داشت و به علاوه برای خرید صفحه کلید آیپد پرو نیز می بایست 170 دلار خرج کرد. آیپد پرو در نسخه های 32 و 128 گیگابایتی با قیمت های 800 و 949 دلار برای در نسخه WiFi و 1079 دلار تنها در نسخه 128 گیگابایتی برای نسخه 4G عرضه شده است.








تعمیر سانترال