مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: بوئینگ اولین ماهواره‌ با نیروی محرکه‌ی الکتریکی را عملیاتی کرد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بوئینگ اولین ماهواره‌ی تمام الکتریکی تاریخ را که از نیروی محرکه‌ی الکتریکی بهره می‌برد را وارد فاز عملیاتی کرد. این ماهواره‌ ABS-3A نام داشته و وزن آن نیز ۱۹۵۰ کیلوگرم است.

به تازگی بوئینگ اولین ماهواره‌ی تمام الکتریکی جهان را عملیاتی کرده است. این ماهواره‌ی مخابراتی که ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد، در باند‌های C و Ku به ارائه‌ی سرویس به کشورهای خاورمیانه، آمریکای جنوبی و آفریقا مشغول شده خواهد شد. برخلاف تمام ماهواره‌های موجود در مدار زمین، ABS-3A از مخازن گاز برای تامین نیروی محرکه و حرکت به دور زمین استفاده نمی کند. این ماهواره از سیستم نیروی محرکه‌ی زنون یون استفاده می‌کند که در آن از میدان مغناطیسی برای ایجاد نیروی جلو برنده از طریق فشار وارد کردن به یون‌ها بهره گرفته شده است. انتظار می‌رود میزان زنون استفاده شده توسط این ماهواره به ۵.۵ کیلوگرم در هر سال برسد. عمر عملیاتی این ماهواره ۱۵ سال در نظر گرفته شده و در مقایسه با سایر ماهواره‌ها، میزان سوخت مورد استفاده توسط این ماهواره به یک دهم کاهش پیدا کرده است.

بوئینگ در ماه مارس میلادی ماهواره‌ی مورد نظر را از طریق موشک فالکون روانه‌ی فضا کرد و سپس کنترل آن را به Asia Broadcast Satellite سپرد. بوئینگ یک ماه پیش از برنامه‌ریزی انجام شده، موفق به تحویل این ماهواره به مشتری اصلی آن شد.


[url= قیمت]404 - این مقاله پیدا نشد سانترال[/url]