مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دولت چین، کارخانه هایی که تولید آلودگی زیست محیطی کنند را جریمه خواهد کرد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دولت چین با ایجاد محدودیت هایی برای شرکت ها و کارخانه ها، قصد دارد میزان آلودگی هوا و آزادسازی گازهای گلخانه ای را تا میزانی که امکان دارد کاهش دهد و در غیر این صورت، برای جبران ضررهای وارده، از مقصرین اصلی غرامت بگیرد.امروز، رئیس جمهور کشور چین، ژی جینپینگ در جلسه ای با باراک اوباما، از طرح جدید خود پرده برداشت. طی این طرح که سال ۲۰۱۷ اجرایی خواهد شد، چین میزان خاصی از تولید و انتشار گازهای گلخانه ای را برای کارخانه ها و شرکت های بزرگ در نظر خواهد گرفت و اگر سازمانی بخواهد فراتر از این میزان تولید آلاینده داشته باشد، باید نسبت به خرید حقوق آن اقدام کند.

جمهوری خلق چین با جمعیت ۱ میلیارد و ۳۵۷ میلیونی خود، بزرگ ترین تولید کننده آلاینده و گازهای گلخانه ای در جهان به حساب می آید و دولتمردان چینی می خواهند با این طرح، آلایندگی کشورشان را تا سال ۲۰۳۰، حداقل به نصف برسانند.با استفاده از مزایای این طرح، شرکت ها مجذوب استفاده از منابع انرژی دیگری می شوند. در واقع هزینه ای که قرار است به عنوان جریمه یا غرامت به دولت بپردازند، صرف استفاده از منابعی پاک تر می شود. گفته شده که دولت قصد دارد با در نظر گرفتن قیمت هایی نازل، شرکت ها را به استفاده از دیگر انرژی ها ترغیب کند.

جالب است بدانید که باراک اوباما نیز چنین طرحی را در دوران نخست ریاست جمهوری خود ارائه کرده بود اما طرح وی در مجلس سنا رد شد. جمهوری خواهان و دموکرات ها نمی خواستند با برقراری طرح مذکور، در رقابت اقتصادی از چین شکست بخورند.



تعمیر سانترال