مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: چرا دوربین های امنیتی بهتر از نیروهای امنیتی هستند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مدتهای مدید استخدام نیروهای امنیتی بهترین راه برای محافظت از اموال یا اشیای باارزش شخص بود ولی شرایط دیگر اینگونه نیست. درگذشته هنگامی که احتیاج به حمایت داشتید، نیروهای امنیتی بهترین گزینه موجود بودند ولی با ظهور دوربینهای امنیتی و ادوات ضبط تصویر (DVR و NVR) که به طور دائم به روزرسانی میشوند، این سیستمهای امنیتی تبدیل به گزینه بهتری شده اند.
روش اصلی نیروهای امنیتی در کمک به محافظت از اشیای باارزش، ممانعت از انجام جرم است. ایده نهفته در ورای این روش این است که اگر فردی قصد انجام یک عمل مجرمانه را داشته باشد و ببیند که نیروهای امنیتی در محوطه گشت زنی می کنند، یا به مکانی دیگر می رود یا کلاً در انجام اقدامات خود تجدیدنظر می کند. در طول دهه گذشته مطالعات متعددی انجام شده است که نشان میدهد دوربین های امنیتی که در معرض دید نصب شده اند هم به همین شیوه در جلوگیری از ارتکاب جرم موثر هستند. نتایج حاصل از برخی از این تحقیقات نشان میدهد که دوربین های مداربسته می توانند عملاً تاثیر بسیار بیشتری در کشف جرم داشته باشند زیرا می توان از تعداد بیشتری دوربین در موقعیت های مکانی مختلف و در تمام طول شبانه روز استفاده کرد و تشخیص دامنه دید این دوربینها همیشه کار آسانی نیست. با نصب دوربینهای دیگر که کمتر جلب توجه می کنند می توان از این دوربینهای مداربسته پشتیبانی کرد و بنابراین به سختی می توان جرمی مرتکب شد بدون اینکه فیلمی از آن گرفته شده باشد.
دومین دلیل اینکه یک سیستم دوربین امنیتی روشی بسیار موثرتر در پشتیبانی از اشیا و انسانهایی است که برای شما ارزشمند هستند، این است که هزینه های نصب دوربین مداربستهhttp://www.aradcctv.com/ در برابر حقوق و دستمزد نیروهای امنیتی بسیار کم است. اگرچه ارزش گذاشتن بر روی این نوع حمایت و پشتیبانی و آسایش فکری که برای شما می آورد کار سختی است، ولی باید گفت که بسیاری از مردم و شرکتها امروزه بودجه محدودی دارند و بنابراین بهترین ایده این است که با بودجه محدودی که در اختیار دارید بتوانید بیشترین پشتیبانی و حمایت را فراهم کنید. قیمت در طول چند سال اخیر با کاهش شدیدی مواجه بوده است. این موضوع حتی در مورد سیستمهایی که کیفیت بسیار بالایی دارند هم صدق می کند. حتی اگر تجهیزات دوربین امنیتی با کیفیت بسیار خوب آنقدرها هم ارزان نباشد، باز هم ارزان تر از استخدام یک تیم از نیروهای امنیتی خواهد بود. مطالعات بسیار زیادی در سالهای اخیر انجام شده که نشان میدهد یک سیستم دوربین امنیتی خوب می تواند تا 30% در سال ارزان تر از یک تیم نیروهای امنیتی باشد.
سومین دلیل اینکه دوربین مدار بسته در نگهداری و پشتیبانی از اشیای ارزشمند شما بهتر هستند، حفاظت و پشتیبانی یکنواخت و دائمی آنها بر خلاف نیروهای امنیتی است. دوربین های مداربسته یک چشم مراقب و هشیار هستند که بصورت بیست و چهار ساعته و در تمام روزهای هفته از شما محافظت می کنند. برخلاف نیروهای امنیتی، دوربین های امنیتی هرگز به مرخصی نمی روند، استراحت نمی کنند، به دلایل استعلاجی از کار غیبت نمی کنند، حواسشان پرت نمی شود یا هنگام کار به خواب نمی روند. آنها حتی پلک هم نمی زنند. دوربین های امنیتی کل محوطه را بطور دائم بررسی کرده و بسیار بهتر از شهادت شاهدان عینی، اسناد و مدارکی بی طرفانه به دادگاههای قضایی ارائه می کنند. این حقیقت غیرقابل انکار است که حافظه شاهدان در حفظ زوایای یک حادثه می تواند نادرست عمل کرده و اغلب تحت تاثیر استرس و فشار عصبی قرار بگیرد. جرائم بسیار زیادی تا کنون انجام شده است در حالیکه افراد متعددی شاهد وقوع آن جرائم بوده اند ولی نتوانسته اند به طور کامل جنبه های مختلف صحنه جرم را برای مجریان قانون تعریف کرده و مشخصات مظنونین را توصیف کنند.
چهارمین دلیل اینکه دوربین های امنیتی محافظت و امنیت بسیار بهتری فراهم می کنند این است که این دوربین ها می توانند در مکانی که نصب شده اند نوعی پوشش کامل سطحی ایجاد کنند. برخلاف نیروهای امنیتی که در هر زمان فقط می توانند در یک مکان حضور داشته باشند، دوربین های مداربسته را می توان به سادگی طوری نصب کرد که بطور دائمی پوشش کامل بصری از محوطه و اموال فراهم کنند. این وضعیت به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید در یک زمان از چند واقعه که بطور همزمان رخ می دهند تصویر ویدئویی تهیه کنید. حتی می توانید دوربین های امنیتی را طوری نصب کنید که میدان دید آنها با هم همپوشانی داشته باشد و بتوانید زوایای مختلف یک رخداد خاص را ببینید. از مزایای دیدن یک واقعه از چندین زاویه مختلف این است که درک کاملتری از آنچه رخ داده برای بیننده حاصل خواهد شد.

پنجمین دلیل که بسیاری از مردم به آسانی مسئولیت تامین امنیت اشیا یا اموال باارزش خود را به دوربین های امنیتی می سپارند این است که این دوربینها باعث میشوند تا عامل انسانی در بروز رفتارهای خلافکارانه حذف شود. موارد متعددی مشاهده شده که نیروهای امنیتی، نگهبانان زندانها یا حتی مجریان قانون دچار سوءرفتار شده و توسط دوربینهای امنیتی به دام افتاده اند. در این موارد، دوربین های امنیتی تصویری بی طرفانه از وقایع و حوادث ارائه کرده اند.
حتی اگر قربانی اشتباهاً محکوم به ارتکاب جنایت شده باشد هم تصاویر ویدئویی ثبت شده از این نوع رفتارهای خلافکارانه معمولاً منجر به اتخاذ اقدامات انضباطی، تعلیق از کار یا پیامدهای حقوقی برای این افراد میشود که به دلیل سوءاستفاده از موقعیت خود دستگیر شده اند.

امروزه بسیاری از افرادی که دارای بودجه کافی هستند و تمایل دارند تا یک تیم از نیروهای امنیتی را استخدام کنند، اغلب از یک سیستم دوربین مداربسته خوب و مناسب هم استفاده می کنند تا یک لایه پشتیبانی بیشتر فراهم کنند. ثابت شده است که اگر بودجه افراد بتواند از عهده هزینه های این کار برآید، این ترکیب امنیتی بسیار موثر خواهد بود. از آنجای که بسیاری از مردم و شرکتها امروزه نمی توانند به سادگی از عهده هزینه این کار برآیند، مجبور هستند تا استفاده از یکی از این دو روش را انتخاب کنند که اغلب استفاده از دوربین های امنیتی را انتخاب می کنند.

کلام آخر این است که دوربین های امنیتی سطح امنیتی بهتر، کامل تر و قابل اعتمادتر برای محافظت از اشیایی که برای مردم باارزشتر هستند فراهم می کنند و آگاهی عموم مردم از این مسئله هر روز بیشتر میشود. این حقیقت که استفاده از سیستم دوربین امنیتی از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر از استخدام نیروهای امنیتی است، یک دلیل عمده دیگر برای بسیاری از مردم است که مسیر استفاده از دوربین های رایج امنیتی را می پیمایند و استفاده از نیروهای امنیتی را در اولویت دوم قرار میدهند.