مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: مناطق گردشگری در تور ترکیه ، تور استامبول ، تور آنتالیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

مناطق گردشگری آنتالیا: آنتالیا معروف به شهر دریا و ساحل جزء یکی از شهرهای گردشگری ترکیه می باشد و جای مناسبی برای افرادی است که به تور ترکیه ، تور استامبول و ورزش های اسکی روی آب ،کوهنوردی، قایقرانی، موج سواری علاقه دارند
چشم نواز ترین چیزهایی که میتوانند جلب توجه کند لنگرگاه ها و بلورهای زیبایی است که خیابان ورودی را به دو نیم کرده
مناطق گردشگری چون:شهر قدیمی، که دارای خیابان های کم عرض و پر پیچ وخم وخانه های قدیمی، ساحل های ،لارا در شرق وآلتی که در غرب آنتالیا این شهر توریستی واقع شده اند و برج ساعت که سمبل پایداری و صلابت،و هم نماد این شهر قدیمی است در میدان کاله کاپیسی قرار دارد و پارک های کاراعلی اوغلو، آتاتورک وخلیج ها،آب های درخشان،کوه های زیبا، و طبیعت بکر و مناطق نادر این شهر را به یک شهر توریستی و تفریگاه تبدیل کرده است.
تنهارودخانه این شهر آسکو نام دارد که در انتها به آبشار دودن می رسد.



مناطق تاریخی و دیدنی و توریستی این شهر شامل:

مناطق گردشگری آنتالیا - مسجد کنگره دار
معروف به ییولی میناره لی ،واقع در مرکز شهر ، در قرن 13 توسط علاءالدین کی قباد سلطان سلجوقی ساخته شده است ، این مسجد زیبا ، در گذشته به عنوان مدرسه علوم دینی کاربرد داشته ، از نقاط قوت این مکان تاریخی در تور آنتالیا ، حکاکی های روی نما ها و سنگ های آن می باشد .

[تصویر:  -.jpg]

مناطق گردشگری آنتالیا -آسپندوس
معروف به آمفی تاتر،ساخته شده توسط یونانیان حدود 1000 سال قبل از میلاد است ، این مکان از مناطق تارخی آنتالیا می باشد که در 8 کیلومتری شهر سریک واقع شده است ، علاقه مندان به تور ترکیه و تور آنتالیا می توانند با گشت و گذار در آسپندوس ، تاریخ را زنده کرده و فیلم های تاریخی مبارزات گلادیاتور ها را در آن تجسم کنند. ولی امروزه آسپندوس نوع کاربری خود را تغییر داده و برای برگزاری جشنواره های هنری مورد استفاده قرار می گیرد.

[تصویر:  ---.jpg]



مناطق گردشگری آنتالیا -مدرسه کاراتای
از مدارس دوران سلجوقیان بوده و در آن به آموزش حکاکی روی سنگ می پرداختن.این مدرسه که امروزه به عنوان موزه مردم شناسی از آن استفاده می شود ، در شمال تپه علاالدین واقع شده است. لازم به یاداوری است که این مدرسه در نزدیکی خود کاروانسرایی با این نام نیز دارد، که مکان گردشگری مناسبی برای بازدید کنندگان در تور ترکیه به حساب می آید.
مناطق گردشگری آنتالیا - پرگه،یکی از باستانی ترین شهر های ترکیه می باشد که در قرن 12 قبل از میلاد توسط یونانیان مهاجر ساخته شده و در 18 کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته است. این شهر استراتژیکی که در گذشته پامفیلیا نام داشت ، امروزه به یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری و تاریخی ترکیه و گردشگری آن در تور آنتالیا تبدیل شده است.

[تصویر:  madreseolomdini2.jpg]



مناطق گردشگری آنتالیا - حمام رومی آنتالیا
دارای کلیه امکانات رفاهی و تفریحی دارای فضای آرامش بخش،که میان جنگل های درختان کاج در شرق منطقه سیده-دش قرار دارد.و به خاطر وجود سنگ ها و ستون های تراش خورده ، سواحل ماسه ای و دریای آرام ، آن را به یکی از محبوب ترین مکان های تاریخی ترکیه و گردشگری در تور آنتالیا تبدیل کرده است.

[تصویر:  1.jpg]



مناطق گردشگری آنتالیا - کیسک مناره آنتالیا
کلیسا کورکوت،در قرن پنجم میلادی به نام مریم مقدس ساخته شدهو بعد ها در زمان بایزید به فرمان شاهزاده کورکوت به مسجد تبدیل شد به اسم مسجد کورکوت یا مسجد کبیرهم یاد می شود اما به خاطر اتش سوزی و خساراتی که در سال 1896 به مسجد وارد امد به اسم مسجد مناره کسیک (شکسته) مشهور شد

[تصویر:  yivli_minare.jpg1.jpg]

مناطق گردشگری آنتالیا - دره پلدار(کورپولو کانیون)
دارای پوشش گیاهی و طبیعت بکر،رودخانه های کوهستانی،ابشار های خروشان،مرتفع ترین قله کوهستان دده گول که بهترین گزینه برای کوهنوردان و اردو زدن می باشد

[تصویر:  koprulukanyon1.jpg]



مناطق گردشگری آنتالیا - ماناوگات
این رودخانه خروشان از کوه های طرس جاری می شود و به دریای مدیترانه می ریزدو از کنار شهر زیبا و دیدنی سیده عبور می کند بهترین راه استفاده ار مناظر اطراف این رودخانه استفاده از کشتی است

[تصویر:  11007918_782823085134487_1459302366_n.jpg]



مناطق گردشگری آنتالیا - آبشار دودن
واقع در 28 کیلومتری جاده قدیم آنتالیا –بوردوراست.که از دو چشمه پینار باشی و کیرک گوزلز و از فاصله 40 کیلومتری از آن سرچشمه می گیرد.

[تصویر:  duden-selaleleri.jpg]

مناطق گردشگری آنتالیا - شهر سیده
منطقه تاریخی و باستانی به معنای درخت اناراست.این منطقه به خاطر که به صورت جزیره ای زیبا در میان آب ها خودنمایی می کند، به علت دارا بودن ساحل ماسه ای ویرانه های باستانی مانند تئاتر رومی ها و امکانات رفاهی که برای توریستها محیا شده مورده توجه گردشگران است. این جزیره در گذشته به عنوان محلی برای ماهیگیری مورد استفاده قرار می گرفت که امروزه به عنوان یکی دیگر از مکان های تاریخی ترکیه ، مقصدی زیبا برای مسافران تور ترکیه محصوب می شود.

[تصویر:  722738-3655-l.jpg]



مناطق گردشگری آنتالیا - پاموک کاله
به معنای قصر پنبه ای می باشد.این منظره چشم نواز به خاطر نوعی سنگ رسوبی است که از چشمه های آب گرم 35 درجه ای رسوب می کند. رسوب گذاری املاح در این آب ها شکل های مختلف و زیبای پنبه مانند به این مکان داده است ، حوضچه های آب گرم های پر از املاح در تور آنتالیا مسافران زیادی را به خود جذب کرده و در اغلب فصول سال دارای آب و هوای معتدل بوده و زمستان های گرم بارانی دارد.

[تصویر:  ir2196-3.jpg]



مناطق گردشگری آنتالیا - غار کارائین
این غار جزء سکونت گاه های قدیمی انسانها به شمار می رود که قدمت آن به 160 هزار سال قبل میلاد مسیح برمی گردد و درشرق کوه چان در 30 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. یکی از زیبا ترین مناطق گردشگری آنتالیا ، می باشد که در تور آنتالیا می توانید از این مکان های دیدن فرمایید.

[تصویر:  karain---.jpg]



مناطق گردشگری آنتالیا - پارک آبی آکوالند
یکی از سه پارک آبی زیبا در مناطق گردشگری ترکیه ، محیطی زیبا و خانوادگی در منطقه کنیاآلتی دارای امکانات رفاهی و تفریحی ،بازی های آبی ،انواع سرسره های آبی ،مسابقه های جالب ،برنامه های شاد و اجرای موزیک زنده و نمایش دلفین ها و .. می باشد که گردشگران را به خود جذب کرده و یکی دیگر از مناطق گردشگری آنتالیا می باشد.

[تصویر:  aqualandd1.jpg]

مناطق گردشگری آنتالیا - بلک
در 30 کیلومتری آنتالیا سواحل آک دنیز قرار دارد.این منطقه به خاطر دارابودن زمین های گلف زیاد،جنگل های سرو،سواحل ماسه اس،هتل های متعدد و امکانات رفاهی،نزدیک بودن به شهرهای تاریخی مثل پرکه و آسپندوس،امکان تماشای بیشتر از 100 گونه پرنده،آبشار کورسونافلذت ،خیلی مورد توجه گردشگران است.