مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ثبت شرکت با مسئولیت محدود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شرکت با مسئولیت محدود، توافقی است که به منظور انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر به عنوان شرکا بر قرار می گردد و هر یک از این افراد به میزان سرمایه ای که به اشتراک می گذارند در مقابل تعهدات خاصی مسئول می باشند .در واقع سرمایه به سهام تقسیم نمی گردد. مطابق با ماده ی 97 قانون تجارت، ذکر میزان سرمایه های نقدی و غیر نقدی هر یک از افراد در شرکت نامه ضروری می باشد .در هنگام ثبت شرکت با مسئولیت محدود عبارت " با مسئولیت محدود " در بخش نام باید وجود داشته باشد. برای انتخاب نام مناسب، لازم است به این نکته توجه گردد که اسم و شهرت شرکا در نام انتخابی وجود نداشته باشد زیرا در غیر این صورت شریکی که اسم وی در نام  قید شده است مطابق با ماده ی 95 قانون تجارت، از نظر مسئولیتی همانند شریک ضامن از نوع تضامنی خواهد بود و مسئول پرداخت تمامی قروض و تعهدات می باشد.


نکته ی دیگری که در مورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد این است که حداقل تعداد شرکا دو نفر و حداقل سرمایه یک میلیون ریال می باشد. میزان سرمایه موجود نمی تواند به صورت اوراق تجارتی قابل انتقال به سایرین باشد یعنی سهم الشرکه قابل انتقال به غیر نیست مگر در صورتی که تعدادی از شرکا که حداقل سه ربع سرمایه ی اصلی به آنها متعلق است نسبت به این موضوع رضایت داشته باشند در این صورت میزان سهم الشرکه در شرکت با مسئولیت محدود از طریق یک سند رسمی منتقل خواهد شد.

نکاتی که باید در هنگام انتخاب نام مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

کلمات انتخابی از واژگان زبان فارسی بوده و خارجی نباشند، دارای معنا و مفهوم مرتبط با زمینه ی کاری و موضوع فعالیت بوده و قبلا ثبت نشده باشند سپس توسط واحد تعیین نام در اداره کل ثبت شرکتها، نام های ارائه شده توسط متقاضی بررسی شده و انتخاب می گردد و بر روی برگ اظهار نامه قید خواهد شد و پس از اخذ موافقت نهایی در این واحد ثبت دفتری می گردد .

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چه مدارکی مورد نیاز است ؟

برای اینکار نیاز به تهیه ی مدارک زیر می باشد که عبارتند از :

تکمیل تقاضانامه در دو برگ
شرکت نامه در دو برگ
اساسنامه در دو جلد
صورتجلسه ی مجمع عمومی موسسین در دو نسخه
تهیه مجوزهای لازم
فتوکپی از کارت ملی همه ی اعضا
مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

•ابتدا لازم است که به صورت حضوری و یا به سامانه ی اداره کل  ثبت به آدرس اینترنتی sherkat.ssaa.ir مراجعه شود.


•اطلاعات در خواستی در تقاضا نامه با دقت تکمیل شده و پیش نویس آن تایید گردد .


•تمامی مدارک از جمله تقاضا نامه، اساسنامه، صورتجلسه مجمع عمومی و شرکت نامه باید در قالب نسخه های چاپی به امضای شرکا و اعضای هیئت مدیره رسیده و جمعا به همراه فتوکپی کارت ملی تمامی افراد شریک در شرکت با مسئولیت محدود به قسمت پذیرش تحویل داده شود و رسید آن دریافت گردد. مطابق با تاریخی که بر روی این رسید وجود دارد در روز تعیین شده باید یکی از افراد و یا شخصی که وکالت انجام کارهای قانونی را بر عهده گرفته است به باجه ی اعلام نتایج این اداره مجددا مراجعه نماید و یا از طریق سامانه ی اینترنتی این موضوع را پیگیری کند. اگر در مدارکی که برای ثبت شرکت ارائه شده است نواقصی وجود نداشته باشد، پیش نویس آگهی تهیه شده و پس از تایید مسئولین در روز مراجعه به متقاضان تحویل داده می شود .


•مبلغ تعیین شده به عنوان حق الثبت و حق الدرج در روزنامه کثیر الانتشار در اظهارنامه قید شده است و متقاضی باید نسب به پرداخت آن اقدام نماید. در پایان فیش نهایی را به واحد حسابداری اداره تحویل دهد .


•مرحله ی بعدی مربوط است به تحویل کلیه ی مدارک به واحد ثبت تاسیس موجود در این اداره


•در این مرحله شماره ثبت شرکت با مسئولیت محدود تعیین شده و بر روی اظهار نامه نوشته می شود و مهر و امضا شده و تحویل متقاضی می گردد .