مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ثبت شرکت مشاور
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ثبت شرکت مشاور

ثبت شرکت مشاور تنها در تهران صورت می‎گیرد. متقاضیان ثبت شرکت مشاور باید به اداره ثبت شرکت‎ها‎ مراجعه و فرمهای مربوطه را دریافت و برای تکمیل آنها اقدام نمایند. متقاضیان ثبت شرکت مشاور باید برای شرکت یک نام برگزینند که این نام بدون سابقه ثبت و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.سپس به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکتها مراجعه کنند.

شرکتهای مشاور که حضور آنان در تمامی مراحل انجام پروژه های صنعتی ضروری می باشد، باید به ثبت برسند. خدمات و وظایف شرکتهای مشاور عبارتند از :

 


    تهیه مشخصات فنی عمومی و خصوصی و تنظیم جدول مقادیر کار

    بررسی کامل و جامع درباره مصالح و سایر منابع محلی و مسایل مربوط پروژه ها از قبیل پروژه توزیع برق، آبرسانی، فاضلاب، سوخت و ...


 

مدارک لازم برای ثبت شرکت مشاور

برای ثبت شرکت مشاور نیاز به مدارک و مستنداتی می‎باشد که عبارتند از:

 


    انتخاب نام شرکت مشاور

    تعیین بازرسین شرکت مشاور

    مشخص کردن صاحبان سهم و میزان سهم هر یک از آنان (در صورت داشتن شریک)

    ارائه عکس پرسنلی مدیران شرکت مشاور

    تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت مشاور

    پرداخت هزینه‎ها‎ی حق الثبت و ارائه رسید آن

    تمامی مدارک مربوط به ثبت شرکت به همراه کپی برابر اصل و گواهی عدم سوء سابقه مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره 

    مشخص کردن مدیران شرکت مشاور و سمت آنها؛ از جمله مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، نائب رئیس هیئت مدیره

    تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت مشاور به همراه ذکر آدرس شرکت. لازم به گفتن است که آدرس بیان شده باید فقط در محدوده منطقه ثبتی شرکت باشد.


 

ثبت شرکتهای مشاور

ثبت شرکت مشاور تنها در تهران صورت می‎گیرد. متقاضیان ثبت شرکت مشاور باید به اداره ثبت شرکت‎ها‎ مراجعه و فرمهای مربوطه را دریافت و برای تکمیل آنها اقدام نمایند. متقاضیان ثبت شرکت مشاور باید برای شرکت یک نام برگزینند که این نام بدون سابقه ثبت و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.سپس به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکتها مراجعه کنند.

اگر تمامی مدارک و اسناد ثبت نام آماده باشد، متقاضی می‎تواند به اتاق کارشناس ثبت شرکتها مراجعه و پیش نویس آگهی ثبت را اخذ کند. برای تعیین حق الزحمه درج آگهی ثبت شرکت مشاور، متقاضی باید به نمایندگی روابط عمومی مراجعه کند. اگر کارشناس مربوطه موضوع شرکت مشاور، کسب مجوز را الزامی بداند، می‎تواند از مرجع مربوطه استعلام نماید. راه دیگری نیز وجود دارد؛ مدارک و مستندات مربوط به کسب مجوز شرکت ارائه گردد تا نیازی به استعلام نباشد.

متقاضی ثبت شرکت مشاور باید هزینه هایی که از سوی اداره ثبت تعیین می‎شود را پرداخت و رسید آن را به قسمت حسابداری تحویل دهد. سایر مدارک نیز باید همزمان به واحد ثبت تاسیس و تغییرات اداره ثبت شرکت‎ها‎ تحویل داده شود. کارشناس مربوطه نیز دو نسخه آگهی را به امضای رئیس اداره رسانده و یک نسخه آن را در پرونده متقاضی ثبت شرکت قرار می‎دهد.

هزینه‎ها‎ی ثبت شرکت

حداقل دستمزد به منظور ثبت کلیه شرکتهای مشاور پانزده میلیون ریال به علاوه هزینه‎ها‎یی شامل حق الثبت، حق التمبر، روزنامه رسمی می‎باشد. این پرداختها براساس واریزی‎ها‎ی اداره ثبت، میزان سرمایه و موضوع فعالیت شرکت محاسبه می‎شود. مدت زمان ثبت شرکت مشاور، 30 الی 45 روز می‎باشد.

شرایط پس از ثبت شرکت مشاور

شرکت مشاور پس از ثبت، باید ظرف یک هفته دفاتر تجاری خود را پلمپ و نسبت به تعیین حوزه مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدامات لازم را انجام دهند. در غیر این صورت مشمول جرایم قانونی خواهند شد که باید ظرف مدت 2 ماه از تاریخ ثبت، نسبت به پرداخت 2 در هزار سرمایه شرکت به حوزه مالیاتی خود مراجعه نمایند. در صورتی که شرکتی از این قوانین سر باز زند، مشمول جریمه دو برابری خواهد شد