مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: ساخت نخستین چاپگر سه‌بعدی جهان برای تولید مفاصل انعطاف‌پذیر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ساخت نخستین چاپگر سه‌بعدی جهان برای تولید مفاصل انعطاف‌پذیر


چاپگرهای سه‌بعدی این روزها با قابلیت‌های فراوان عرضه می‌شوند، اما کارشناسان از ساخت محصول جدیدی موسوم به Objet Connex در این زمینه خبر داده‌اند که به گفته آن‌ها انعاف‌پذیرترین و باکیفیت‌ترین چاپگر سه‌بعدی جهان محسوب می‌شود.



به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این چاپگر پیشرفته نه تنها می‌تواند انواع اجسام و اشیاء را با تمام جزئیاتشان به صورت سه‌بعدی چاپ کند، بلکه قادر است محصولات چاپ شده نهایی را با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و مواد ارایه دهد.

بیشتر چاپگرهای سه‌بعدی که هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند تنها قابلیت کار کردن با یک نوع ماده را دارند که این ماده نیز غالبا نوعی پلاستیک موسوم به ABS است. اما چاپگر Connex قادر است در هر فرآیند چاپ از ۱۴ ماده مختلف استفاده کند. این مواد می‌توانند بیش از یک رنگ را شامل شوند تا در نهایت محصولی انعطاف‌پذیر، شفاف و لاستیکی‌شکل ساخته شود.

این چاپگر به کارشناسان امکان می‌دهد تا محصولاتی را که شامل مفاصل انعطاف‌پذیر می‌شوند تولید کنند و در عین حال بتوانند به سادگی محصولاتی که شفاف و انعاف‌پذیر از جمله ساختار سفت و سخت استخوان‌های اسکلتی بدن تولید شوند.

کارشناسان بر این باورند که Connex دنیای چاپگرهای سه‌بعدی را متحول کرده است و انبوهی از محصولاتی که تاکنون تولید آن‌ها به راحتی ممکن نبود، قرار است به زودی توسط این محصول تولید شوند.

منبع : پرینتر سه بعدی