مشاوره خانواده آنلاین رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: دلیل وارونه بودن تصاویر گرفته شده با دوربین نکسوس 5X
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مدتی است که مدل های جدید خانواده نکسوس روانه بازار شده اند و از دید گوگل با استقبال خوبی هم مواجه شده اند. اما اخیرا انتقاداتی درباره دوربین مدل 5X از سوی تعدادی از کاربران مطرح شده که در نوع خود بسیار جالب و همین طور عجیب به نظر می رسند. این دسته از کاربران اعلام کرده اند تصاویر گرفته شده با برنامه های دوربین third party وارونه ثبت می شوند. در نگاه اول مشخص نیست چنین ایرادی ناشی از یک مشکل سخت افزاری است یا تنها با آپدیت های نرم افزاری برطرف خواهد شد، اما حالا یکی از کارکنان گوگل به این موارد پاسخ داده است. در ادامه با ما همراه باشید.

همان طور که اشاره شده، اینوویل تالاوا، از بخش فریمورک دوربین اندروید به پرسش های کاربران reddit درباره مشکل وارونه بودن تصاویر پاسخ داده است. در توضیحات او اینگونه بیان شده که سنسورهای دوربین در دستگاه های اندرویدی به دو شکل نصب می شوند که عبارت اند از landscape و portrait. در نکسوس 5X، سنسورهای تصویر به صورت landscape نصب شده اند تا سخت افزار داخلی دستگاه برای جاگیری درون بدنه با مشکلی مواجه نشود. در نتیجه، گوگل می بایست برنامه دوربین در اندروید 6 را به گونه ای تنظیم می کرد که تصاویر گرفته شده در جهت صحیح قرار بگیرند. نکته ماجرا هم درست همینجاست. بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزارهای third party با این مورد آشنا نبوده اند و به همین دلیل هنوز به Camera2 API که از سوی گوگل ارائه شده و هدف آن برطرف کردن همین مشکلات است بروز رسانی نکرده اند. به همین دلیل برنامه های آپدیت نشده از سوی توسعه دهندگان همگی با این مشکل مواجه خواهند بود.

همان طور که خواندید، گوگل برای حل مشکل سر هم کردن قطعات داخلی در واقع در برنامه دوربین مخصوص اندروید 6 از ترفندی برای اصلاج جهت عکس های گرفته شده استفاده کرده است، اما توسعه دهندگان دیگری که از این مورد آگاهی نداشتند حالا با انبوهی از برنامه های مورد دار مواجه شده اند که عکس هایی سر و ته می گیرند! البته خوشبختانه مشکل سخت افزاری در این بین وجود ندارد و این توسعه دهندگان می توانند به سرعت ایراد برنامه های خود را برطرف کنند. به این ترتیب نیازی به نگرانی نیست و اگر تصمیم داشتید یک نکسوس 5X بخرید، می توانید با خیال راحت به جمع کردن پس اندازهای خودتان ادامه دهید!



[url= تلفن]404 - مجموعه پیدا نشد سانترال[/url]