مشاوره خانواده رایگان عطاملک

نسخه‌ی کامل: فیلتر مواد معدنی Filter minerals چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
این فیلتر حاوی مقادیری از مواد معدنی مورد نیاز بدن بوده و پس از تصفیه کامل آب و در حین مصرف مقدار کمی املاح جهت غنی سازی و بهبود طعم، به آب اضافه می نماید. شاید این سوال پیش آید که چرا باید از دستگاهی استفاده کنیم که بیش از حد مجاز املاح معدنی را حذف می کند، که دوباره نیاز به اضافه نمودن املاح پس از تصفیه کامل باشد؟ در پاسخ باید گفت از آنجا که اکثر ناخالصی های مضر و مهم آب بصورت محلول هستند باید از سیستم های تصفیه ای استفاده شود که توانایی حذف مواد محلول را دارا باشند یکی از معدود سیستم هایی که توانایی این کار را داراست سیستم اسمز معکوس یا RO است، هر چه قدر دقت این سیستم بالاتر باشد توانایی حذف این نوع ناخالصی های مضر افزایش می یابد، و از آنجا که املاح معدنی هم در آب محلول هستند ناگذیر به همراه ناخالصی های دیگر حذف می شوند. البته املاح محلول زیاد مشکلات بیشتری همچون سنگ کلیه ، رسوب و شوری آب را بوجود می آورند، یعنی در واقع یکی دیگر از مزایای این سیستم توانایی کاستن از میزان املاح محلول و در نتیجه سنگینی و سختی آب است. ولی املاح معدنی نباید ۱۰۰% از آب شرب حذف شوند.

جهت جلوگیری از این امر، خوشبختانه امروزه اکثر دستگاه های RO مجهز به قطعه ای جهت تنظیم دقت تصفیه و میزان املاح آب خروجی از دستگاه شده اند و دستگاه تصفیه آب خانگی واترسیف نیز از آن مستثناء نیست. توضیحات کامل نحوه عملکرد این قطعه را در لینک تنظیم TDS آب می توانید مطالعه فرمائید.

اما اگر مصرف کننده به هر دلیلی نخواهد از این قطعه استفاده کند یا دستگاه فاقد این قطعه باشد و همچنین میزان املاح در آب ورودی به دستگاه به اندازه ای باشد که در اثر عبور از فیلترهای اصلی بیش از حد کاهش یابد می توان از فیلتر مواد معدنی بعنوان فیلتر ششم جهت جبران کمبود املاح استفاده کرد.

همانطور که گفته شد میزان املاح در آب ورودی به دستگاه نیز در استفاده از این فیلتر تاثیر گذار است.
بطور مثال: از یک نوع دستگاه RO با شرایط استاندارد در دو مکان مختلف که دارای آب با کیفیت، TDS و املاح معدنی یکسانی نیستند استفاده شده است که در مکان اول TDS برابر: ۲۰۰ و در مکان دوم برابر با: ۸۰۰ است. طبیعی است که TDS آب خروجی از دستگاه برای هر دو مکان برابر نخواهد بود. برای مکان اول میزان TDS چنان پایین خواهد آمد که میزان املاح در آن کمتر از حد مجاز بوده و نیاز به تنظیم دستگاه توسط شیر تنظیم TDS و یا استفاده از فیلتر مواد معدنی یا Filter minerals خواهد بود. ولی میزان کاهش این پارامترها در مکان دوم به شدتی نخواهد بود که نیاز به اضافه نمودن دوباره املاح توسط فیلتر مینرال یا کاستن دقت تصفیه در دستگاه توسط شیر تنظیم TDS باشد.

از موارد دیگر تاثیر گذار بر استفاده کردن یا نکردن از این فیلتر تصمیم خود مصرف کننده بر اساس موارد خاص است. مثلا ممکن است شخصی به توصیه پزشک خود تمایل به استفاده از آب با املاح خیلی کم داشته باشد. و بخاطر این موضوع تغییر شرایط استاندارد و طعم آب را قبول کند .

منبع : دستگاه تصفیه آب